miercuri, 29 mai 2013

Marţianul - Scenetă



MARŢIANUL
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Domniţa] Amanda, divorţată, 42 de ani, proprietara casei;
[Anca] Izabela, sora Amandei, 39 de ani;
[Gabi] Codruţ, băiatul cel mare al Amandei, 17 ani;
[Laur] Traian, băiatul cel mic al Amandei, 15 ani;
[Yo-nutz] Marţianul.

(Acţiunea are loc în livingul familiei.)

Izabela stă pe canapea şi se uită la televizor. Lângă ea de-o parte şi de cealaltă sunt Codruţ şi Traian. Amanda stă pe fotoliu şi citeşte ziarul. Din cealaltă cameră se aude un zgomot.

Izabela
Ce e? Ce s-a auzit?
Mai că am încremenit!

Traian (râzând)
Da, hoţii, vor să ia tot
Însă nu ştiu dacă pot

Amanda (ridicând ochii din ziar)
Ce stai? Lenea te-a lovit?
Vezi ce e! Ai amorţit?

Codruţ (ridicându-se)
Mătuşică, merg şi eu
Ca să ai mai mult tupeu

Amanda
Vai, săraca, să nu moară
(spre Izabela) Te rog şi a doua oară?

Izabela
Ho nebuno, că mă duc
Să-mi pun şi-al doilea papuc

Traian
Duceţi-vă, că nu-mi pasă
Cine să fie în casă?

Codruţ
Eşti un laş şi eşti un prost
Nu-mi bat capul, n-are rost

Amanda
Alo, alo, un’ te crezi?
(ridicând mâna ameninţător) Vezi să nu te-accidentezi!

Traian
Ha, iar o să dormi pe burtă
O să cam ai viaţă scurtă

Izabela
Hai Codruţ, să-naintăm
Şi pe hoţ să-l panicăm

Amanda
O să fugă clar! Auzi...
Parcă ai chiloţii uzi

Izabela
Ia te rog, mă enervezi
Chiar aşa laşă mă crezi?

Codruţ
Nu pot să cred, nu se poate
Ia priviţi aicea, frate!

Traian (sărind de pe canapea)
Ce faţă de bolovan
Ăsta clar e marţian

Izabela (dându-se în spate câţiva paşi)
Există! Fenomenal!
Uite, arată-ntr-un hal...

Amanda
Mda, era de aşteptat
Fă-i un semn la „invitat”

Codruţ
Hai, te rog, poftim încoace
Ştim, ştim, ai venit în pace

Marţianul (înaintând în cameră)
Bi-bi-bip, eu unde sunt?
Îmi spuneţi? Sunt pe Pământ?

Codruţ
Da, exact, ai nimerit
(întorcându-se spre ceilalţi) Ăsta e puţin tâmpit

Traian
Poate te taie c-o rază
De laser! (spre Marţian) Te rog, te-aşează

Marţianul
Mulţum. Ce-nseamnă „tâmpit”?
E de rău sau eu greşit?

Amanda
Nu, nu, e foarte de bine
(spre Codruţ) Gata, te rog a te-abţine

Izabela
Nu-i aşa că-i dulce foc
Nu cred că-i un dobitoc

Marţianul
„Dobitoc”. Eu asta ştiu
E un fel aşa... zurliu

Codruţ
Oarecum. De unde vii?
Şi ce cauţi aici ştii?

Traian (maimuţărindu-se)
Navă la mine stricat
Şi-s prost, nu ştiu reparat

Marţianul
Eşti ghicitor, asta eşti
Tu pe toate le ghiceşti

Traian
Am zis-o la panaramă
Să nu faci din asta-o dramă

Izabela
Dar ce cauţi tu aici?
Poţi tu nouă să ne zici?

Amanda
În vizită a venit
Nu vezi că e răvăşit

Codruţ
Tu bei apă, vrei mâncare
Burta aia nu te doare?

Marţianul
Noi ne hrănim virtual
Avem priză aici dorsal

Codruţ
Ăstia-şi bagă-n cur mâncare
(spre Marţian) Şi cum faceţi? Nu vă doare?

Marţianul
Noi e altfel construiţi
N-avem dinţii ascuţiţi

Amanda
Vreţi planeta să ne-o luaţi?
Că noi nu suntem bogaţi!

Izabela
Tu eşti singur? Mai sunt alţi...?
Sunt mai scunzi sau mai înalţi?

Marţianul
Noi identici este toţi
De deosebit nu poţi

Traian
Şi voi nu vă confundaţi?
Care-i mamă, care-s fraţi?

Marţianul
După miros noi ne ştim
Niciodata nu greşim

Codruţ
Deci e clar, ăştia cam put
Nu vreau să-ntreb de salut

Amanda
Ba da! Când vă-ntâmpinaţi
Cum anume procedaţi?

Izabela (râzând)
Ridică degetul mic
Şi îl bagă-n nas un pic

Traian (râzând şi el)
Bagă degetul în gură
Şi-şi măsoară-a lor căldură

Marţianul
Nu venit să deranjez
Un problem am să reglez

Amanda
Dar nu deranjezi deloc
Haide, te rog, ia un loc

Izabela
Cu ce putem ajuta?
Spune, nu te eschiva!

Marţianul
Maşina rămas în pană
Iar eu sunt foarte pe goană

Traian
Vrei benzină, hai să-ţi dau
Niciun leu nu o să-ţi iau

Codruţ
La voi merge pe benzină
Sau cum ai tu la maşină?

Marţianul
La voi cum zice nu ştiu
La noi zice Johnny Blue

Amanda
Eşti tâmpit? Mă, tu ai bani
La noi aici lucrezi ani

Codruţ
Dar mami, ştii că avem
Noi oricum nu o s-o bem

Izabela
Este aia cumpărată
De fostul tău soţ, măi fată

Traian
Să ne dea şi el vreo zece
Şi i-o dăm să poa să plece

Marţianul
Zece mii euro-i mult
Tu la mine cam insult

Izabela
Lasă gratis noi ţi-o dăm
Că nu vreau să ne certăm

Codruţ
Şi facem o faptă bună
Şi-o să poţi pleca pe Lună

Amanda
Nu-l jigni, pe Marte pleacă
Aici nu pare să-i placă

Traian (dându-i sticla de Johnny Walker Blue Label)
Ia! Să-ţi fie de folos
Şi drum bun, mergi sănătos

Izabela
De noi să îţi aminteşti
Şi la noi să te gândeşti

Traian
Că la suflet buni am fost
Şi din impas noi te-am scos

Amanda
Înainte de-a pleca
Te rog ceva pe mata

Codruţ
Vrem şi noi o amintire
O poză la despărţire

Marţianul
Nu fac poză, fug acum
De fac asta mă fac scrum (fuge)


Copyright © 24.01.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu