miercuri, 12 februarie 2014

În Vizită - Scenetă



ÎN VIZITĂ
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Gabi] Alupin Cotonog, şchiop din cauza unui accident din copilărie, în urma căruia a rămas cu ticul de a-şi lovi sacadat piciorul bolnav;
[Domniţa] Araclia Sonăţeanu, nebună cu acte, însă într-o formă nu foarte gravă;
[Laur] Procopie Gângăvilă, bâlbâit, când se enervează, se precipită şi i se accentuează defectul; pentru a-şi impune punctul de vedere îşi ţine umerii traşi pe spate şi capul în faţă, ca în balans, dând impresia că vrea să se răţoiască la interlocutor;
[Cristina] Dumitrana Curăţelu, suferindă de tulburare obsesivo-compulsivă (O.C.D.), principala manifestare fiind să fie curată pe mâini, frica de a fi atinsă şi dorinţa de a face curat încontinuu;
[Yo-nutz] Bolborici Tegumenţeanu, suferind de sindromul Tourette, într-o stare destul de avansată, făcându-l să aibe crize destul de dese;
[Narcisa] Cerasela Urechilă, nu aude cu urechea stângă, vecina celor cinci;
[Anca] Melania Fricoşteanu, verişoara Ceraselei, suferindă de agorafobie, neieşind din casă de patru ani.

(Acţiunea are loc în casa Melaniei unde cei şase s-au dus în vizită, fiind ziua acesteia.  Melania este în casă aşezată pe un fotoliu, ţinând o pernă în braţe şi uitându-se la televizor. Se aude interfonul sunând.)

Melania
Aoleu! Cine-i la uşă?
Aerul mă înăbuşă!

Araclia
Deschide, în mână am pungă
Nu mai fii aşa nătângă!

Cerasela
Verişoară-s Cerasela
Am uitat acas’ cartela!

Melania
Şi ce vreţi? Sunt ocupată!
Lasă punga! Pleacă-odată!

Araclia
Deschide fă, eşti tâmpită?
Te dau cu capul de plită!

Cerasela
E ziua ta, verişoară
N-arunca vorbe de-ocară

Melania (apăsând butonul interfonului)
Intraţi, dar să nu staţi mult
Că n-am chef să vă ascult
I-auzi, cică-i ziua mea
Eu am şi uitat de ea!

(Se aud două bătai în uşă.)

Cerasela
Uşa tu nu ne-o descui?

Melania
Mi-e frică că mă expui (descuie uşa)
Câţi sunteţi? Sunteţi puţini?
Cunoscuţi sau şi străini?

Araclia (intrând furioasă)
Du-te dracu’, că eşti proastă
Vecinii şi... (arătând spre Cerasela) surda noastră

Melania
Ceilalţi unde sunt? Sunt jos?
Să stea jos că e frumos!

Cerasela
Gros? Nu, că e cald afară!
Uite pe geam verişoară

Araclia
Surdă, după cum chiar îţi spuneam
Te duci să te uiţi pe geam?

Melania
Lasă, lasă, că te cred
Mă duc puţin ca să şed

Araclia
Alupin şi Dumitrana
Vin cu tortul cu banana
Înfiptă frumos în el
Şi-aduc friptură de miel

Melania
Mulţumesc, însă... pardon
Nu puteaţi da telefon?

Cerasela
Claxon? Am venit pe jos
Am luat aer, e frumos!

Araclia (ignorând-o pe Cerasela)
Procopie, Bolborici
Îi ştii că sunt alcoolici
Cu băutura ei vin
Whiskey, bere, ţuică, vin

Cerasela
Gin? Nu asta-am cumpărat
Sticlele le-au încurcat

Araclia
Dacă două palme-ţi dau
O să rămâi fără mau

(Se aude interfonul.)

Melania
Iar sună, iar musafiri?
Iar n-ai aer să inspiri (dă drumul la interfon fără să mai întrebe cine e)

Dumitrana (intrând pe uşă)
E curat, e-aerisit?
Muşte, ţânţari aţi găsit?

Alupin
Intră fă, nu eşti la tine
Poartă-te cum se cuvine

Dumitrana (întinzând sacoşele)
Uite tort, uite friptură
Pepsi, că Cola n-avură

Alupin
Pe masă poţi să le pui!

Dumitrana
Ba mai puneţi pofta-n cui
Pantofiorii să mi-i scot
Că duc praful peste tot

Melania
Nu te descălţa-i curat
Acu-o oră am spălat

Araclia
Normal, că la ea-i pustiu
Că nu intră nimeni, ştiu!
De un secol n-a ieşit
Pragul nici nu l-a păşit

Cerasela
Sfârşit? Nu vă mai grăbiţi!
Staţi jos şi fiţi liniştiţi

Alupin
Bine zici, că mă cam doare
Am mers pe jos şi e soare

Dumitrana
Dă cu palma, nu sta jos
Să nu fie praful gros

(Se aude interfonul.)

Melania
Nu răspund, m-am săturat
N-am aer de respirat (se duce totuşi şi dă drumul)

Procopie
La-la-la mu... la mulţi ani
Să fii pli-plină de bani

Bolborici
Ţi-am adus fă ca să bei
Cu noi doi, doi derbedei

Melania
Sunteţi mulţi, cât un popor
Îmi vine să vă omor

Cerasela
Topor? Ce-ai varo cu noi
Suntem oameni doar de soi

Procopie
Coa-coa fu coa-coadă mare
Şi am stat mult în picioare

Bolborici
Dă-l în pula mea de prost
I-am zis: „Nu stăm, n-are rost!”
Luăm sticla, mergem la casă
Plătim şi venim acasă

Procopie
Da mă, ne băgam în faţă
Te pocea vreunu’ pe viaţă
Şi ajungeai pe jos lat
Pe trotuar leşinat

Bolborici
Îi futeam una în coaie
Ţâşnea sângele şuvoaie

Dumitrana
Abţine-te şi stai jos
Nu mai fii aşa porcos

Alupin
Chiar aşa, ai început?
(spre Melania) Vrei cumva să te ajut?

Melania
Nu, nu, acolo să stai
E-aglomerat, aer n-ai

Procopie
Vinul o să-l bag la rece
Şi o să-l bem după zece

Araclia
Aşa târziu? Păi, mi-e sete
Fata vrea să se îmbete!

Melania
Chiar aşa, târziu de tot!
Câtă lume... nu mai pot!

Alupin
De când n-ai ieşit din casă?
Că te văd un pic nervoasă!

Cerasela
Grasă? Nu e, a slăbit
Mănâncă la asfinţit
În rest stă, deloc nu iese
Nu face deloc excese

Araclia
Ne aşezăm să mâncăm?
Paharele ridicăm?

Procopie
Să-să umple fiecare
Să-să-şi pu-pună-n pahare

Bolborici
Hai să bem, să ni se scoale
Să avem puli colosale

Alupin
Fii decent, eşti musafir
Că-ţi fac vânt în cimitir

Cerasela
Chefir? Pentru ce să cumpărăm?
Dacă n-aţi spus să luăm!

Bolborici
Muie-n cur printr-o găleată
Cu pula sus ridicată

Cerasela
Vată? De ce? Te-ai lovit?
Să dai cu spirt negreşit

Dumitrana
El poa’ să se infecteze
Să ajungă în proteze

Bolborici
Poate-ţi dau o labă-n meclă
Că-n loc de creier ai sfeclă

Procopie
Ha-haide, haide, te rog
Nu face vreun pocinog

Araclia
Proştilor, aici suntem
Pentru ea. Haideţi să bem!

Procopie
E adev-adevărat
Ga-gata am terminat

Alupin
Îţi urez de azi pe veci
Peste fobie să treci

Cerasela
Ieşi dracu’ şi tu în lume
N-o să mori, n-o să faci spume

Melania
Crezi tu, că eu în mulţime...
Mă sperii şi-o să fac crime

Dumitrana
Ia-o-ncet, fă pas cu pas
Eu te-ajut, n-o să te las

Alupin
Crede-mă, nu-i niciun risc
De mint, îmi dai la menisc

Bolborici
Dă că-ţi fut una de-acum
Să pice, că îl fac scrum

Dumitrana
Nu scrum, că pică pe jos
Şi tre’ să mătur vârtos

Melania
Ciocniţi voi parte în parte
Eu o să stau mai departe

Procopie
Iu iu iu şi la la la
Să dansăm şi hop şi-aşa

Bolborici
Bravo mă, cretin tâmpit
Aici nu te-ai bâlbâit

Dumitrana
Farfuriile-n chiuvetă
Le spăl eu cu o lavetă
Să curăţ mizeria-toată
Să las farfuria curată

Cerasela
Plată? Nu. E minerală
Dar sticla-i aproape goală

Araclia
Tortul scoateţi! Lumânare
Prin casă vară-ta are?

Dumitrana
Aveţi grijă. Nu daţi foc
Nu strâng după voi deloc

Procopie
Cu-cum să strângi, cu făraşul?
Dă-dăm foc la-ntreg oraşul

Alupin
Fără foc, nu pot să fug
Mă doare-al meu beteşug

Procopie
Şi-şi pe mine mă doare
A-am mers mult în picioare

Bolborici
Eşti un prost, ţi-o spun eu ţie
Te doare prin simpatie

Dumitrana
Eşti incult şi necitit
Em-pa-ti-e! Ce tâmpit!

Araclia
Aşa e, cretin ratat
Na, că-acum m-ai enervat

Bolborici
Simpatie, empatie
Voi îmi spuneţi cretin mie?
Vă trec prin pulă de ren
Să vă curăţaţi la ten

Alupin
Mâncăm tortul ăla-odată?
Că îmi trece foamea toată!

Cerasela
Gloată? Nu este frumos
Vorbeşte măi cuviincios

Procopie (ducându-se în faţa ei)
Mă-mănânci mănânci to-tort?
Fă şi tu dracu-un efort
Să-să pri-pricepi ce zic

Bolborici
Fute-i una la lindic

Alupin
Scârbos mai eşti uneori
Şi-mi doresc sincer să mori
Să se-nchidă gura toată
Să ţi-o văd calcifiată

Melania
V-aş ruga să încetaţi

Dumitrana
Aerul i-l cam stricaţi
(apoi absentă) De ştiam că tre să car
Soluţie anticalcar

Alupin
Cari pe mă-ta, eşti zăludă?
Eu zic să te duci la budă

Procopie
Cu-curăţă ce-i murdar
A-apoi revino iar

Melania
Nu vreţi să plecaţi acasă?
Înserarea-ncet se lasă!

Cerasela
Masă? Varo, iar ţi-e foame
Pui pe tine kilograme

Dumitrana
Mănânci şi-o să oboseşti
Şi-aerul îl îmbâcseşti
Va fi greu de respirat
Uite, te-ai şi panicat

Araclia
Ia lăsaţi-o băi în pace
Sunteţi nişte dobitoace
Mănâncă fată cât vrei
Şi nu ţine cont de ei

Bolborici
Mănâncă pişat, căcat
Din WC-achiziţionat

Procopie
Tu e-tu e-tu eşti bou?
De fapt spune-mi ceva nou!

Alupin
El vorbeşte, el aude
Căci el singur se exclude

Bolborici
Să nu te exclud din casă
Să te fut în cur pe masă

Melania
Gataaaaa, chiar m-am săturat!
Vă-mbrăcaţi şi aţi plecat!

Araclia
Stai fă, ce eşti căpiată
Ne goneşti aşa deodată?

Dumitrana
Mă duc să mă spăl şi plec
Pe mâini cu săpun mă frec

Procopie
Da-dacă aşa doreşte
Ple-plec cât ai zice peşte

Cerasela
Deşte? Unde te-ai lovit?
E grav? Dar cum te-ai rănit?

Melania
Mă speriaţi! Plecaţi odată
Că încep să transpir toată!

Bolborici
Nu transpirăm împreună?
Că te fut te urc pe lună!

Alupin (îndreptându-se spre uşă)
Mulţumim că ne-ai primit
Chiar de te-am înnebunit
Te-aşteptăm şi pe la noi
Uite, vino mâine, joi

Araclia (îndreptându-se spre uşă)
Melanio, fii docilă
Nu mai fii ca o copilă
Învinge teama, surioară
Şi hai dracu vino-afară

Procopie (îndreptându-se spre uşă)
Ce-ce pot să îţi urez
Eu chiar te apreciez
Fă-te bine, pumnii-ţi ţin
Pe la tine-o să mai vin

Dumitrana (îndreptându-se spre uşă)
Să fie totul curat
La mulţi ani şi te-am pupat!
Ne-auzim la telefon!

Cerasela (îndreptându-se spre uşă)
Ce zici? C-a fost monoton?
Eu spun că a fost frumos
Nu te lăsa mai prejos

Melania (la uşă lângă ceilalţi, mirată ca Bolborici e încă pe scaun)
Tu ce faci? Restu-s la uşă!

Bolborici
Mă doare-n pulă, păpuşă!

Melania
Hai ridică-te şi pleacă
Şi guriţa să îţi tacă!
(către ceilalţi) Vă mulţumesc c-aţi venit
Aşa pe la asfinţit
Cu voi m-am mai delectat
Şi un pic m-am relaxat
(către Bolborici) Bă, n-auzi, te dau afară
Vrei să-ţi spun şi-a doua oară?

Bolborici (ridicându-se şi îndreptându-se spre uşă)
Futu-te în cur de chioampă
Poate-ţi crăp capul c-o lampă
Ţi-am adus tort, băutură
Şi-acum tu ne fuţi în gură
Ne trimiţi pe toţi acasă
Lasă, că ţi-o coc eu! Lasă!
Rămâi dracu-n casa goală
Şi să mănânci numai smoală
La mulţi ani, mă piş pe tine
Mă duc acasă la mine!


Copyright © 15.07.2013-2 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu