joi, 26 decembrie 2013

Trilogia Beţivii Paharelor 2 - 44 De Pahare - Scenetă



Trilogia „BEŢIVII PAHARELOR”
~parteaadoua~
44 DE PAHARE
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Yo-nutz] Ilarie, gazda;
[Anca] Aurora, invitată;
[Domniţa] Dora, invitată;
[Gabi] Gelu, invitat;
[Laur] Lazăr, invitat.

(Acţiunea are loc în bucătăria lui Ilarie.)

Gelu stă într-un cap al mesei, lângă el stă Dora, lângă Dora stă Lazăr, iar în celălalt capăt al mesei stă Aurora rezemată de calorifer. Ilarie e în fund pe jos, între Gelu şi Dora. Fiecare din cei cinci e într-o stare avansată de ebrietate.

Lazăr
N-am avut eu mă dreptate
Suntem toţii daţi pe spate
Ideea-a fost genială
Ne-a scos vinul clar din boală

Dora
Bă, eu nu mai văd nimic
De pe scaun o să pic
Am băut treij’ de pahare
Şi-acum burta rău mă doare

Aurora
Eu sunt ultima pe listă
Nu am fost aşa fomistă
Cinşpe am putut să beau
Nu mai mult c-afară dau

Gelu
Eu ca prostul am făcut
Un concurs pân-am căzut
Cu ăsta ce zace jos (arată spre Ilarie)
Am fost tare-ambiţios

Ilarie
Ca proştii noi am băut
Şi praf ţăndări ne-am făcut
Am ajuns la patruzeci
Stau pe gresiile reci

Dora
Voi aţi fost doi dobitoci
Cu băutul nu te joci
Aţi ieşit pe locul doi
Şi ne-aţi întrecut pe noi (arată spre Aurora şi ea)

Aurora
Suntem fete tu, ce vrei
Nu ne punem noi cu ei
Un cretin şi un bolund
Amândoi sac fără fund

Lazăr (ridicându-se, dar căzând la loc pe scaun)
Eu, eu sunt victorios
Dar mai bine voi sta jos
Patru’j două am băut
Că mai mult nu am putut

Ilarie
Eşti un fraier şi-un banal
Precum ţiganul la mal
Uite-aşa te-ai înecat
Gata? Ai abandonat?

Gelu
Băi, ce aş dormi acum
Pân’ la pat este lung drum
Cad, de o să mă ridic
Aşa că mai stau un pic

Aurora
Chiar nu aţi avut ce face
(către Gelu) Şi guriţa nu-ţi mai tace
Capul chiar mă doare tare
Iar tu ragi în disperare

Dora
Chiar aşa, nu mai vorbi
Sonorul nu-l poţi opri?
Sună-n cap ca un ciocan
Parcă eşti urangutan

Gelu
Ia vedeţi-vă de treabă
O proastă şi o bolnavă
Sunt beat, voi ce dracu vreţi
Abia mă ţin de pereţi

Lazăr (încercând să mai bea un pahar)
Hai, penultimul să vină
Şi burtica să mă ţină
Că e plină de lichid
Asta e, am fost avid (dă din cap şi renunţă să bea)

Ilarie
Mă ajută cineva
Hoitul să-mi ridic cumva?
Că răcesc aici de tot
Ştiu cam sunt un idiot

Dora
Doamne, cum te-aş ajuta
Mă gândesc la viaţa ta
Da-mi cade capul pe masă
Mai stai tu acolo, lasă!

Gelu
Te ajut eu, am tupeu
Că doar eşti egalul meu
Că noi am băut la fel
Te-ajut, mă simt de oţel

Aurora
Tu nu te ajuţi pe tine
Ia dă un pahar la mine (bea)
Iha, la şaişpe-am ajuns
Ăsta a intrat ca uns

Lazăr
Gata, asta a fost tot
Renunţ, cedez, nu mai pot
Haideţi să ne strofocăm
Şi în pat să ne băgăm

Ilarie
Ne ţinem unul de altul
Şi în pătuţ facem saltul
Stăm claie peste grămadă
Că doar n-o să dorm în cadă

Gelu
Gata, eu curaj am prins
Şi picioarele-am întins
Mă ridic, ce puii mei
Haideţi să fim nişte zmei (se ridică)

Aurora
Gata, vreau să dorm în pat
Cu alcoolu-am terminat
Mi-e un somn de nu vă văd
Pe pernă-o să fac prăpăd (se ridică)

Lazăr
Este, susţin cu ardoare
Rezematul pe picioare (se ridică)
(aplecându-se să-l ajute pe Ilarie) Hai măi, beţiv împuţit
Nu te las neînsoţit

Ilarie (se ridică cu ajutorul lui Lazăr)
Ale dracu de pahare
Mamă, curul ce mă doare
Vreau o pernă şi un pat
Că-s tare-anesteziat

Dora
Ce faceţi bă, un plecaţi?
Voi aicea mă lăsaţi?
Vreau cu voi şi eu să vin
Însă-o să mai stau puţin (pune capul pe masă)

– VA URMA –

Copyright © 29.01.2013-1 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu