miercuri, 6 iunie 2012

Buletinul - Scenetă

BULETINUL
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Gabi] Nervi, nervos;
[Narcisa] Zdruli, nebunatică;
[Domniţa] Hlizi, se hlizeşte tot timpul;
[Laur] Spumi, nerăbdător, face spume;
[?] Călmilă, foarte calm şi paşnic;
[Cristina] Morbi, morbidă în exprimare;
[Yo-nutz] Steri, isteric.

(Acţiunea se petrece la poliţie. Se aşteaptă deschiderea ghişeului pentru a preda actele pentru o nouă carte de identitate.)

(Nervi intră în scenă, ia un bon de ordine şi se aşează pe un scaun.)

Nervi
Hai că-i bine, nu-s prea mulţi
Sper că nu-s prea mulţi inculţi
Să nu fie vreo beteagă
Să pierd chiar o zi întreagă

(Se aşează la o masă. Intră Hlizi şi Zdruli şi se îndreaptă spre aparat să ia bon)

Zdruli
Da tu, fată şi i-am dat
Papucii la încuiat
Nu se mai putea aşa

Hlizi
Bine i-ai făcut! Da, da!
Ce dracu apăs aici?
Mă uit ca proasta la plici!

Zdruli
Uite-l păla domnişoara

Hlizi (chicotind)
Nu te mai holba ca chioara!
(îndreptându-se spre Nervi) Vă rog, nu vă supăraţi
Puteţi ca să m-ajutaţi?



Nervi
Desigur! Bonul nu iese?
Nu trebuie să vă pese
Că îl zgâlţâim niţel
Şi-o să iasă uşurel (zgâlţâie aparatul şi iese bonul)

Zdruli
Tare vă mai mulţumim
Că un pic ne cam grăbim

(Se aşează la altă masă. Pe uşă intră Spumi)

Spumi
Vai de mine, multă lume!
Iară stau şi-o să fac spume

(Se duce şi îşi ia bon, timp în care pe uşă intră Călmilă şi Morbi)

Călmilă
M-ai trezit azi prea devreme
Tot trupul meu încă geme

Morbi
Dacă eşti greu de trezit...
Du-te dracu de tâmpit!

(Spumi se aşează, iar Călmilă şi Morbi se duc şi ei să-şi ia bon de ordine)

Călmilă
Haide te rog să stăm jos
Mă doare fiece os

Morbi (către Nervi)
Permiteţi să ne-aşezăm
Lângă dumneata să stăm?

Nervi
Cum să nu, vă rog, vă rog!
(spre Călmilă) Arăţi ca un hodorog!

Călmilă
Am avut o noapte grea
Am dormit aşa şi-aşa!

Morbi
Trist! Şi-acum îi este rău
Prin cap are-un fierăstrău
Şi-i zvâcneşte şi-o să-l doară
Eu i-am zis că o să moară

Nervi
Cu toţi murim nu-i aşa?
Atunci când vine vremea!

Morbi
Eu m-am odihnit chiar bine
Şi acum nu dorm pe mine

Zdruli (se bagă şi ea în vorbă)
Şi noi suntem obosite
Noi suntem chiar nedormite

Hlizi
Da, c-aseară am ales
Discotecă-i de-nţeles!

(Intră în grabă Steri)

Steri
A deschis sau n-a deschis?
Mă mănâncă la penis!
Ai naibii că întârzie
Plec să-mi iau o fantezie (iese)

Spumi
Ce era cu ăsta frate?
Intră-iese, păi se poate?

Steri (intră din nou)
Hai dechideţi bă ghişeul
C-acuşi vă vine croşeul
E-un minut trecut de zece
C-aşa nimeni nu vă-ntrece
La lenevit şi-amânat
Deschideţi! Pe toţi vă bat!

Călmilă
Alo, alo, gălăgia
Te-a apucat nebunia?
Du-te domle şi ia-ţi bon
Te comporţi ca un gibon

(Steri se duce şi îşi ia bon)

Morbi
Na, mai sunt şi nesimţiţi
Lua-i-ar dracu de tâmpiţi



Steri
Ciocu mic că-ţi crăp şi capu
Şi mai du-te tu la dracu

Spumi
Gata bă, ai încetat?
Ia nu mai fii agitat

Hlizi
Trebuie s-avem răbdare
Şi să stăm în aşteptare

Nervi
Păi decât să ne contrăm
Eu spun ca să discutăm

Zdruli
Da chiar, am o întrebare
Dacă nu-i cu supărare
Cum mă legitimez eu?

Spumi
Nu o faci! Ce? N-ai tupeu?
Îmi e actul la schimbat
De nu-ţi convine te bat!

(Se aude uşa de la ghişeu descuindu-se)

Steri
Bine băăă! Să intre primul!
Stai... c-acum începe chinul!

Nervi (se ridică)
Sper că am actele toate
Că de nu o dau pe spate

(Intră în cameră)

Hlizi
Fată noi urmăm dupaia
Pregăteşte dracu foaia

Zdruli
E aici e pregătită
Te hlizesşti ca o tâmpită!

Spumi
Mamă, dar se mişcă greu
Abia-aştept să intru eu

Călmilă
Linişteşte-te, băi frate
Face şi ea doar cât poate

Steri
Dar nu este greu deloc
Cererea, ştampila, poc!

(Iese Nervi... nervos)

Nervi
Tre să mai aştept oleacă
În catastif să mă treacă

(Intră Zdruli şi Hlizi)

Călmilă
Să vedem lor ce le spune
Beţe-n roate le va pune?

Morbi
Evident, e natural
Dar e foarte imoral

(Hlizi iese afară nervoasă)

Hlizi
(maimuţărindu-se) Unul singur veţi intra
De parcă-i stricam ceva

Steri
Aoleu ce-mi faci măi fată
Credeam c-am scăpat deodată
De-amândouă însă... mda
Ce pumni în gură i-aş da

Spumi
Ne apucă ora şase
Bat pariu că-s două grase
Se mişcă încet şi lent

Hlizi
Eu... cu capul de ciment
Le-aş da! Şi cu multă sete!
(către Steri) Nu vrei să m-ajuţi, băiete?

Steri
În picioare ţi le joc
Să spună că n-au noroc

Morbi
Am putea s-ameninţăm
Dar... buletin nu mai luăm

Călmilă
Fraţilor... au două mâini
Şi sunt oameni, nu sunt câini

(Iese Zdruli şi-i face semn lui Hlizi să intre)

Zdruli
Mi se prelucrează poza
Aşa mi-a rostit mimoza

Spumi
Ba poză, ba prelucrare
P’aia chiar în cot o doare

Zdruli
Nu c-aşa e liniştită
Chiar nu trebuie pleznită

Morbi
Păcat! Eu chiar aveam chef
Chiar dacă-i la ea-n fief

Călmilă
Intru eu şi o calmez
Eu sunt bun, n-o întristez

Nervi
Mai stau mult sau ce căcat?
Asta de mine-a uitat!

Steri
Haide bă mai repede
Îi dau-n cap c-o lespede

(Iese Hlizi. Spumi se ridică şi intră)

Hlizi
Eu sunt gata-am terminat
Fatăăă, eu chiar am scăpat

(Spumi iese furios)

Spumi
Auzi mă, timbrul nu-i bun
Am nevoie de tutun (îşi aprinde o ţigară)

Zdruli (către Morbi)
Hai că voi sunteţi la rând
Intraţi, nu mai staţi pe gând

Morbi
A nu eu, că el îl schimbă
Vorbeşte mă, ce n-ai limbă?

Călmilă
Hai că intru nu ţipa

Morbi
De mine nu vei scăpa
Te dădăcesc că eşti moale
Orice lucru-l faci agale

(Călmilă intră)

Hlizi
Fii mai veselă, cucoană
Trăieşti viaţa de pomană

Nervi
Tu gândeşti? Mai eşti lucidă?
Mereu eşti un pic morbidă

Zdruli
Las-o fată-aşa e ea
N-ai ce-i face, n-o schimba

Steri
După asta urmez eu
Şi ies bine pe clişeu (face o mimică precum a bodybuilder-ilor)

Hlizi
Şi apoi cât aşteptăm
Stăm sau putem să plecăm?

Spumi
Asta este treaba voastră
Să mor c-o lovesc c-o glastră

Nervi
Eu mă duc să mă calmez
O bere să devorez

Hlizi
Mergem şi noi. (spre Zdruli) O cafea?


Zdruli
Da. Cum să nu? (spre ceilalţi) Cineva?

Spumi
Merg şi eu că-s cătrănit
Revin mâine negreşit

(Iese Călmilă, intră Steri)

Călmilă
Am scăpat, am tot ce-mi trebe
Multe-a vrut să mai întrebe

(Se ridică toţi şi ies unu câte unu din scenă, însă până să iasă ultimul... Steri iese val-vârtej din ghişeu şi se îndreptă spre a ieşi din scenă)

Steri
Să-i fut, că îmi piere calmul
Li s-a terminat programul!


© Copyright January 2012 by Yo-nutz.
All rights of the producer and of the owner of the recorded work reserved.
Unauthorized copying, hiring, renting, public performance and broadcasting of this sketch prohibited.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu