marți, 28 mai 2013

Aşa Nu - Scenetă



AŞA NU
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

Mama, 36 de ani;
Tata, 37 de ani;
Cel Mare, 17 ani;
Mezinul, 15 ani.

(Acţiunea are loc în apartamentul celor patru. În sufragerie se află o scrumieră lângă un laptop deschis şi o sticlă de bere. Mezinul intră în scenă ţinând în mână o sticlă de whiskey.)

Mezinul
Ce bine! N-avem părinţi!
Ah ce uşor e să minţi!
Sunt mare, am cinşpe ani
Nu mă mai joc cu ciutani

Cel Mare (intrând cu ţigara în gură)
Casa e liberă toată
Comandăm pizza feliată
Băutura e-n bufet
Ţigări avem berechet

Mezinul
La laptop să ne jucăm
Şi monştri să împuşcăm
Pe cinste să lenevim
Şi să nu ne ciondănim

Cel Mare
Vrei un fum? Sau vrei o bere
Că e reală plăcere
Sunt mare, mai e puţin
Şi majoratul îmi ţin

Mezinul
N-are cin să ne oprească
Auzim cheia în broască
Muzica să urle-acum
Boxele să facă bum

Cel Mare
Eu m-aşez şi sorb cu saţ
O cafea neagră cu zaţ

Mezinul
Vin acum să beau şi eu
Băi, ce dragon! Ce tupeu! (trânteşte laptopul)

Cel Mare
Haide, lasă, c-ai murit
Nu ştii frate-eşti adormit!
Hai pe vecini să-i chemăm
Manele să ascultăm

Mezinul
O idee bestială
Chemăm şi colegi de şcoală

Cel Mare
Şi-o să fie totul brici
Şi ne distrăm...

Mama (intrând pe neaşteptate împreună cu Tata)
...Ce-i aici?
Noi plecăm puţin de-acasă
Şi voi aţi făcut-o groasă

Tata
Ia uite ce debandadă
Cred că vă arunc în stradă

Mama
Sunteţi nişte nesimţiţi
(spre Mezin) Ia spune, cum îţi permiţi?

Mezinul
Mamă, tată, să vedeţi...

Mama
Lasă, că o să regreţi

Tata (spre Cel Mare)
Eşti mai mare, tu ce faci?
Sunt nervos, sunt plin de draci

Cel Mare
Tată, nu e... stai puţin

Tata
Taci! Abia mă mai abţin!

Mama
Pedeapsa va fi chiar mare
Nu vă batem, chiar de doare

Tata
Trebuie să învăţaţi
Pe părinţi să-i respectaţi

Mama
La vârsta voastră-i nasol
Jocuri, ţigări şi alcool

Tata
O lună, că n-o fi foc
Laptop nu vedeţi deloc

Cel Mare
Mamă, tată, am un meci
Tre să fim toţi douăzeci

Tata
Trebuia să te gândeşti
Abia-acum îţi aminteşti?

Mama
Poţi să îmi plângi cu bulbuci
La meci tu n-o să te duci

Mezinul
Dragi părinţi, ne pare rău
Jurăm, nu mai facem, zău!

Mama
Regretul e-ntârziat
Dacă nu aţi judecat

Tata
De la şcoală... drept acasă
Nu mai ieşiţi după-masă

Cel Mare
Vă rugăm să ne iertaţi
Avem ochii-nlăcrimaţi

Mezinul
Şi nouă chiar rău ne pare
Vă cerem plecaţi iertare

Mama
Vă iertăm, dar fiţi atenţi
Nu mai fiţi inconştienţi

Tata
Lumea-i rea, vă păcăleşte
Şi apoi... Doamne fereşte

Mama
Nu minţiţi şi nu trişaţi
De droguri nu v-apucaţi

Tata
Fără alcool sau ţigară
C-o să vă pedepsim iară

Cel Mare
Mulţumesc! Am priceput
Ştiu ce avem de făcut

Mezinul
Să nu mai vreau să fiu mare
Să nu mă grăbesc prea tare

Tata
De părinţi să ascultaţi
Să vă ajutaţi ca fraţi

Mama
Şi-altădată să gândiţi
Acum la joacă ieşiţi!


Copyright © 21.02.2013-3 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu