joi, 13 februarie 2014

Ziua Lui Bolborici - Scenetă



ZIUA LUI BOLBORICI
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Gabi] Alupin Cotonog, şchiop din cauza unui accident din copilărie, în urma căruia a rămas cu ticul de a-şi lovi sacadat piciorul bolnav;
[Domniţa] Araclia Sonăţeanu, nebună cu acte, însă într-o formă nu foarte gravă;
[Laur] Procopie Gângăvilă, bâlbâit, când se enervează, se precipită şi i se accentuează defectul; pentru a-şi impune punctul de vedere îşi ţine umerii traşi pe spate şi capul în faţă, ca în balans, dând impresia că vrea să se răţoiască la interlocutor;
[Cristina] Dumitrana Curăţelu, suferindă de tulburare obsesivo-compulsivă (O.C.D.), principala manifestare fiind să fie curată pe mâini, frica de a fi atinsă şi dorinţa de a face curat încontinuu;
[Yo-nutz] Bolborici Tegumenţeanu, suferind de sindromul Tourette, într-o stare destul de avansată, făcându-l să aibe crize destul de dese;
[Narcisa] Cerasela Urechilă, nu aude cu urechea stângă, vecina celor cinci;
[Anca] Melania Fricoşteanu, verişoara Ceraselei, suferindă de agorafobie;
[?] Eusebiu Urcătoru, colegul de serviciu al lui Bolborici, suferind de acrofobie, frica de înălţimi.

(Acţiunea are loc în casa celor cinci. Masa festivă este aranjată în mijlocul camerei unde odinioară trona fotoliul. Araclia şi Dumitrana vin din bucătărie şi încet-încet pun tacâmuri şi mâncare pe masă. Pe uşă intră Procopie şi Alupin cu sacoşile pline.)

Dumitrana
Haideţi c-aţi întârziat
Şi noi masa-am aranjat

Procopie
Cu-cu ăsta m-ai trimis?
Facem trei ore! Ţi-am zis!

Alupin
Ia taci, ce te plângi atât?
Cât am stat la coadă? Cât?

Araclia
Lăsaţi cearta, acuşi vine
Să-l primim cum se cuvine

Dumitrana
La limbajul care-l are
L-aş trimite în parcare
Să stea acolo în frig
Să doarmă făcut covrig

Procopie
Lasă-l măcar astă seară
Nu-l trimite dracu’-afară
Că-că-căci e ziua lui

Araclia
Cu asta ce vrei să spui?
Hai că devin furioasă
Om sta noi la el acasă...

Alupin
Gata, gata, încetează
Eşti nebună! Eşti de groază!

Procopie
Ve-vecina n-a venit?
Oa-oare a adormit?

Dumitrana
Nu, că are o surpriză
Nu vă spun, vă ţin în priză

Araclia
Vai, vai prostimea aşteaptă!
Bine că eşti tu deşteaptă!

(Se aude bătaie în uşă.)

Alupin
Milioane de blesteme
Na c-a venit mai devreme

Araclia
(spre Procopie) Pune sticlele sub masă
(spre Dumitrana) Şi brânza trebuie scoasă

Dumitrana (spre Alupin care aranja farfurii pe masă)
Lasă-le dracu’ de blide
Mergi la uşă şi deschide

Alupin (deschide uşa)
Vaaaai, m-apucă nebunia
A venit şi Melania

Melania (intră în casă)
Bună seara! Chiar cu greu!
Am avut cam mult tupeu!
Încă mi-e frică de mor
Pe stradă cam mult popor

Cerasela (intră în casă)
E o fată curajoasă
A vrut să iasă din casă

Procopie
Mă bu-mă bu-cu-cur mult

Araclia
Taci, că n-am chef să te-ascult
Pofteşte te rog, ia loc
Vaaai, avem pantofi cu toc

Melania
M-am gătit aşa... nu foarte

Cerasela
Şi cercei i-am spus să poarte

Procopie (spre Dumitrana)
Surpriza... de-asta vorbeai?
Că în piept te tot băteai

Dumitrana
Am sperat să o convingă
Şi frica să şi-o învingă

Alupin
Felicitări, bravo ţie
S-o ţinem într-o beţie
Avem de sărbătorit
Bravo că ai reuşit

Procopie
Bolborici trebe s-ajungă
Să avem o noapte lungă

Alupin
Să petrecem până-n zori
Facem mişto? Îi dăm flori?

Araclia
Taci din gură, băi limbric
Nu te uiţi la tine-un pic

Dumitrana
Sper să meargă totul strună
Şi pe jos să fie lună
Să nu văd scamă pe jos
C-o să fie dureros

Bolborici (trântind uşa de perete)
Astăzi este ziua mea
Vă fut pe toţi pe saltea

Cerasela
A venit nebunu’ acasă
E pilit, cade sub masă

Melania
Mă duc, eu mă depărtez
Că încep să mă stresez

Bolborici
Am venit dragi dobitoci

Araclia
La mulţi ani! Să te sufoci!
Limbă să ţi-o-nghiţi odată

Dumitrana
Potoleşte-te, măi fată!

Bolborici
Linge-mă pe lângă buci
Şi să te scuip, că am muci!
De la muncă am adus
Un coleg, nu-i place sus (râde)

Procopie
Po-poftim, nu fii timid
La faţă eşti cam livid

Eusebiu
Am frică de înălţime
De scaun vreau a mă ţine

Bolborici
Lasă că te ţin de coaie
Dă să strâng să iasă zoaie

Cerasela
Baie? Haide să-ţi arăt!
Haide, nu da îndărăt!

Bolborici (către Melania)
Ia uite cine-a venit
Nu ţi-e frică, te-ai tâmpit?
Oamenii nu te-au păpat?
Cum pula mea ai scăpat?

Melania
Dumitrana m-a convins
Şi eu teama mi-am învins

Dumitrana
Nu chiar, eu doar te-am ghidat
Singură te-ai ajutat

Eusebiu
Colegule, pe jos stau
Îmi aduci aici să beau

Araclia
Hai, vă rog, pe canapea

Bolborici
Lasă-l pe jos... pula mea

Procopie
Nu-nu fii mă nesimţit
Cu-cu tine a venit

Alupin
Lasă-l, nu se poate-abţine
Hai la masă, e mai bine

Eusebiu
Pe scaun nu mi-e uşor
Căci o să pic pe covor

Cerasela
Motor? Eu n-aud nimic!
Se prea poate, ce să zic!

Melania
Verişoaro...

Alupin
            ... nu te zbate
N-aude şi asta-i frate!

Bolborici
Noi nu bem nimic? Deloc?
Haideţi, că v-o dau la cioc

Eusebiu
Da, colegu’ să trăim
Şi să bem până murim
De nimic să n-avem frică
(spre Araclia) Hai, dă-i să bea până pică

Araclia
Bolborici, să ne trăieşti

Bolborici
Pula-n gură s-o beleşti (râde tâmp)

Dumitrana
Cu dero şi cu săpun
Te-aş spăla-n gură, îţi spun

Melania
De acord, că e obscen

Cerasela
Cum să îl arunci din tren?

Procopie
Poa-poate te-arunc pe tine
Şi-aşa nu-l auzi când vine

Bolborici
(spre Cerasela) Trenul ţeasta îţi striveşte
(spre Eusebiu) Şi pula clar o beleşte

Eusebiu (uitându-se spre covor)
Până jos este departe
Doamne, mă îndrept spre moarte

Melania
Nu te-ntrista, dragul meu
Ai te rog mai mult tupeu
Fobia o vei învinge
Şi frica ţi-o vei respinge

Cerasela
Minge? Să nu spargi vreun geam!
(arătând spre Dumitrana) Că plânge asta! Glumeam!

Dumitrana
Poate-ţi dau una-n ureche
Şi-o să te apuce-o streche...

Eusebiu
Eu zbor! Eu chiar simt că zbor!
Mi-e frică-o să cad şi mor

Alupin
Lăsaţi cearta că mi-e foame (dă cu mâna pe faţa de masă)
Na, că erau două scame

Dumitrana
Vedeţi... dacă vă mişcaţi
Că praful îl ridicaţi

Araclia
Ia termină! Hai, poftiţi
La masă, hai... vă grăbiţi

Procopie
De-ce ce să ne grăbim?
Mănânci tu tot? (către Eusebiu) Mai glumim!

Bolborici
Tu cu mă-ta să glumeşti
Ia vezi, poate pumni primeşti

Eusebiu (uitându-se la farfurie)
M-aplec să fiu mai aproape
Carnea pe jos să nu-mi scape

Cerasela
Clape? Avem vreun pian?
Nu ştiam? (către Procopie) Dă-mi un copan

Alupin
Surdo, tu pe zi ce trece...
Îmi tot doresc să fii rece

Melania
N-o mai jigni, te rog mult
Te comporţi ca un incult

Procopie
Ia-ia uite, are voce
A-a devenit feroce

Araclia
Fato, acuşi mă dau la tine
Şi-ţi iau aerul, ştii bine

Bolborici
E ziua mea, băi căcaţi
Haideţi să beţi şi mâncaţi

Cerasela
Drogaţi? Nu e convenabil
Nu cred că-i nici ageabil

Melania
Dragă, spunea de mâncare
Burta-ncepe a mă doare

Eusebiu
Eu deloc nu mă droghez
C-o să zbor şi delirez

Dumitrana
Dacă te urci pe pereţi
Vezi, de ei să nu te freci

Alupin (râzând)
Daaa şi la muncă o pui
Pe scăunel tu o sui
C-un mop şi un iatagan
Să ajungă la tavan

Procopie
Ţâ-ţânţarii să-i omoare
Niciunul să nu mai zboare

Cerasela
Floare? Am eu un ghiveci
Ţi-o aduc mâine din beci

Alupin
Adu-l să ţi-l sparg în faţă
După aia să-ţi pui gheaţă

Dumitrana
De faci sânge pe covor
Pe bune că te omor

Melania
Nu fiţi măi răutăcioşi
Sunteţi toţi cam ranchiunoşi

Eusebiu (arătând spre Bolborici)
Cu el m-am obişnuit
Ştiu că este un tâmpit

Araclia
Da, să ştii că ai dreptate
Spui lucruri adevărate

Procopie
Co-colegul a dedus
Că-că eşti cu pluta dus

Cerasela
Sus? Ce? Unde? Şi cu cine?
(se ridică şi toarnă în pahar) Să fie paharele pline

Eusebiu
Nu sus, nu mai spune asta
Nici nu pot privi fereastra

Alupin (se ridică în picioare cu paharul în mână)
Bolborici, tâmpit cum eşti
Mereu tu ne oboseşti
Dar azi eşti aniversat
Şi paharu-am ridicat

Melania (se ridică în picioare cu paharul în mână)
Îţi urăm cu toţi de-acord
Să ai un atac de cord
Limba tu să ţi-o înghiţi
(arată spre Procopie) Şi-acu-i las pe bâlbâiţi

Procopie (se ridică în picioare cu paharul în mână)
E-Eşti proastă! (spre Bolborici) Dragul meu
Ia-ia-iată ce spun eu
Să nu-ţi mai iasă pe gură
Nicicând vreo înjurătură

Cerasela (se ridică în picioare cu paharul în mână)
Murătură? Eu nu vreau!
Dar îţi spun aşa pe şleau
De mă mai înjuri vreodată
O să îţi sparg faţa toată

Eusebiu (se ridică în picioare cu paharul în mână)
Colegule, mulţumesc
Aci-i foarte pitoresc
Şi chiar mă simt foarte bine
La mulţi ani! Mă piş pe tine!

Dumitrana (se ridică în picioare cu paharul în mână)
(spre Eusebiu) Mizerie să nu faci
C-am să mă umplu de draci
(spre Bolborici) Eşti un mare dobitoc
Însă io-ţi urez noroc!

Araclia (se ridică în picioare cu paharul în mână)
Eşti un bou şi un cretin
Pe ei pe toţi îi susţin
De ziua ta îmi doresc
Să-ţi tai limba-n mod firesc

Bolborici
Voi nu mă felicitaţi
Cu toţii mă înjuraţi
Ca să fiu cu voi în ton
Vă spun c-aveţi ghinion
Şi vă-njur, vă fut în gură
Vă spăl dinţii cu clorură
Şi să vă castrez la coaie
Pula voastră să se-ndoaie
S-aveţi pizde fleoşcăite
Uscate şi-mbătrânite
E ziua mea, fac ce vreau
Mă duc în pat ca să beau
Să mi-o beliţi cu putere
Am plecat, la revedere! (iese pe uşă)


Copyright © 18.07.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu