marți, 16 decembrie 2014

Seara De Împăcare - Scenetă



SEARA DE ÎMPĂCARE
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Yo-nutz] Strugurel Pritoceanu, 47 de ani, căsătorit cu Virginica, doi copii, o fată Marilena de 19 ani şi un băiat de un an, degustător de băuturi;
[Domniţa] Virginica Pritoceanu, 45 de ani, căsătorită cu Strugurel, casnică;
[Narcisa] Marilena Pritoceanu, 19 ani, elevă în primul an de facultate, foarte simandicoasă;
[Gabi] Luminel Beculeanu, 50 de ani, fratele Virginicăi, divorţat, fără copii, electrician la o corporaţie internaţională;
[Cristina] Lecturina Grozăvescu, 61 de ani, vecina familiei Pritoceanu;
[Laur] Onofrie Limbureanu, 63 de ani, înstărit, soţul Lecturinei;
[Anca] Valeria Ţipătoru, 44 de ani, sora Virginicăi.

(Acţiunea are loc în sufrageria familiei Pritoceanu. În mijlocul camerei se află o canapea confortabilă. În faţa ei o măsuţă joasă, destul de mare, din lemn vechi. În spatele canapelei  înspre partea stângă se află uşa de la intrare, iar în stânga acesteia o uşă ce dă spre bucătărie şi spre restul apartamentului.)

(Virginica iese din bucătărie, urmată de Valeria.)

Virginica
E cam linişte în casă
Ai adus faţă de masă?

Valeria
Am uitat-o! Stai! Revin
Şi isonul am să-ţi ţin (iese din cameră)

Virginica
Băieţelul e la mama
Zilnic prin găini dă iama
La curte-i aer curat
Şi e pus pe alergat
Iar eu singurică-aici

Valeria (vine din bucătărie şi-o aude)
Hai că-ncepi să mă oftici
Aşa să nu mai gândeşti
Că o să înnebuneşti

Virginica
Noroc că vă am pe voi
Şi nu m-afund în noroi

Valeria (termină de pus faţa de masă)
Lumea trebe să sosească
Să nu mai stăm gură-cască
Totul să fie-aranjat
Divorţul l-ai terminat?

Virginica
Da, a fost băiat de treabă
N-a rostit nicio silabă
Jignitoare. Fără naz!
Şi mereu a venit treaz

Valeria
Şi-a dat seama că nu are
Şansă de câştig! Dar oare... (se aud bătăi în uşă)
Ia uite-i că au venit (deschide uşa)
(revenind la ideea anterioară) Să ştii, că el s-a căit

Lecturina (intrând, urmată de Onofrie)
Bună seara, v-am adus
Prăjitură, cum v-am spus (Valeria ia prăjitura, o duce în bucătărie şi se întoarce)

Virginica
Mulţumesc şi eu am luat
Eclere şi diplomat

Onofrie
Am adus şi nişte vin
Mă duc să-l fierb şi revin (pleacă în bucătărie)

Lecturina
Hai să stăm să povestim
Şi un pahar să ciocnim

(Intră Luminel pe uşă.)

Luminel
Bună seara, mă iertaţi
Dar de ce vă tot holbaţi?

Lecturina
Măi, pari foarte fericit
Tu o fată ţi-ai găsit

Luminel (înroşindu-se)
Am ieşit cu o colegă
La un bar, nu la bodegă

Onofrie (întorcîndu-se din bucătărie şi auzind)
Gata, o punem de-o nuntă

Valeria (râzând)
Ia uite-l cum se încruntă

Virginica
Ia lăsaţi băiatu-n pace
E matur, ştie ce face

Onofrie
Să ai succes, că nu vezi
Chiar nu ştii ce să mai crezi
Aproape toţi divorţează
Sincer mie-mi e şi groază

Luminel
Nu gândesc aşa departe
Vorba aia „pân la moarte”

Lecturina
Nu putem şti ce ne-aşteaptă
Viaţa nu e mereu dreaptă
Hai să nu ne întristăm
La masă să ne-aşezăm

Marilena (intră pe uşă)
Bună seara tuturor
Mamă, mi-e foame de mor

Virginica
Tocmai ce ne aşezam
Ia scaunul de la geam
Şi-aşează-te lângă noi
Şi haide... băgaţi în voi!

Marilena (aduce scaunul şi se aşează)
Azi am dat un parţial
Şi a fost fenomenal
Am scris tot, ba chiar şi-n plus
Foaia repede i-am dus

Luminel
Bravo, eşti fată deşteaptă
Notă mare te aşteaptă

Onofrie (spre Valeria)
Draga mea, salata asta...
A dat peste voi năpasta
O mănânc acum pe toată
Farfuria o las curată

Valeria
Mulţumesc, poţi să mănânci
Până-ajungi să stai pe brânci
Că mai am în frigider

Marilena
Deci apuc şi eu. Sau sper...

Lecturina
Şi nu vă înghesuiţi
Avem şi cartofi prăjiţi
Cu copane şi-aripioare
(spre Onofrie) Dă şi mie nişte sare

Onofrie
Poftim, dar nu pune mult

Lecturina
Bine, bine, te ascult

Marilena
Ce bine-i! Muream de foame
Slăbisem 3 kilograme

Luminel (ironic)
Sărăcuţa, sa nu moară
Daţi-i ciorbă cu-apă chioară

Marilena
Hai, nu mai râde de mine
Căci acum mă simt mai bine

(Se aude o bătaie în uşă! Uşa se deschide şi intră Strugurel. Toţi rămân înmărmuriţi.)

Strugurel
Vine Strugurel şi-i treaz
Na! Să muriţi de necaz!

Luminel
Ce cauţi tu-acum aici?
Vreo prostie vrei să zici?

Lecturina
Uşa trebuia-ncuiată
Nu mai gafăm altă dată

Onofrie
Eşti treaz? Ce s-a întâmplat?
Nu ai bani de nu eşti beat?

Strugurel (zâmbind)
Mulţumesc, amabili toţi
Virginico, tu socoţi
Că putem să discutăm
Ceva făr’ să ne certăm?

Virginica
Hai, încearcă şi vorbeşte
Că nimeni nu te opreşte

Strugurel
Haide în bucătărie
Nu spun nicio măgărie

(Virginica se ridică şi pleacă în bucătărie, urmată de Strugurel.)

Lecturina
Nu ştiu dacă-i oportun
Îl ştim toţi că-i cam nebun

Valeria
Da, dar acum este treaz
Şi e calm, nu se dă breaz!

Marilena
Aşa era şi-n trecut
Ce-i drept că era băut

Luminel
Acum sincer să vă spun
Fără ca să mă impun
De când ei au divorţat
Ea plânge neîncetat

Lecturina
Am simţit şi-eu o schimbare
Suferă şi chiar o doare
Ani de zile, că doar ştiţi
Au fost ei căsătoriţi

Onofrie
Rău cu rău, dar e mai rău
Fără rău, pe bune, zău!

Marilena
Certuri mereu au tot fost
A fost bine, a fost prost
S-au iubit, s-au şi certat
Au ţipat, s-au împăcat

Valeria
Viaţa este complicată
Dar nu trebe-abandonată
Căci mereu în căsnicie
E o cale mijlocie

Luminel
E sora mea şi-o iubesc
Şi tot binele-i doresc
Certurile se-nmulţeau
Şi ei nu se mai iubeau

Onofrie
Gata, totul a trecut
Şi pasul a fost făcut

Marilena
Oare ce or discuta
Mama mea şi cu tata?

Luminel
Este chiar foarte ciudat
Să nu îl văd deloc beat

Lecturina
Mie-mi zici! Ca şi vecini
Ce show-uri au fost, te-nchini

Marilena
Tanti, ce te enervai
Şi mereu la el ţipai!

Luminel
Eu veneam să îi depart
Nu ştiam cum să mă-mpart
Doamne, ce se mai certau
Şi-unul la altul urlau

Onofrie
Îmi închipui ce era
Strugurel tot abera
Iar frumoasa mea soţie
Se lega de-a lui beţie

Valeria
Alcoolu-l întuneca
Deloc nu mai judeca
Era negru de furie
Se-apuca şi bea tărie

(Virginica şi Strugurel ies din bucătărie.)

Marilena (către ceilalţi)
Sunt calmi, nu se păruiesc
Nu-nţeleg, să-nnebunesc

Virginica
Dragii mei, cu Strugurel
Am stat şi-am vorbit niţel
Viaţa ne-am rememorat
Ne-am iubit, ne-am şi certat...

Lecturina
Mie nu-mi miroase-a bine
(spre Luminel) Zi ceva, nu te abţine

Onofrie
Las-o dragă să vorbească
Şi să ne împărtăşească

Strugurel
Am greşit că am băut
Până nu am mai putut
Mintea mi-am întunecat
Şi tot mereu eram beat

Virginica
Ne-am hotărât amândoi
Să-ncercăm să fim iar „noi”
Şi să ne mai dăm o şansă
Ce dracu-aţi rămas în transă?

Valeria
Nu-mi vine să cred ce-aud
Nu ştiu de-i bine sau crud
Să te chinui ca-nainte
Ce să zic eu, ia aminte

Strugurel
Nu că acum m-am schimbat
Şi demisia mi-am dat
Nu mai sunt degustător
Nu mai sunt nici băutor
Lunile care-au trecut
Un bine eu mi-am făcut
La doctor m-am deplasat
Tare mult m-a ajutat

Luminel (neîncrezător)
Să te cred, să nu te cred

Marilena
Eu zic că-i ceva putred
Nu spun că nu-mi pare bine
Dar sigur te poţi abţine?

Strugurel
Cum să nu! Şi-o să-ţi arăt
Şi n-o să dau îndărăt

Virginica
Nu contează ce gândiţi
Vreau ca să fim fericiţi
Pentru asta sunt dispusă...

Luminel
Surioară, tu eşti dusă

Onofrie
Dac-aşa a hotărât
E treaba ta. Şi atât!
Fără să mai comentăm
Sfaturi şi idei să dăm

Strugurel
Mulţumesc c-ai înţeles
Amândoi aşa-am ales

Valeria
Să fie într-un ceas bun!
Asta-i tot ce pot să spun!

Luminel
Bine-atunci felicitări
Şi doar de bine urări

Marilena
Bravo vouă-ai mei părinţi
(către Strugurel) Şi sper să nu te dezminţi!

Lecturina
N-am ce zice, n-am ce face
Trebe să vă las în pace!
Însă stau şi mă-ntreb oare
De veţi face prostioare?
Lecturina vă ordonă
Eu nu mai vreau, vă luaţi bonă!

Virginica
Aoleu, mă înroşesc

Strugurel
Lecturino, te iubesc!
Mersi că m-ai suportat
Şi mai treaz, dar şi mai beat!

Virginica
Şi-acum că ne-am împăcat
Să ne punem pe mâncat
Şi să facem un festin
Crăp în mine, nu m-abţin!

Strugurel
Promit c-o să fie bine
N-o să mai râdeţi de mine
Haideţi să sărbătorim
Mâncăm şi ne veselim
Iar putere ca s-avem
Acum haideţi ca să bem! (ridică paharul)

(Toţi şase se reped asupra lui să-i ia paharul de la gură.)


Copyright © 17.02.2014 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu