marți, 16 aprilie 2013

Defecţii - Scenetă

De o grămadă de timp mă tot chinui să filmăm o scenetă să o avem aşa ca amintire... s-o filmăm, s-o montăm, să iasă un filmuleţ. Pentru asta am şi compus 4 scenete, plus alte 3 scenete care alcătuiesc o mică trilogie a cărei desfăşurare are loc pe parcursul unei seri până dimineaţa.
Însă se pare că nu mai are lumea timp şi chef de aşa ceva. Încet-încet le voi posta şi pe acestea pe blog, împreună cu celelalte scenete compuse care nu erau în plan de a fi jucate/filmate.
Cea de mai jos ar fi a doua pe care o compusesem pentru filmat, prima fiind "Partida De Poker", deja postată vara trecută.



DEFECŢII
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Gabi] Cribenel, suferind de capacism, pronunţă greu litera „C”;
[Narcisa] Dorida, suferindă de deltacism, pronunţă greu litera „D”;
[Domniţa] Faviana, suferindă de fitacsim, pronunţă greu litera „F”;
[Cristina] Lindorina, suferindă de lambdacism, pronunţă greu litera „L”;
[Yo-nutz] Ronţolin, suferind de rotacsim, pronunţă greu litera „R”;
[Laur] Selenis, suferind de sigmatism, pronunţă greu litera „S”;
[Anca] Doctorul.

(Acţiunea se petrece în cabinetul logopedic.)

(Cei şase sunt aşezaţi în cerc fiecare pe câte un scaun. Este şedinţa comună a lunii, unde fiecare vede ce progrese a făcut. Doctorul este în centru)

Doctorul
Bine v-am găsit pe toţi
Parcă vorbesc cu roboţi
Staţi şi voi mai relaxaţi
Şi vă rog să m-ascultaţi

Faviana
Da, făr’ doar şi poate
Ne lăsăm uşor pe spate

Lindorina
Las-o pe doamna doctor
Nu-i mai sări-n ajutor

Doctorul
Alo-alo, ce aveţi?
Iarăşi o să începeţi?
Aţi repetat ce v-am dat?
Că dacă nu, eu vă bat!

Cribenel
Cum să nu, cu siguranţă
Că eu am fost în vacanţă

Dorida
Da, da, da, am repetat
Şi cred că am avansat

Doctorul
Asta-o să vedem acum
Că de nu v-arunc în drum
(sună soneria) Mă scuzaţi... n-o să stau mult
Şi când mă-ntorc vă ascult (iese pe uşă)

Selenis
Sigur o să ne asculte
Cuvinte de alea multe

Ronţolin
Păi doar aşa reuşim
Foarte frumos să vorbim

Cribenel
Eu zic ca să repetăm
Să nu o mai aşteptăm

Lindorina
Hai să-ncepem! Încep eu?
Să repetăm cu tupeu!

Faviana
Eu uite-am avut pe foaie
Nişte cuvinte greoaie

Selenis
Păi hai să le spunem toţi
Că nu suntem idioţi

Dorida
Alfabetic să o luăm
Că nu vreau să ne certăm

Ronţolin
C e prima literă
Ce ne zici, măi viperă?

Cribenel
Căca-m-aş pe tine zic
Să-mi vorbeşti îţi interzic

Selenis
Dar... puţină încălzire
Înainte de vorbire
Să repetăm toţi în cor
Şi să o facem cu spor
U X U X U X U

Ronţolin
Roade-mă la pix chiar tu!

Lindorina
Pentru el sau pentru tine
Repetăm cu toţi! E bine?

Faviana
Să zicem... sclavul hulpav
Are nasul cam concav

Toţi
Sclavul hulpav are nasul (toţi în afară de Cribenel se opresc) cam concav

Cribenel (furios pe Ronţolin care râde)
Crede-mă că cred că pot
Să rostesc! Eşti idiot!

Dorida
Cu degetul tău, măi frate
Împinge limba în spate
Că îţi spun că doar aşa
Se va face-ocluzia

Selenis
Ce se face? (spre Cribenel) Te insultă!
Du-te dracu’, te crezi cultă?

Faviana
Când se-astupă... uite-aşa
Poa’ să iasă litera

Lindorina
Cribenele, ţin’te bine
Mai am una pentru tine
Ciocănitoarea cioplea
Ciocolată când cânta

Ronţolin
O tâmpenie-imbecilă
Lindorino, eşti debilă
Uite mă aici, repetă
Carnea curge prin chiuvetă
Creponată ca un cuc
Chirfosită-n cauciuc

Dorida
Ai inventat-o pe loc?
Că nu are sens deloc!

Lindorina
Logic! Crezi că are cap
Sigur nu mai are leac

Cribenel
Eu m-am dumirit oleacă
Încet-încet o să-mi treacă
Si o să pot să rostesc
C-ul meu în mod firesc

Faviana
La Dorida să sărim
Drago, să te chinuim

Selenis
Dă-i de zis diverse... multe
Să fie-atentă s-asculte

Dorida
Toamna, doamna c-un topor
Doboară duşmanul chior

Ronţolin (maimuţărindu-se)
Du-te dracu de dementă
Dispari, nu fii imprudentă

Cribenel
Tu eşti rău cu fiecare
Dar nu-ţi vine rândul oare?

Selenis
Faviano, eşti la rând
Să te aud repetând...

Lindorina
Fata-are frişcă cu vată
Fiecare vrea s-o bată

Faviana
Fanta fără o fisură
Fierbe precum o afumătură

Dorida
Ce prostii îndrugi acolo?
Fă femeie marş dincolo

Ronţolin
Fulgul fin poate să facă
Floarea mare cât o vacă

Selenis
Eşti cu capul Ronţolin
Eşti pe drumul spre declin
Lindorino, să te-ascult
Repetă bine şi mult

Ronţolin
Limba linge lustra lată
Lenevind ca o lopată

Cribenel
Linxul leneş are lacăt
Şi loveşte masa-n treacăt

Faviana
Niciuna nu are sens
Voi chiar vă stresaţi intens

Lindorina
Lasă-i, sunt nişte lingăi
Labagii şi nătărăi

Dorida
Repetă, nu te stresa
Se hlizesc şi ei aşa

Faviana (către Ronţolin)
Dar tu... spune-ai repetat?
Ia... hai treci la aparat!
Rupe „R”-ul rar din tine
Şi rosteşte-l bine-bine

Lindorina
Lasă-l fată cu rostitul
Că nu poate zăpăcitul

Cribenel
Rana rar ea se reface
Râcâi-o, n-o lăsa-n pace

Selenis
Aoleu, ce urât sună
Vezi... ratatul se răzbună!

Dorida
E paşnic ca o răţuşcă
Nici nu latră, nici nu muşcă

Ronţolin
Răi, rebeli şi retardaţi
Ruşine... să regretaţi
Roşi de râcă ripostaţi
Din rărunchi să explodaţi

Lindorina
Uite-asta-a fost frumoasă
Lucruri bune poa’ să iasă
Din creierul tău ciudat

Cribenel
Pe Selenis l-am uitat?
Să-l vedem cum sâsâie
Fără să se bâlbâie

Dorida
Ca să îl umplem de draci...
Şase saşi în şase saci
Să fie-n încurcătură
Zi cu creionul în gură

Faviana
Asta chiar e dificil
Doar dacă nu-i imbecil

Selenis
Dar că scroafa din coteţ
Zace plină de dispreţ
Stă pe sare pe un sac
Şi se zbate ca un rac
De mă enervaţi subit
Eu la gât v-am şi sărit

Ronţolin
Aşa că sunt nesimţite
Răzgâiate-afurisite

Dorida
V-aţi încins un pic cam tare!
Nu-i bună aşa purtare
Am venit să repetăm
La vorbă să ne dedăm

Faviana
Ne-am bătut joc un picuţ
Însă chiar a fost drăguţ

Cribenel
Numai aşa învăţăm
Litere să repetăm

Ronţolin
C, D, F, L, R, S...

Lindorina
   ... Ho!
Nu ne mai lua la mişto!

Selenis
Săptămâna viitoare
Iau pistolul din dotare
De miştouri de nu scap
Eu vă trag un glonţ în cap

Doctorul (care intrase pe furiş)
Mi-a plăcut ce-am ascultat
Să ştiţi... chiar aţi progresat
Hai căraţi-vă acasă
Că începe să miroasă
A creier foarte stricat
Şi de voi m-am săturat
Toţi şase sunteţi inepţi
Chiar sunteţi cu toţi defecţi!


Copyright © 12.01.2012 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu