joi, 16 mai 2013

În Lift - Scenetă

După "Partida De Poker" şi "Defecţii" aceasta e a treia scenetă pe care am încercat s-o învăţăm pentru a o filma!



ÎN LIFT
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Narcisa] Diva;
[Anca] Roşcata;
[Domniţa] Panicuţa;
[Cristina] Mofturoasa;
[Gabi] Clămpănilă;
[Yo-nutz] Spericel;
[Laur] Liftierul.

(Acţiunea are loc în liftul blocului de 10 etaje unde locuiesc toţi.)

Clămpănilă intră în scara blocului şi se apropie de lift. Apasă pe buton pentru ca acesta să coboare. Până să ajungă liftul la parter, intră pe scara blocului şi Diva, Roşcata şi Spericel. Roşcata are un buchet de crini în mână.

Clămpănilă
Bună ziua, dragi vecini
Gata munca? Vai, ce crini!

Roşcata
I-am primit de la serviciu
Sunt frumoşi, sunt un deliciu!

Diva
Ai tu vreun admirator
Chestii dastea eu ador!

Spericel
Bună ziua! Vine-odată?
Că n-o s-aştept ziua toată!

Clămpănilă
De ce eşti morocănos
Pari de tot întors pe dos

Diva
Mereu e cu graba-n fund!
Mă scuzi c-aiurea răspund!

Spericel
Mereu cu nasul pe sus
Taci, că m-ai şi indispus!

(Liftul ajunge jos. Pe scara blocului intră Panicuţa.)

Liftierul
Bună ziua tuturor!
Doamne, mi-e un cald de mor

Panicuţa
Uite, la timp am intrat
Că n-am vreme de-aşteptat

Liftierul
În lift vă rog să poftiţi
Şi nu vă îngrămădiţi

Roşcata
Tu nu vezi că suntem mulţi?
(Spre Diva) Fată, nu tre să-l asculţi

(Diva, Roşcata, Clămpănilă, Spericel şi Panicuţa intră în lift.)

Liftierul
Decolăm în sus spre nori
Acuşica simţi că zbori

(Pe scara blocului intră grăbită Mofturoasa.)

Mofturoasa
Ţine liftul, nu pleca
Că altfel, dracu te ia

Panicuţa
Mofturoaso, stai o tură
Stăm cu genunchii la gură

Diva
Da, te rog, e-aglomerat
Vom fi buluc, nu-i păcat?

Mofturoasa
Dă-te fă, să intru-n lift
Nu vezi c-arăţi ca un ştift?

Clămpănilă
Iar acuze, iar jigniri
Iar o dăm în nesimţiri

Roşcata
Hai, bine, intră şi tu
Nu putem să spunem: „Nu!”

Mofturoasa
Amabilă! Mulţumesc!
Aşa era şi firesc

Panicuţa
Hai, apasă pe buton
Nu mai sta ca un bizon

Liftierul
Trei, patru, saşe şi opt
Doamne, parcă-s pus la copt

Spericel
Sper că nu suntem prea grei
Să cădem sau oprim! Hei!

Roşcata
Ce e? De ce s-a oprit?
Ghinionul ne-a lovit!

Mofturoasa (către Spericel)
Tu cu gura ta scârboasă
Cum naiba ajung acasă?

Liftierul
Vă rog, nu vă panicaţi
Nu-i curent, nu v-agitaţi

Clămpănilă
Stăm pe jos, facem picnic
Şi asta în mod paşnic

Diva
Unde vrei să stai pe jos?
Că ne trece os prin os!

Spericel
Alo, alo, ajutor
Mă sufoc, n-am curent, mor!

Liftierul
Domnule, stai liniştit
Ce zbieri aşa, te-ai tâmpit?

Panicuţa
Deschide uşa, n-am aer
Tai-o dracu c-un bomfaier

Clămpănilă
Deja încep să transpir
Şi cu greu eu mai inspir

Mofturoasa
Sper că nu stăm mult aici
C-o să-mi plângă ăia mici

Roşcata
Vedem! E defecţiune
Să ne calmăm! Nişte prune?

Spericel
Staţi-ar prunele în gât!
Nu vezi că sunt mohorât?

Diva
Presiune se crează
Stresul se acumulează

Panicuţa
Nu pune paie pe foc
Nu impresionezi deloc

Clămpănilă
Suntem cu toţi agitaţi
Vă rog nu vă mai certaţi

(Sună telefonul lui Spericel.)

Spericel
Vai de mine, nu se poate
Cum dracu’ răspund, măi frate?

Diva
Lasă-l naibii să tot sune
Deranjezi atâta lume?

Panicuţa
Doamne, dar ce tare sună!
Cred că se-aude pe lună!

Spericel (bagă mâna în buzunar şi scoate telefonul)
Alo, alo, stai un pic
Mâna nu pot s-o ridic

Roşcata (către Mofturoasa)
Ia şi tu şi ţine-i-l
Că el e un pic fragil

Mofturoasa (îi pune lui Spericel telefonul la ureche)
Hai că mâna-mi oboseşte
Hai, dă-i drumul şi vorbeşte

Spericel
Ia ţine-ţi clonţul şi taci!
Bună, iubito, ce faci?

Roşcata (maimuţărindu-se)
Stau frumos cu patru fete
Toate vor să mă desfete

Clămpănilă (pufnind în râs)
Toate-l vor, e garantat
Pute tot, e transpirat

Liftierul
Da, domle, sunt fleaşcă-n spate
Se scurge-n chiloţi, măi frate

Panicuţa
Deja mi se face foame
Am la mine doar trei bame

Spericel
Nu iubito, vai de mine
Ştii că te iubesc! Ştii? Bine!

Mofturoasa (mucalită)
Pe mine mă dai deoparte?
Eu te vreau până la moarte!

Clămpănilă
Ia-l şi hai să decolăm
Şi din lift noi să plecăm

Diva
Vreţi să vă spun ceva freaky?
Mie-mi vine să fac pipi!

Roşcata
Lasă, ţine-l bine-n tine
C-o să mă stropeşti pe mine

Spericel
Sunt în lift cu-ai mei vecini
Râd de mine, sunt cretini!

Panicuţa
Iar o minţi, iar trânteşti scuze?
Cum naiba să nu te-acuze?

Spericel
Pisi, pisi... a închis
(Către Panicuţa) Ai zis că taci, ai promis!

Mofturoasa (dându-i telefonul lui Spericel)
O femeie mereu simte
Niciun bărbat nu o minte

Liftierul
E nu! Ce, vă credeţi breze?
Cine poate s-acţioneze...

Clămpănilă
Aşa e... şi voi şi noi...
Dacă e distracţia-n toi...

Diva
Vezica stă să erupă
M-a pus dracu să pap supă

Panicuţa
Ia sunaţi la companie
Cât au de gând să ne ţie?

Mofturoasa
Stai că sun eu, am minute (scoate telefonul din poşetă cu chiu, cu vai)
Care s-a băşit că pute?!

Roşcata
Nimeni! E de la subsol
Ăsta-i mirosul, nasol!

Mofturoasa
Văd că nu îmi apelează
Şi deja mă agasează

Diva
Hai că încerc eu cu-al meu (scoate telefonul)
Era să-l scap! Aoleu!

Clămpănilă
Te ajut eu să îl ţii
Însă... numărul îl ştii? (îi pune telefonul la ureche)

(Sună telefonul Panicuţei.)

Panicuţa
Acusă vedem ce fac
Roşcato, vezi în rucsac

Roşcata (scoţându-l si ducându-i-l la ureche)
Da, răspunde că îl ţin
Că nu e prea mare chin

Diva
Alooo, sunt în lift blocată
Şi sunt toată transpirată

Panicuţa
Da mamă, m-am cam blocat
În lift! Curentul s-a luat

Diva
Păi la blocul Z.L. 9
Să vedeţi ce vă fac vouă!

Roşcata
Mâna-mi oboseşte-ncet
O lipesc cu aracet

Liftierul (ducând gura la telefonul Divei)
Sunt liftierul de aici
Mai întârzii mult? Ce zici?

Mofturoasa
Hai că sună la centrală
Le zic de îi bag în boală

Spericel (urlă în telefonul Mofturoasei)
Veniţi dracului odată
Pierd bunătate de fată!

Mofturoasa
Taci, că-mi urli în ureche
Ce, eşti apucat de streche?

Liftierul
Nu dom’le, nu aberăm
Că şi pe fix vă sunăm

Clămpănilă (spre Spericel)
Pun pe umăr mâna mea
Mi-a obosit, zău aşa!

Spericel
Fă ce vrei, mă doare-n fund
Nervii nu pot să-i ascund

Liftierul
Nu-i curent şi ne-am oprit
Dom’le, mata eşti tâmpit?

Panicuţa
Nu ştiu cât, acum vorbeşte
Ai făcut ciorbă de peşte?

Roşcata (ducând gura la telefonul Divei)
Stăm aici înghesuiţi
Vă rog să nu fiţi tâmpiţi

Liftierul (ducând gura la telefonul Mofturoasei)
Vorbim pe fix şi mobil
Dar nu sunt deloc ostil

Spericel (ducând gura la telefonul Panicuţei)
Sarut-mâna-s Spericel
Aveţi şi ciorbă de miel?

Panicuţa
Mamă, nu-l băga în seamă
Pleacă că te iau de coamă

Mofturoasa
Trebe să ne milogim
Doamnă-aici înnebunim

Liftierul
Este-o mare nesimţire
Stăm aicea în neştire?

(Pauză. Sună din nou telefonul lui Spericel.)

Spericel (către Liftier)
Mâinile mi-s ocupate
Mă ajuţi tu, dragă frate?

Liftierul (îi scoate telefonul lui Spericel din buzunar şi i-l duce la ureche)
Cum să nu te-ajut, se poate?
(arată cu mâna) La atâtea aparate...

Diva
Vreţi să sun la O.P.C.?
Cum adică? Cum de ce?

Mofturoasa
Sunteţi nişte retardaţi
Mâine liftul să vi-l luaţi

Roşcata (ducând gura la telefonul Mofturoasei)
Văru-miu-i la minister
De mâine-o să zaci în ger

Clămpănilă (ducând gura la telefonul Divei)
Doamnă, cât credeţi aşa...
Cam cât timp va mai dura?

Spericel
Nu dragă, nu-s supărat
A trecut, am şi uitat

Diva
Dom’le, domle, nu pricepi?
Să aberezi iar începi?

Liftierul
Reclamaţie eu fac
Lasă că vă vin de hac!

Panicuţa
Da mamă, fă şi piure!
Şi o cafea! Da, mare!

Roşcata
Ce-i cu noi, suntem drogaţi?
Am ajuns încârligaţi!

Mofturoasa
Bine, bine, aşteptăm
Unde dracu să plecăm? (închide telefonul)

Liftierul
Nu cred că mai stăm noi mult
Doamne, Doamne, ce tumult!

Diva
Te-njur, nu mă pot abţine
Nu stau la bârfă cu tine (închide telefonul)

Panicuţa
Mai bine-un espresso lung
Şi ajung când o s-ajung (închide telefonul)

Roşcata
Bine că ai terminat
Mâna mi-a paralizat

Clămpănilă
Şi mie, dar hai, staţi calme
Doar nu o luam la palme

Spericel
Da dragă, hai, ne vedem
Facem şi noi ce putem (închide telefonul)

Clămpănilă
Un zgomot am auzit
Poate-poate-or fi venit

Diva
Daţi mai repede curent
Fac pe mine-i iminent

Mofturoasa
Taci, nu te mai agita
Asta clar face pe ea

(Liftul începe să se mişte.)

Clămpănilă
Gata bă, mergem acasă
Dup-amiază păcătoasă

Spericel
Opreşte-l, pe scări eu urc
Nu stau să mă mai încurc!

Liftierul
Ia... opresc aici de tot
Ieşiţi că v-o dau în bot!


Copyright © 23.10.2012 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu