vineri, 16 mai 2014

Pinocchio - Scenetă



PINOCCHIO
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

Pinocchio;
Geppetto;
Greieraşul;
Vulpea;
Pisica;
Zâna.

(Acţiunea are loc în casa lui Geppetto. Acesta stă la masa lui de lucru cioplind. Pinocchio intră sfios. Geppetto îl vede cu coada ochiului, dar se face că lucrează.)

Pinocchio
Bună dimineaţa, tată
Aseară-am făcut-o lată!

Geppetto
Ştiu! M-ai făcut de ruşine
Şi de-aseară nu mi-e bine

Pinocchio
Dar n-am vrut! M-au păcălit!
Sunt mic şi m-au fraierit

Geppetto
M-ai minţit şi-acum mă doare
Sufletul meu foarte tare

Pinocchio
Pisica şi Vulpea rea!
Nu prea a fost vina mea!

Geppetto
Nu poţi singur să gândeşti
Şi mereu te păcăleşti

(Apare Greieraşul.)

Greieraşul
Geppetto, nu fii-aşa dur
Chiar nu e vina lui, jur!
Circul pe el l-a atras

Geppetto
Şi fără bani a rămas!
Dacă era sumă mare
Ce se făcea acum oare?

Pinocchio
Promit că mă revanşez
N-am să te mai întristez

(Apare Zâna.)

Zâna
Pinocchio, de reuşeşti
Să nu îl mai amăgeşti
Îţi promit că fac o vrajă
Vei bea lapte dintr-o coajă...

Pinocchio (o întrerupe)
Şi devin băiat normal?
Băieţel original?

Greieraşul
Stai, nu te umfla în pene
Trebe să renunţi la lene

Zâna
Să asculţi de al tău tată
Să nu mai minţi niciodată
Altfel, nu mai ai scăpare
O să-ţi crească nasul mare

Geppetto
Sunt bătrân şi abia merg
După el nu pot s-alerg

Greieraşul
Fii atent, te duci la şcoală
Să nu vii cu traista goală
Să fii iarăşi păcălit
Să vii-acasă umilit

Pinocchio
Promit că voi fi cuminte
Şi am să mă învăţ minte
Nu mai fug şi nu mai mint
Nu am să mă mai alint

Geppetto
Vreau să fiu mândru de tine
Să te comporţi cât mai bine

(Se aude un zgomot afară.)

Pinocchio
Ce se-aude de afară? (intră Vulpea şi Pisica)
Aoleu, sunt ei doi iară

Vulpea (mieroasă)
Bună ziua, prieten bun
Ai luat micul dejun?

Pisica (mieroasă şi ea)
Hai repede, cât putem
Ca să nu întârziem

Pinocchio (vesel, uitând de promisiune)
Am mâncat, sunt îmbrăcat
Şi sunt gata de plecat

Geppetto
Unde pleci? Ce ai promis?
Adineauri ce ai zis?

Vulpea
Bătrâne, ia stai deoparte
Mergem să învăţăm carte (râde cu subînţeles)

Pisica
Da, mergem direct la şcoală
Avem cărţi, avem cerneală

Zâna
Pe cine voi păcăliţi?
Se vede clar că minţiţi!

Greieraşul
Îi ştiu eu pe ăştia doi
Se dau a fi mari eroi

Geppetto
Vă rog să ieşiţi din casă
(spre Pinocchio) Să te duci direct în clasă

Pisica (ironică)
S-asculţi ce zice babacul
Că se supără săracul

Vulpea (ironică)
Să nu umbli cu golani
Că noi suntem de doi bani

Pinocchio
Tată, zână, greieraş
Nici eu nu-s un îngeraş
Poate ne-am pripit un pic
Spunând: „Nu-s buni de nimic!”

Zâna
Ai promis, deci, fii atent
Să n-aud că eşti absent
De la şcoală. Căci altfel
Nu ajungi băiat defel

Greieraşul
Du-te singur, nu cu ei
Căci ei sunt doar doi mişei
Sunt leneşi şi nu învaţă
Şi te mint frumos în faţă

Geppetto
Treaba ta, băiatul meu
Nu-i uşor, chiar este greu
Să te ţii de promisiune
Şi să faci doar fapte bune

Pisica
Pinocchio, te rog priveşte
Faţa asta ce-ţi zâmbeşte
Nu vrem să te înşelăm
Drept dovadă, vrem să-ţi dăm

Vulpea
Cei trei galbeni de aseară
Supărarea să îţi piară
La şcoală-acum să plecăm
Degrabă! Să nu mai stăm

Zâna
De băiatul mi-amăgiţi
De vrăji n-o să fiţi feriţi (ridică bagheta)

Pinocchio
Promit, sunt ascultător
Şi voi învăţa cu spor (nasul începe să crească)

Greieraşul
Pinocchio-ai grijă ce zici
Nasul tău cam creşte-aici

Pinocchio (speriat)
Eu nu mint, nu mint deloc (nasul mai creşte un pic)
Să-mi scadă nasul la loc

Geppetto
Fii atent, că ne loveşti
De nasul o să-ţi mai creşti

Vulpea
Rezolv eu, hai să-l tăiem
(către Pisică) Ţine-l tu. Cuţit avem?

Pisica
Am briceag, cred că e bun
Să-i tăiem nasul acum

Pinocchio (speriat)
Să nu v-atingeţi de mine
Chiar nu vă este ruşine?

Zâna
Ia lăsaţi băiatu-n pace
Să vedem ce putem face!

Greieraşul
Nu mai vorbi, te rog, taci
Ai grijă te rog, ce faci!

Pisica
Să-l tăiem, scăpăm de el
Facem nasul mititel

Vulpea
Nu mai pierdem timpul, hai
Iute nasul să îl tai

(Pisica şi Vulpea se reped la Pinocchio în încercarea de a-i tăia nasul. Se luptă toţi trei, până când se aude un ţipăt şi nasul lui Pinocchio cade pe jos. Vulpea şi Pisica se îndepărtează oarecum speriate. Pinocchio ridică bucata de lemn ce obişnuia să-i fie nas şi o ridică ameninţător asupra celor doi.)

Pinocchio
Ce mi-aţi făcut, că mă doare
Vă bat pe-amândoi! Cu care
Încep? Că vă ciomăgesc
Mă doare de-nnebunesc

Geppetto
Pinocchio, ce ţi-au făcut?
Cum pot ca să te ajut

Vulpea
În loc să ne mulţumeşti
Tu te plângi! Păi, vezi cum eşti?

Pisica (apropiindu-se de Pinocchio şi punând mâna pe nasul-băţ)
Lasă că trece durerea
Ia spune-mi acum părerea
Nu-i mai bine cu nas mic?

Pinocchio
Ia să nu mai zici nimic
Pentru c-am să te pocnesc
Crede-mă că nu glumesc

(Pinocchio face o tehnică de jo pe mâna Pisicii. Aceasta este aruncată la podea.)

Vulpea (repezindu-se la Pinocchio)
Pinocchio, ce-ai cu Pisica
Că te lovesc acuşica (îi prinde băţul)

(Pinocchio face o tehnică de jo pe mâna Vulpii. Aceasta este aruncată la podea.)

Pisica (se ridică de jos)
Vulpeo, hai să-l atacăm

Vulpea (se ridică de jos)
Şi bătaie să îi dăm

(Urmează o serie de atacuri din partea Vulpii şi a Pisicii la care Pinocchio face tehnici de jo, până când cele două nu se mai pot ridica de jos.)

Geppetto
Bravo, chiar că meritau
Căci altfel nu se calmau

Greieraşul
Vai, dar ce mult mi-a plăcut
Păcat! N-am putut s-ajut!

Zâna
Sper că v-aţi învăţat minte
Şi nu mai aveţi cuvinte
Urâte, răutăcioase...
Iar vă va durea la oase!

(Vulpea şi Pisica se ridică şi ies pe uşă.)

Geppetto
Fiule, m-ai bucurat

Greieraşul
Şi de cei doi ai scăpat

Zâna
Eu sunt foarte încântată

Greieraşul
Şi gândindu-te-nc-odată...

Zâna
Da, să ştii, că ai dreptate
Chiar a fost de nu se poate

Greieraşul
Şi... deci... cum îl răsplăteşti?

Zâna
Dar tu chiar că te grăbeşti!

Greieraşul
Păi, merită pe deplin

Zâna
Aici chiar că te susţin!

Greieraşul
De cei doi te-ai despărţit
Îţi făceau rău negreşit

Zâna
Pentru c-ai scăpat de rău
Eu am să te fac flăcău (învârte bagheta asupra lui Pinocchio)

Geppetto (emoţionat)
Zână, tare-ţi mulţumesc
Căci eu tare îl iubesc
Pentru că s-a îndreptat
Şi cum trebe s-a purtat
Şi pentru că s-a căit
Tu suflet i-ai dăruit

Greieraşul
S-a comportat minunat
Păcatele i-ai iertat
Pinocchio, grijă să ai
Să fii bun, mereu să dai
Să ajuţi, să nu mai minţi
Precum copiii cuminţi

Pinocchio
Vă mulţumesc tuturor
Simt că plutesc, simt că zbor
Ati visul mi s-a-mplinit
Şi sunt tare fericit
Sunt băiat adevărat
Şi sunt tare încântat
Mulţumesc, buna mea Zână
Vino, să te strâng de mână (o strânge de mână)
Greieraş, mulţumesc mult
De acum am să te-ascult
Iar tu, bătrânul meu tată
Iartă-mă, încă o dată
Voi fi bun şi săritor
Şi mereu ascultător
Şi promit, nu mă dezmint
Eu de azi n-am să mai mint!


Copyright © 12.11.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu