luni, 31 octombrie 2011

Mihai Viteazu şi Ştefan cel Mare


Mihai Viteazu şi Ştefan cel Mare


1. Hm, suntem doi voievozi
Ce n-am fost deloc comozi
Şi-am luptat şi ne-am bătut
Pentru ţară ne-am zbătut

2. Mă numesc Mihai Viteazu
Nu râde că-ţi bat obrazu
Iar eu sunt Ştefan cel Mare
Şi-mi place să merg călare

3. Îs născut... chiar mă provoci
Îi zicea Târgul de Floci
Hai vezi ce vorbe foloseşti
Căci eu m-am născut la Borzeşti

4. La suflet am fost platonic
Şi la-nceput am fost stolnic
Fiind preţuit an de an
Apoi am ajuns şi ban

5. N-am ţinut ţara captivă
Şi-am avut iniţiativă
Am clădit ca amintiri
Biserici şi mănăstiri

6. Am câştigat nemurirea
Fiindc-am realizat Unirea
Am unit cele trei ţări
Şi-s lăudat în cântări

7. Io-am avut domnie lungă
47 de ani să-mi ajungă
M-am luptat cu otomanii
Pe măsur ce-au trecut anii

8. N-am stat ca să ronţăi măr
Şi m-am dus la Şelimbăr
„Transilvania s-o obţii
De la Andrei Bathory”
9. Păi i-am tras o căpăceală
L-am lăsat cu mâna goală
În Alba-Iulia-ai intrat
Conducător proclamat

10. Lasă că şi tu la turci
Le-ai cam dat-o fain la buci
N-am plecat capul deloc
Aşa i-am rupt din mijloc

11. După fiecare bătălie
Făceai şi o temelie
44 de lăcaşe
Toate-aicea băştinaşe

12. Prin politică abilă
Pac! Ieremia Movilă
L-ai alungat de pe tron
Asta pen c-ai neuron

13. Însă fiind cu toţi speriaţi
Că vor fi eliminaţi
Te-au omorât mişeleşte
Cic-aşa se povesteşte

14. Nici tu nu ai murit sclav
Erai bătrân şi bolnav
Podu Înalt sau Războieni
Loc plin doar de buruieni

15. Ştiu că i-ai atras subtil
Şi-ai avut un mare stil
Trebuia să le indic
Că nu vreau ca să abdic

16. Şi-uite-aşa doi domnitori
Au fost buni ambasadori
Şi-au rămas în istorie
Noi doi dăm la actorie




© Copyright May 2011 by Yo-nutz.
All rights of the producer and of the owner of the recorded work reserved.
Unauthorized copying, hiring, renting, public performance and broadcasting of this poem prohibited.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu