joi, 8 martie 2012

Scenetă Jon


DUPĂ 40 DE ANI
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

 [Yo-nutz] O-Ho-Ho Sensei, antrenor de AiKiDo, centură neagră 9 Dan, păr alb, vârsta 74 de ani;
[Gabi] Frizulică, slugă de Sensei, centură neagră 4 Dan, vârsta 62 de ani, proaspăt căsătorit, păr roşu cărunt;
[Laur] Flocirică, centură neagră 6 Dan, urmaşul lui O-Ho-Ho Sensei, abia aşteaptă ca acesta să îi lase lui sala (adică să moară dracului), vârsta 69 de ani, căsătorit, 6 copii, 3 din ei la sală;
[Adina] Bombiţa, centură neagră 2 Dan, prima femeie cu centură neagră la sala lui O-Ho-Ho Sensei, vârsta 68 de ani, 4 copii, toţi la sală, 2 fiind cuplaţi cu 2 dintre copiii lui Flocirică, ocupaţia de bază... „’mi-aş pizda-n el de Shiho-Nage”;
[Narcisa] Fistinica, centură maron cu 3 trese, se pregăteşte să dea de neagră, vârsta 68 de ani, căsătorită, 2 copii, niciunul la sală, mereu o doare în umăr, în genunchi, dar mai ales în cot;
[Eugen] Narator.

(Acţiunea are loc în Constanţa, la o oarecare sală, să zicem... Str. Unirii Nr. 67.
O sală de 250 m.p. plus băncuţe şi alte căcaturi aruncate prin colţuri şi... în fund... fundul sălii. Lumea pe Tatami aşteaptă să înceapă antrenamentul.
O-Ho-Ho Sensei ajunge într-un final la sală, deh... nu mai e tânăr ca acum 40 de ani.)

O-Ho-Ho Sensei (intră pe uşa sălii sprijinindu-se în baston)
Ia uite plouă-afară şi-avem antrenament
(se împiedică de treaptă) No futu-i morţii mă-sii, iar am dat în ciment

Frizulică (sare să-l prindă în caz că pică pe jos)
Uşor bre, nea Senseie, nu-i timp de prăvălit
Hai să te-ajut! Şi...săr’na, e bine c-ai venit
Cu ei nu mă mai înţeleg, că nimeni nu m-ascultă
Că Flocirică-i răguşit, iar Bombiţa-i o tută

O-Ho-Ho Sensei (sprijinindu-se de braţul lui Frizulică)
Ai grijă cum vorbeşti, ţin tare mult la ea
Chiar dacă Shiho Nage-l face ca o sarma

Flocirică (venind în grabă să-i intre în graţii)
Ptiu! Dacă eram eu, cu siguranţă nu-l prindeam
Să fi văzut ce Flocirică-Ryu îmi făceam
Bine-ai venit, Senseie, nu era necesar
Ţin eu antrenamentul, doar nu sunt un lăbar

O-Ho-Ho Sensei
N-aveam ce face-acasă, ce om am fost odată
Acu din oră-n oră fac pipi la găleată

Flocirică
În caz că nu v-aţi prins, asta nu e hakamă
Seamănă cu un Pampers, ca ăla din reclamă

O-Ho-Ho Sensei
Ascultă Frizulică, cine-i cu încălzitu’
Haide... să îi dea drumu, nu privi ca tâmpitu’

Bombiţa
M-apuc eu să o fac, întâi să v-aşezaţi
Că nu ar fi frumos, flotări ca să băgaţi

O-Ho-Ho Sensei
Oare e de la mine? Mi-e frig! Stau ca pe ace!
Cred că-mi mai trebuiau vreo două-trei cojoace
Iar nu-i plătit R.A.D.E.T.-ul? Sau a căzut centrala?
Mă cac pe mine... dârdâi... e frig în toată sala!

Frizulică
Sensei-ul meu prealuminat, vreţi să vă încălzesc?
Vă iau acum în braţe, vă frec să-nnebunesc!

O-Ho-Ho Sensei
Ia du-te bă la dracu, laba iar te-a tâmpit?
Cheam-o pe Fistinica, că avem de vorbit

Frizulică (ducându-se la Fistinica)
Mă scuzi drăguţă dragă, cer scuze, deranjez
Mă roagă Sensei-uţul la el sa t-expediez

Fistinica (se îndreaptă bombănind bosumflată spre băncuţă)
Ce rahat vrea şi ăsta, că-i fffrec una în bot
S-a sclerozat, nu vede, că iar mă doare-n cot?
(ajungând la O-Ho-Ho Sensei se luminează la faţă)
Da Sensei, vă ascult cu drag, sunt numai ochi şi-urechi
Vreţi cumva să mă învăţaţi vreo trei tehnici străvechi?

O-Ho-Ho Sensei
Stai jos măi Fistinico, să povestim niţel
Mă scuzi că put a ceapă... e şniţel de viţel
Că doar aşa pot ca să iau pastila de Viagră
Dar oare despre ce vorbeam? Tu-n weekend dai de neagră!

Fistinica
Cam da Sensei, dar ştiţi, nu mă simt pregătită
De două nopţi nu dorm, cel mic are otită

O-Ho-Ho Sensei
Păi pune-i şi tu dracu-n ureche Boramid
Sau dacă nu... o bază, sau poate chiar acid
Draga mea... mă cam lasă puterile pe rând
Şi un Kote-Gaeshi îl mai fac doar în gând

Fistinica
E haide nea Sensei, încă aveţi putere
Puteţi să ridicaţi halba plină cu bere

O-Ho-Ho Sensei
Ăştia se luptă între ei sala cui să-i parvină
Iar eu ca să vin să-i împac... iar tre să bag benzină

Bombiţa (care a tras cu urechea)
Eu sincer să vă spun nu mă interesează
Ei sunt nişte cretini care se tot stresează

Fistinica
Ia marş de-aici acum şi du-te mai încolo
De ce te bagi? Sensei vorbea cu mine solo

O-Ho-Ho Sensei
Hai fetelor vă rog să nu vă mai certaţi
Doamne că buni au fost nevastă-ai tăi cârnaţi

Frizulică (care a terminat de făcut încălzirea)
Sensei, rog mă scuzaţi, vă întrerup brutal
E gata încălzirea, dar m-am bulit anal

O-Ho-Ho Sensei
Bine mă, haide vino, stai aici pe băncuţă
Însă să nu te prind că te scarpini jos la puţă

Frizulică
Se poate? Mă jigniţi profund! Nu-mi permit să fac asta
Că daţi cu mine de pământ şi mă ceartă nevasta

O-Ho-Ho Sensei
Păi ştiu că-ţi dă Bianca una... de-o să strigi „Palalila!”
Eu zic până s-ajungi acasă să îţi iei pastila
(face semn spre Flocirică, acesta vine în grabă)
Dă-le să facă patru tehnici din Ura şi Omote
Însă să nu se mai prostească precum nişte marmote

Flocirică
Da să trăiţi şi pe-urmă pot să m-alătur vouă
Că-i opt şi jumătate, până se face nouă

Bombiţa
Hai du-te şi le-arată, dar nu fii figurant
Şi nu mai face fiţe, devii recalcitrant

Flocirică
Bine, bine, mă duc... mă duc să îi lucrez
Apoi revin pe bancă... ca să mă relaxez

Fistinica
Părerea mea e că doar unul din noi patru
Putem să fim urmaşii lu ăsta... Împăratu

Bombiţa
Aşa gândesc şi eu, căci nu-i treabă uşoară
Tu crezi că el numeşte... de-aiurea... într-o doară?

Flocirică
Gata, am revenit, deci ce punem la cale?
Dă-te să mă aşez, îs în picioarele-goale

Bombiţa
N-aş vrea să ne certăm, ne ştim cam de o viaţă
Şi n-aş vrea sala eu, veţi zice că sunt hoaţă

Fistinica
Da, e greu să ai grijă, mereu apar probleme
Şi te confrunţi cam zi de zi cu diverse dileme

Flocirică
Însă ştiţi că noi ăştia suntem îndreptăţiţi
Să îi urmăm lu Şefu, nu suntem nesimţiţi

Frizulică
În ultimii patruj de ani dacă n-am fi fost noi
Ar fi fost anarhie, mereu numai război

Bombiţa
Da şi io-s mândră tare că-s printre cei aleşi
Mihnea, iar te prosteşti, din sală acum ieşi

Flocirică
Eu unul chiar de lumea spune că merit primul
Nu mă arunc aşa, că ştiu ce-nseamnă chinul

Fistinica
Îţi vin cu toţi în sală, cu ochii mari, speriaţi
Şi îi văd pe toţi restul în kimono-mbrăcaţi

Frizulică
Îi iei chiar de la zero, îi înveţi cum să cadă
Să nu se-nghesuiască să ajungă grămadă

Bombiţa
Unii sunt chiar deştepţi şi prind totul din prima
Iar alţii sunt praf ţăndări ca bomba-n Hiroshima

Flocirică
Mda... mi-au trecut pe mână cam cinşpe generaţii
Şi am văzut la tehnici... fel şi fel de creaţii

Frizulică
Eu, mulţumesc lui Dumnezeu şi... Soarele-Stăpânul
Sala asta m-a mai calmat, că făceam pe nebunul

Fistinica
Eu la fel că-nainte am făcut Kyokushin
Acum la bătrâneţe... beau doar vodcă şi gin

Flocirică
Da bă, trecură anii, chiar c-am îmbătrânit
Acum nici că-mi mai arde să... pula la belit

Bombiţa
Normal că nu mai ai vreun chef, c-ai dat la buci la greu
Hai nu te supăra, c-o să fim cuscrii tu şi eu

Frizulică
Deci pân la urmă cum e? Cui îi rămâne sala?
(către Fistinicăi) Bă, ăsta a adormit, du-te şi varsă-i oala

Fistinica
No gata acu imediat, cum ştii că nu te vede
Devii un nesimţit în care nu te poţi încrede

Flocirică
Haide mă nu vă mai certaţi, c-o să faceţi clăbuci
Şi dacă nu-ncetaţi defel, mă veţi pupa la buci

Bombiţa
Părerea mea umilă, de centurică neagră
Ne cam zbatem degeaba, tot el o să aleagă

Frizulică
Păi şi ce pula mea la icre ne tot freacă
Căci numai el va şti ce-n testament să treacă
 
Bombiţa
Oricare dintre noi va fi, va fi binevenit
Că sigur nu o să aleagă un altul mai tâmpit

Flocirică
Oricum şansele-s mari, unul din noi să fie
Asta dacă n-alege urmaşul la beţie

Fistinica
Orice-ar fi jur pe loc, aici stau până mor
Însă de nu m-alege, îl ard cu un topor

O-Ho-Ho Sensei (trezindu-se brusc ca după un vis)
Gata, în vis m-am hotărât! Să mi se-nmoaie fresca
Că io-mi bag pula în voi toţi! Sala-i a lui Francesca!

(O-Ho-Ho Sensei se prăvăleşte de pe băncuţă, iar Bombiţa, Fistinica, Flocirică şi Frizulică, plecând capul, toţi într-un glas: „Nuuu!”)


© Copyright March 2011 by Yo-nutz.
All rights of the producer and of the owner of the recorded work reserved.
Unauthorized copying, hiring, renting, public performance and broadcasting of this sketch prohibited.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu