luni, 27 mai 2013

Cei Trei Purceluşi - Scenetă

Pentru că tot vine ziua copilului, săptămâna asta voi pune 5 scenete scurte, pentru copiii mici şi mari. :)

Scenetele de astăzi şi mâine le-am compus în ideea că vor putea fi pregătite, măcar una din ele, pentru tabăra care vine cu copiii de la aikido. 

Cea de azi este o rescriere în versuri a celebrului basm şi cu puţină bunăvoinţă ar fi avut mare priză la copii, iar împreună cu strâmbăturile de rigoare, decorul şi costumele ar fi fost un succes, finalul fiind ca şi cum ar fi jucată în seara de dinaintea întoarcerii din tabără.

Cea de mâine a fost compusă tot pentru a fi jucată în tabără ca un fel de semnal de alarmă, ca un fel de învăţăminte pentru copii şi părinţi.

Cea de miercuri este una comică, compusă fără intenţia de a fi jucată.

Cea de joi... de fapt aici întâi am compus sceneta de vineri, apoi luându-ne la glume am zis că de ce n-aş compune şi o variantă mai perversă a scenetei şi astfel a apărut sceneta de joi.

Cea de vineri este probabil cea mai reuşită pe care am făcut-o până acum, fiind tot transcrierea unui basm, în versuri, dar fiind adăugate şi elemente de aikido. Această scenetă trebuia să fie pregătită pentru a fi jucată chiar de 1 iunie la petrecerea organizată la sală pentru copii, iar cei care au citit-o au spus că sceneta asta respectă şi basmul pas cu pas, e făcută şi excelent şi ar putea fi prezentată şi la anumite şcoli şi grădiniţe pentru a atrage copiii. Însă, uneori pentru unii e prea mult să înveţe câteva rânduri, să repete câteva ore şi să le facă unor copii o bucurie de neuitat.

Sper să le apreciaţi voi... cele 4 scenete normale şi 1 scenetă în stilul meu! :)

CEI TREI PURCELUŞI
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

Naf-Naf;
Nuf-Nuf;
Nif-Nif;
Lupul.

(Acţiunea are loc în pădure.)

Naf-Naf
Vai de viaţă minunată
Ne-am jucat noi vara toată

Nuf-Nuf
Tot timpul am alergat
De nimic nu ne-a păsat

Nif-Nif
Dar afară se răceşte
Şi toamna uşor mijeşte

Naf-Naf
Eu zic să ne apucăm
Şi să nu ne mai jucăm
Căsuţe să construim
Altfel o să zgribulim

Nuf-Nuf
Mai e timp până la iarnă
I-auzi dom’le. Minciuni toarnă
Mai avem. Iarna-i departe
S-a găsit grijă să poarte

Nif-Nif
Când vremea va fi urâtă
Atunci voi fi hotărâtă
Singură-mi voi construi
Aşa că nu m-amăgi

Naf-Naf
Treaba voastră, eu m-apuc
Să-mi fac casă. Şi mă duc
Materiale să-mi adun
Pe picioare să o pun

Nuf-Nuf
Du-te! Noi mai zăbovim
Că deloc nu ne grăbim
Prin pădure alergăm
Pe tine te neglijăm

Nif-Nif
Fă tu casa de acum
Noi nu stăm de ea în drum
O facem mâine, nu azi
Hai să alergăm spre brazi

(După câteva zile)

Naf-Naf
De casă v-aţi apucat
Sau aţi lenevit şi-aţi stat?

Nuf-Nuf
Am făcut-o din nuiele
E solidă şi nu-s grele

Nif-Nif
Eu am făcut-o din paie
E trainică, nu se-ndoaie

Naf-Naf
A mea e din cărămidă
Nu intră nicio omidă

Nuf-Nuf
Degeaba te-ai chinuit
Şi-uite ai şi obosit

Nif-Nif
Hai mai bine în pădure
Să mâncăm afine, mure

Naf-Naf
Să aveţi grijă la lup

Nuf-Nuf
Dacă îl prind, îl şi rup

Nif-Nif
Uite-aşa doi pumni i-am tras
Şi îl mai şi muşc de nas

(Nuf-Nuf şi Nif-Nif pleacă prin pădure.)

Nuf-Nuf
Auzi, lupi la noi aici
Tu-l crezi pe Naf-Naf? Ce zici?

Nif-Nif
Nu sunt deloc, ia dă-i pace
E-un fricos, n-avem ce face

Lupul (le iese în cale)
De ce faceţi gălăgie
Să-mi daţi socoteală mie!

Nuf-Nuf
Aoleu, lupul cel rău
Fugi că ne mănâncă, zău!

Nif-Nif
Fug, fug, sunt în urma ta
Aleargă şi nu mai sta

(Nif-Nif ajunge la casa lui şi intră înăuntru.)

Lupul
Deschide să te halesc
Foamea să mi-o potolesc
Pieptul eu îmi voi umfla
Cu putere voi sufla

Nif-Nif
Nu ai cum, nu reuşeşti
Degeaba te oboseşti

(Lupul suflă de trei ori şi casa din paie zbură în toate direcţiile. Nif-Nif fugi şi intră în căsuţa lui Nuf-Nuf.)

Lupul
Deschide să vă halesc
Foamea eu să-mi potolesc
Căci pieptul mi-l voi umfla
Şi cu forţă voi sufla

Nuf-Nuf
Nu poţi, n-ai să reuşeşti
Zic să nu te oboseşti

(Lupul suflă de cinci ori şi casa din nuiele zbură în toate direcţiile. Nuf-Nuf şi Nif-Nif fugiră şi intrară în căsuţa lui Naf-Naf.)

Lupul
Deschide-am să vă halesc
Foamea tre’ să-mi potolesc
Pieptul acum voi umfla
Cu tărie voi sufla

Naf-Naf
N-ai decât, suflă cât vrei
Nu vei reuşi. Noi trei
Vom rămâne nemâncaţi
Şi de căsuţă salvaţi

(Lupul suflă până nu mai poate, dar casa rămâne intactă. Se uită în sus şi vede hprnul pe acoperiş.)

Lupul
Mă furişez în tufiş
Şi-am să sar pe-acoperiş
O surpriză-am să le fac
Şi-o să-i bag pe toţi în sac

(Naf-Naf avea ceaunul pe foc, aşa că ridică doar capacul.)

Nuf-Nuf
Aici lupule să cazi
Şi în apă să te arzi

Nif-Nif
Şi minte să te înveţi
Şi de acum să regreţi

(Lupul căzu în apa fierbinte.)

Lupul
Aoleu, că e fierbinte
De-acum am să mă-nvăţ minte

(Lupul o ia la fugă. Purceluşii se apucă să facă o horă de bucurie.)

Naf-Naf
Cine-i rău va suferi
Şi mereu el va pieri
Aşa că voi să fiţi buni
Ne vedem la sală luni


Copyright © 20.02.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

4 comentarii:

  1. Si de ce nu schimbati actorii? E asa de simplu. Faceti un casting :). implicati doar copii. Sa vezi ce fain iese. Sa tin pumnii stransi?

    RăspundețiȘtergere
  2. N-ai ce sa tii, nu ma mai intereseaza, nu ma mai ocup, nu am cu cine, nu stau sa le fac eu pe toate si sa traga toti de mine, pun astea 5 saptamana asta, apoi reiau scenetele din zilele de 16 care sunt in cursul saptamanii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Comme on. Pierzi toata distractia! zii si tu... nu de aia le-ai scris sa le vezi jucate? soooo.....PRE-SE-LEC-TII!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. nu toate de jucat, sunt prea multe ar insemna sa ne lasam de servicii.

    preselectie nu am cum ca sunt copii care invata dimineata altii dupa-amiaza si nu am cum sa ii adun pt repetitii.

    si nu mai e fun asa ceva ca ma stresez sa fac sa organizez sa tip sa iasa bine deci sunt nervi.

    cine vrea sa le aprecieze sa o faca pe blog.

    RăspundețiȘtergere