marți, 11 februarie 2014

Al Doilea Fotoliu - Scenetă



AL DOILEA FOTOLIU
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Gabi] Alupin Cotonog, şchiop din cauza unui accident din copilărie, în urma căruia a rămas cu ticul de a-şi lovi sacadat piciorul bolnav;
[Domniţa] Araclia Sonăţeanu, nebună cu acte, însă într-o formă nu foarte gravă;
[Laur] Procopie Gângăvilă, bâlbâit, când se enervează, se precipită şi i se accentuează defectul; pentru a-şi impune punctul de vedere îşi ţine umerii traşi pe spate şi capul în faţă, ca în balans, dând impresia că vrea să se răţoiască la interlocutor;
[Cristina] Dumitrana Curăţelu, suferindă de tulburare obsesivo-compulsivă (O.C.D.), principala manifestare fiind să fie curată pe mâini, frica de a fi atinsă şi dorinţa de a face curat încontinuu;
[Yo-nutz] Bolborici Tegumenţeanu, suferind de sindromul Tourette, într-o stare destul de avansată, făcându-l să aibe crize destul de dese;
[Narcisa] Cerasela Urechilă, nu aude cu urechea stângă, vecina celor cinci.

(Acţiunea se petrece la două săptămâni după prima scenetă. Cerasela le-a făcut cadou celor cinci un alt fotoliu, iar aceştia sunt foarte încântaţi. Tocmai ce se chinuie să-l bage în casă. Alupin şi Procopie cară fotoliul, iar Araclia şi Dumitrana dau indicaţii pentru ca acesta să nu fie scăpat. Cerasela îi urmează pas cu pas.)

Alupin
(către Procopie) Nu-l mai apleca spre stânga!
(către Dumitrana) Ce te holbezi ca nătânga?

Dumitrana
Mă uit ca să nu-l loveşti
Şi ca să nu-l prăfuieşti
Închideţi uşa odată
(demoralizată) Iar îmi trebe spirt şi vată!

Procopie
Taci fă proasto, e-e greu
Da tu-tu chiar ai tupeu!

Araclia
Este curat pe covor?
Ca să-l aşezăm uşor!

Dumitrana
Aoleu, erau trei scame
Aspiram... şi-au dat reclame

Cerasela
Dar ştiai că vi-l aduc!
Uite colo şi un muc!

Dumitrana
Cine a fumat aici?
Sigur a fost Bolborici!

Cerasela
Nu cu plici... ia-l cu făraşul
Hai cacuşi vine conaşul

Procopie
De ce tot îi zici conaş?
Are faţă de ocnaş!

Cerasela
Greaţă? Vorbeşte mai tare!
Urechea dreaptă mă doare!

Alupin
C-o ureche nu auzi!
Şi cu cealaltă confunzi!
Io zic să te duci la dracu!

Cerasela (uitându-se la pantaloni)
Ce zici? Că mi s-a rupt cracu?

Araclia
Să-l punem la locul lui
Gata! Slavă Domnului!

Alupin
Îl lipim cu aracet
Până apare Tourette?

Procopie
Se va-se va enerva
Dar... ia dă-l în pula mea!

Araclia
Păi dar este un cadou!
Să se supere? Ce-i bou?

Dumitrana
Of, un alt obiect de şters
La cât praf e-n univers...

Bolborici (intrând pe uşă)
Bună labagiilor
Ce faceţi copiilor?

Alupin
Iaca şi noi ne-nvârteam
Oleacă dereticam

Bolborici (vede noul fotoliu)
Ce-i cu ăsta-aicea băă?
(o opreşte cu mâna pe Araclia care dă să spună ceva) Io te fut în gură fă!

Cerasela
Conaşule, măi vecine
E un cadou de la mine

Bolborici
Să te ia dracu de surdă
Că-ţi dau pe la bot cu urdă
Nu v-am zic că nu mai vreau
Pe fotoliu ca să stau?

Procopie
Ce-ce-ce căcat răcneşti?
Pu-pula poate-mi beleşti
Noi cu toţii am decis
Nu-nu ne lua la ucis

Araclia
Şi nu mă-njura, băi coaie
Că-ţi fut în cap o tigaie

Dumitrana
Cu ulei... şi să-l încingi
Dar pe jos să nu-l prelingi
E păcat că se ia greu
Că seamănă cu smecleu

Procopie
Trebe să te su-supui
N-ai-n-ai cum să te impui

Bolborici
Jumuli-mi-aţi flocii toţi
Uite... îi am în chiloţi
(către Dumitrana) Bagă mâna, e curat
Că aseară m-am spălat

Alupin
Dacă te-ai spălat aseară
Colcăie viermii să moară

Araclia
Pute-pute, nu-s nebună
Spală-te ca să fii lună

Dumitrana
Şi cu-acid poa să se dea
Tot va duhni, nu-i aşa?

Cerasela
Lucid? Sau ce-ai zis de el?
Ăsta lucid? E-un tembel!

Procopie
Nu-nu-nu lu-lu-lucid
Zicea ceva de acid

Bolborici
Cretini căcaţi şi pişaţi
Pula-n gură să mi-o luaţi
(arătând spre fotoliu) Să dispară într-o oră
Că vă dau muie în horă

Cerasela
Cuie? Nu că este lipit bine!
Stai liniştit că te ţine!

Araclia
Aoleu, eşti o figură
Îmi auzi ca cucu-n gură

Cerasela
Vaaai! Nu mai vorbi urât!
Că-mi dă poftă de borât

Alupin
ţi dau un şut cu ăl bolnav
De-o să-ţi fac nasul concav

Procopie
La-las-o, n-aude bine
Chia-chiar nu te poţi abţine?

Bolborici
Boschetari neadecvaţi
Sunteţi cu toţii rataţi
Nu mai schimbaţi voi subiectul
Vă dau să-mi păpaţi infectul

Dumitrana
Doamne, tare eşti scârbos
Nespălat şi puturos
Ţi-aş tăia-o şi domol
Ţi-aş băga-o în formol

Bolborici
Băgaţi-aş în cur carbid
Şi nu sunt deloc morbid
Daţi-aş foc la păsărică
Şi-aşa tu o ai cam mică

Araclia
Bă, voi sunteţi obsedaţi
Parcă sunteţi doi turbaţi
Hai să ne calmăm cu toţi

Bolborici
Sunteţi nişte idioţi
(arătând spre fotoliu) Din casă să îmi dispară
(arătând spre fiecare în parte a lehamite) Bou, porc, vacă, capră, cioară

Alupin
Chiar nu poţi să înţelegi?
Ce dracu’ suntem colegi!

Procopie
Ne tre-ne trebuia unul
Nu mai face pe nebunul

Dumitrana
Pe celălalt l-ai stricat!
Mi-a părut rău! Ce păcat!

Araclia
Ţi-a părut pe dracu-n cur
Taci din gură că te-njur!
Ai scăpat de un obiect
De curăţat că-i infect

Procopie
To-to-totuşi ne doream
Cu-cu ce-l înlocuiam?
Ce? Voiai un abajur?
Să m-aşez să-mi intre-n cur?

Cerasela
Sur? Dar e frumos şi bleu
Hai nu mai faceţi mişto

Alupin (arătând spre Dumitrana)
Pentru ea-i o „fericire”
Toată ziua-o să-l aspire

Araclia
Să-l aspire dar să tacă
Să nu mugă ca o vacă
Nuuuu-l mai atingeţi murdari
Parcă suntem căcănari

Procopie
Suntem-suntem nespălaţi
Şi-şi-şi destrăbălaţi

Alupin
Ea dacă n-are ce face
Toată ziua stă pe ace
Freacă, spală şi găteşte
Şi pe noi ne beşteleşte

Dumitrana
Sunteţi toţi foarte mojici
Trebe să pocnesc din bici

Bolborici
Fac ce vreau la mine-n casă
Dacă vreau mă cac pe masă

Cerasela
Grasă? Credeţi c-aşa sunt
Gata, nu mai mănânc unt!

Alupin
Futu-te-n cur de surdă
Că mereu eşti o absurdă

Procopie
Nu e-nu e necesar
Să faci mişto de ea iar

Araclia
Că n-aude dacă ştie
De ce spune o prostie?

Bolborici
Băgaţi-o dracu-n cavou
Că v-a făcut şi cadou

Araclia
Dobitoc şi nesimţit
Tu chiar asta ţi-ai dorit?

Alupin
Lasă-l că-i minoritar
Şi avem fotoliu iar

Dumitrana (absentă)
Iar praf, iar mutat din loc
Iar găsesc sub el chiştoc

Bolborici
Futu-vă-n limbă pe toţi
Sunteţi nişte mafioţi
Că voi v-aţi coalizat
Muie-n cur şi la căcat!

Cerasela
Mâncat? Am nişte sarmale!
Mă duc să le-aduc agale

Araclia
Stai fă proasto, nu mâncăm
Despre altele-aberăm

Alupin
Pe mine mă roade-un pic
Doar n-o să mănânc aspic

Procopie
Adu-o! (spre Araclia) Ce zici tu, soră!
Pân se-ntoarce face-o oră

Alupin
Dacă faci mişto de mine
Ai grijă nu te văd bine

Bolborici
Nici nu vezi... şontâcăieşti
Ce pula mea mai trăieşti?

Dumitrana
Vezi să nu târăşti piciorul
Umpli cu zeamă covorul
Că eşti dezechilibrat
Şi-una-două ai vărsat

Cerasela
Drogat? E de la pastilă
Mie de el chiar mi-e milă

Alupin
N-am nevoie de-a ta milă!
Nu vezi că eşti o fosilă?

Araclia
Pân se-ntoarce-ăsta cu oala
Nu stau eu pe loc ca boala
Fotoliul o să-l probez
Sper să nu m-accidentez

Procopie
De ce-de ce-de ce tu?
Vreau eu să m-aşez! Hapciu!

Dumitrana (precipitată)
De ce nu... mâna la gură?
Îţi trag o înjurătură...

Bolborici
Vezi c-a flegmat pe covor
Uite-s microbi... un popor!

Dumitrana
Plec s-aduc cârpă şi apă
Îi văd că doar nu-s mioapă!

Araclia
Vezi pe dracu să te ia
Stai aici şi nu pleca!

Procopie
E... a fost ceva în aer
L-aş fi tăiat c-un bomfaier

Dumitrana
Dar microbul nu se vede
Doamne, ce prostii poţi crede!

Alupin (ajuns până la uşă, se întoarce)
Nu vă mai aduc nimic
Să mă pupaţi sub buric

Cerasela
Un ibric? Sigur că am!
E pe pervaz, lângă geam!

Bolborici
Aoleu fă, mă disperi
Cu tine chiar tre să zbieri
N-ai aparatul cu tine?
Surda dracului! În fine...

Cerasela
Aspirine? În sertar
Lângă cuşca de canar

Alupin
Bolborici, noi am votat
Fotoliul l-am adoptat

Araclia
Iar de ţie nu-ţi convine
Noi chiar ne pişăm pe tine

Procopie
Nu fi-nu fi-nu fi trist
Te comporţi ca un fascist

Bolborici
Să-ţi împlânt o ţeavă-n cur
Şi de ea s-agăţ un şnur

Dumitrana
Ce sârbos! Neigienic!
Ţi-aş da să înghiţi arsenic!

Araclia
Hai cu toţii jos să stăm
La Te-Ve să ne uităm

Procopie
Şi-apoi-şi-apoi vom vedea
Cu fotoliul ce-om făcea

Alupin
Stăm cu toţi pe canapea
Ştirile om viziona

Cerasela
Stau şi eu chiar de n-aud
Daţi mai tare pentr-un surd

Bolborici
Telecomanda la mine
Io-aleg postul doar ştiţi bine

Alupin
Hai apasă, hai dă-i drumul
Şi... tare de tot volumul

(Bolborici apasă, dar nu se întâmplă nimic)

Araclia
De ce nu vedem nimic?
Acuşi la el mă ridic
Ce-are bă, de ce nu merge?

Dumitrana
Dar ecranul nu îl şterge?
Şterge-l şi nu ezita
Şi nu te electriza

Procopie
Lasă-l dracu de ecran
Şi dă drumul la program

Araclia
Haide bă, ce mai aştepţi?
Vrei în lumea celor drepţi?

Bolborici
Să te fut! Dacă nu vrea
Nu vezi? Că-mi bag şi pula!

Alupin
Dă la mine că eşti prost!
Dă-mi că n-are niciun rost!
Stai cu ea ca prostu-n mână
Şi-o să-ţi ia o săptămână!

Dumitrana
Haide mă c-a început
Acuşi te iau la bătut

Araclia
Proştii dracu şi cretini
Sunteţi toţi plini de băşini
Fotoliu-l inaugurez
Şi pe el eu mă aşez

Procopie
Nu c-am-nu c-am-nu c-am zis
Fo-fotoliul că-i omis
Şi nu-nu-nu stăm pe el
E-este prea frumuşel

Cerasela
Din oţel? Nu fii dement
Este mâner rezistent
Seamănă mult cu un plastic
Însă e foarte elastic

Bolborici
Fă tâmpito, sunt sătul
Să mor de nu-ţi iau gâtul
Mi-ai adus ce nu voiam
Îl arunc acum pe geam

Dumitrana
Nu, că ţăndări o să-l faci
Şi iar mă umplu de draci
Sticla de pe jos va fi
Bucăţele mii şi mii
Trebe s-o adun cu grijă
Să nu ne intre vreo schijă

Araclia
Iar începe teorie
Ia marş în bucătărie
Nu-ncepe a ne stresa
N-o să-l las a-l arunca
Dacă nu-l vrea n-am ce face
Îl înapoiem şi pace
Chiar de îl dăm dracului
Stăm la el, e casa lui

Alupin
Da, trebe să-l suportăm
Şi să nu-l prea supărăm
Că şi-aşa e tare dus
Şi ne ia mereu pe sus
De noi mereu joc îşi bate
Da-i-aş eu un pumn în spate
E stăpân, e proprietar
Însă de fapt e-un lăbar

Procopie
Uite-uite... un calic
Şi eu l-aş cafti un pic
Fotoliul nu-l vrea deloc
(arătând spre televizor) Ăsta mai că face poc
Mobila nu-şi înnoieşte
Doar stă mereu şi-o beleşte
Şi ne înjură la greu
Un bolnav şi-un derbedeu

Cerasela
E vecinul meu, ce-i drept
Însă nu-i prea înţelept
Nu aud, dar potrivesc
Uneori de el m-acresc
Mai mereu e un măgar
Şi i-aş da în cap c-un par
E doar un handicapat
Mic şi neajutorat

Bolborici
Mulţumesc de critică
Foarte analitică
Nu vedeţi că numai voi
Faceţi mereu tărăboi
Şi mereu mă sabotaţi
tu-vă-n gură de căcaţi
Îmi băgaţi obiecte-n casă
Mâine mă puneţi pe masă
O vecină, cinci tâmpiţi
Sunteţi cu toţi troglodiţi
De-aia am eu ghinion
Se vede din avion
(vorbind cu fotoliul) Bă, tu mie chiar nu-mi placi
(arătând spre televizor) Ăsta-mi face mii de draci
Vă rezolv eu deîndată
Să mă ţineţi minte tată
Dacă nu v-o place vouă
(ridică fotoliul şi-l aruncă în televizor) Îmi bag pula-n amândouă!


Copyright © 18.01.2012 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu