vineri, 14 februarie 2014

Supărare Mare - Scenetă



SUPĂRARE MARE
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Gabi] Alupin Cotonog, şchiop din cauza unui accident din copilărie, în urma căruia a rămas cu ticul de a-şi lovi sacadat piciorul bolnav;
[Domniţa] Araclia Sonăţeanu, nebună cu acte, însă într-o formă nu foarte gravă;
[Laur] Procopie Gângăvilă, bâlbâit, când se enervează, se precipită şi i se accentuează defectul; pentru a-şi impune punctul de vedere îşi ţine umerii traşi pe spate şi capul în faţă, ca în balans, dând impresia că vrea să se răţoiască la interlocutor;
[Cristina] Dumitrana Curăţelu, suferindă de tulburare obsesivo-compulsivă (O.C.D.), principala manifestare fiind să fie curată pe mâini, frica de a fi atinsă şi dorinţa de a face curat încontinuu;
[Yo-nutz] Bolborici Tegumenţeanu, suferind de sindromul Tourette, într-o stare destul de avansată, făcându-l să aibe crize destul de dese;
[Narcisa] Cerasela Urechilă, nu aude cu urechea stângă, vecina celor cinci;
[Anca] Melania Fricoşteanu, verişoara Ceraselei, suferindă de agorafobie;
[?] Eusebiu Urcătoru, colegul de serviciu al lui Bolborici, suferind de acrofobie, frica de înălţimi;
[?] Zamfir Beznăţeanu, noul proprietar, suferind de aclufobie, frica de întuneric.

(Acţiunea are loc în casa celor cinci. Atât cei cinci, cât şi Cerasela, Melania şi Eusebiu stau prin casă, pe scaune sau pe canapea, cu toţii fiind tăcuţi.)

Araclia
Nu-mi vine băi deloc să cred
Nici pe scaun nu pot să şed

Bolborici
Băga-mi-aş... să mor că-l omor
Îi fut în cap un vibrator

Alupin
Iar eu cu piciorul beteag
Îl calc pe cap cu mare drag

Dumitrana
Covorul să-l dai la o parte
Că-i sângerează nările-sparte

Procopie
Şi ce-şi ce facem acum?
Că o s-ajungem toţi în drum!

Melania
Vă iau la mine, n-am ce face
Nu vă las eu în şanţ, măi drace

Cerasela
În pace? Îl împung cu spini
Că-mi dă afară-ai mei vecini

Bolborici
Cum să-mi ia casa? E-un abuz
Băga-i-aş în cur un obuz!

Dumitrana
Iar sângerare, iarăşi pete
Iar spală fata pe-ndelete!

Eusebiu
Dacă speli, nu mă urc pe pat
Parchetul va fi-ndepărtat

Cerasela
Curat? De ce să te mai oboseşti?
Lasă-i murdar, să-l pedepseşti

Araclia
Trebe să ne luptăm, băieţi
Îl dau cu capul de pereţi

Procopie
Da-dar cum ne-a evacuat?
Apartamentu-a cumpărat?

Alupin (arătând spre Bolborici)
Tâmpitul n-a plătit chiria
Şi... ştii cum e în România

Bolborici
Ia du-te-n pulă să mă sugi
Caut-o, vezi că-i jos în blugi

Melania
Doamne-i tare aglomerat!
V-agitaţi! M-am panicat!

Alupin
Ce facem, ce ne facem oare?
Şi picioruşul rău mă doare

Eusebiu
Hai taci şi nu mai fii isteric
Ştiu că-i e frică de-ntuneric

Procopie
Sti-sti-sti-stinge-acum lumina
Că tre’ s-ajungă cu maşina

(Dumitrana se ridică şi mai stinge din lumini).

Araclia
În colţ îl bag şi-i pun un sac
În cap. Şi-apoi îi dau ceac-pac (face gest de a boxa)

Cerasela
Un drac? Să ştii că ai dreptate
Îl punem jos, culcat, pe spate

Eusebiu
Da, jos, chiar jos, chiar foarte jos
Şi sper să-i treacă os prin os

Melania
Însă mult să nu v-agitaţi
Că isterie-o să-mi creaţi

Dumitrana
Şi pe jos să nu murdăriţi
Că o să vă pun să clătiţi

(Se aude o bătaie în uşă. Intră Zamfir.)

Zamfir
Bună ziua, foşti proprietari!
Ce bine-i din neant s-apari!

Bolborici
S-o fut pe mă-ta în pădure
O prind eu când culege mure

Zamfir
Hai dragă, nu fii supărat
Asta e-aşa s-a întâmplat

Alupin
Să vezi ce se întâmplă, zău
Acuşica cu capul tău

Zamfir
Nu-i nevoie de violenţă
Ce... sunteţi în adolescenţă?

Araclia
Adolescent sau om matur
O să-ţi dau clar un şut în cur

Zamfir
Stai lin. De ce nu e lumină?
Nu vi se pare că-i puţină?

Melania
Ni se pare aglomerat
Hai, gata, pa, du-te-ai plecat!

Procopie
Aşa-aşa-aşa ne place
Cât stăm aici ne laşi în pace

Zamfir
Păcat că nimeni nu m-ascultă
Aici trebe lumină multă!

Eusebiu
Să faci când oi fi proprietar
Pân-atunci încerci în zadar

Cerasela
Clar? Nu e clar nimic
Să pleci de-aicea, băi imbric

Dumitrana
Şi-aşa aeru-ai împuţit
Miroase sigur a tâmpit

Zamfir
E lasă că vă-nvăţ eu minte
Ceva ce să mă reprezinte

Araclia
Vino în faţă să ne-o spui
De eşti laş, puneţi pofta-n cui

Procopie
Pă-pă-păşeşte, chiar te rog
Intră aicea în bârlog

Melania
Şi chiar de mă voi panica
Scopul e de-a te băşica

Alupin
Vino, ce nu îţi e clar?
Stai jos, domnu proprietar!

Cerasela
Măgar? Este puţin spus!
E un prost, trebe distrus

Eusebiu
Vino, dar stai în picioare
Vrei să stai jos? Meriţi oare?

Dumitrana
Să nu stea că murdăreşte
Lângă el, totul păleşte

Bolborici
Ia zi băi, căcat strivit
De ce pe toţi ne-ai gonit?

Alupin
Intră şi nu te sfii
Intră, fir-ai tu să fii

Zamfir
Nu, stau aici, căci... adică...
De întuneric mi-e frică

Araclia
Păi aici curentul cade
O să te tot temi, măi bade

Procopie
Şi-şi-şi stai ore-n şir
Pe beznă, ca un vampir

Eusebiu
Lift n-ai, de te duci în zări
Trebe să cobori pe scări

Melania
Unde e înghesuială
Şi e o beznă totală

Dumitrana
Te împiedici, cazi, te doare
Şi-o să ai haine murdare

Cerasela
Soare? Nu va fi deloc!
O să stai doar într-un loc

Bolborici
Şi o să te caci de frică
Oricum tu ai puţa mică

Zamfir
Mi-e frică, încep să plâng
Mă consider un nătâng
Cred c-am să mă resemnez
Şi o să abandonez
Nu îl mai cumpăr deloc
Rămâneţi voi, staţi pe loc

Alupin
Bravo, îmi place de tine
Hai că ne-ai făcut un bine

Melania
Am şi eu unde să vin
Să mă descreţesc puţin

Eusebiu
Chiar de e la înălţime
Şi eu aici mă simt bine

Cerasela
Vine? Stai şi tu cum poţi
Stai pe jos dacă socoţi!

Dumitrana
Numai să nu murdăreşti!
(spre Zamfir) Mulţumim! Să ne trăiesşti!

Procopie
Vre-vrei să iei cu noi cina?
(spre Araclia) Aprinde fă tu lumina!

Araclia (aprinzând luminile)
Ai scăpat uşor, Zamfire
Căci te cafteam în neştire

Bolborici
Io-n spirit de-amfitrion
Te-aş arunca-ntr-un cotlon
Foarte-foarte-ntunecat
Ca să te simţi de căcat
Şi-acum fiindcă-i casa mea
Pleacă-n pula mea din ea! (îl împinge pe Zamfir pe uşă afară şi trânteşte uşa)


Copyright © 02.09.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu