miercuri, 25 decembrie 2013

Trilogia Beţivii Paharelor 1 - Şifonierul - Scenetă

Da, e prima parte a unei trilogii care va continua mâine şi poimâine. 

Aceasta a fost ultima mea încercare de a aduna lumea să încercăm să facem o scenetă filmată şi montată.

Am făcut-o în 3 părţi mai scurte, că dacă tot sunt la modă trilogiile, m-am luat şi eu după trilogia Stăpânul Inelelor şi-am făcut trilogia Beţivii Paharelor.

Fără ca mulţi să-şi dea seama, în aceste 3 scenete sunt foarte multe adevăruri, vorbe şi fapte, spuse şi făcute de unii la petreceri. Eu doar le-am voalat un pic şi pus în versuri!

Trilogia „BEŢIVII PAHARELOR”
~primaparte~
ŞIFONIERUL
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Yo-nutz] Ilarie, gazda;
[Anca] Aurora, invitată;
[Domniţa] Dora, invitată;
[Gabi] Gelu, invitat;
[Laur] Lazăr, invitat.

(Acţiunea are loc în sufrageria şi dormitorul lui Ilarie.)

Aurora şi Dora stau pe pat, Lazăr stă pe scaunul de la calculator, iar Ilarie şi Gelu stau pe scaunele de lângă masă.

Ilarie
Sunt gazd-ospitalieră
Ştiu că toată lumea speră
Însă vă repet acid
Nicio sticlă nu deschid

Lazăr
Şi-atunci eu ce dracu fac?
Nu mai bine mă îmbrac
Şi mă duc la o terasă
Ca să beau un vin de masă?

Dora
Lasă-l că doar se dă mare
La cât alcool aici are
Că toate sunt sigilate
Ce face cu ele, frate?

Gelu
Vru să facă-o faptă bună
Şi la nimeni să nu spună
Asta e, apreciem
Dar hai dracu să le bem

Aurora
Dacă omul nu doreşte
Nu-l forţăm, Doamne fereşte
Cât naiba puteţi să beţi
O să borâţi pe pereţi

Lazăr
Dar ni le arăţi măcar
Că văd că n-ai niciun bar
Unde ţii atât alcool
Cumva-n boxă la subsol?

Dora
Cred că ştiu! Le are-ascunse
Prin cotloane nepătrunse
Nimeni să nu le găsească
Din ele să se servească

Ilarie
Nu-s ascunse-s într-un loc
Nu le-am scos deloc din bloc
Nici nu-s sub lacăt de fier
Sunt dincolo-n şifonier

Gelu
Să vedem ce-ai cumpărat
Haide, nu fii încruntat
Ochii doar să-i delectăm
Şi promit că nu gustăm

Dora
Nu guşti tu, însă eu vreau
Mamă, am un chef să beau
Deja simt că-mi plouă-n gură
Mai bine tac, că mă-njură

Aurora
Sincer şi eu cam am chef
Însă el e gazdă, şef
Ce facem, sărim pe el?
Şi-l batem la cap niţel?

Lazăr
Decât să nu fac nimic
Eu mai bine mă ridic
Şi dincolo eu mă duc
N-am venit ca să beau suc (se ridică)

Gelu (se ridică şi el)
Nu poa să ne ţină piept
Spre şifonier mă îndrept
Dintr-o sticlă vreau să gust
Ne ţii aşa... e injust

(Dora şi Aurora se ridică şi ele.)

Ilarie
Să ştiţi, de dracu vă pune
Am să ţip şi-am să fac spume
Sticlele nu le încep
Nu dau la niciuna cep

Aurora
Nu toate, dar măcar una
Le ţii pentru totdeauna?
Fii om... te lovesc şi doare (ridică mâna)
Una... pentru fiecare

Ilarie
Bă, voi aţi înnebunit
Credeţi că sunt un tâmpit?
Aţi venit să m-obligaţi?
N-aveţi cum să mă forţaţi!

(Ilarie fuge în dormitor strecurându-se printre ceilalţi, iar cei patru îl urmează.)

Dora
Tu degeaba te-ai postat
Că noi nu am renunţat
Ne luptăm până la moarte
Şi-o să te dăm la o parte

Lazăr
Noi îl ţintuim pe pat
Voi sticlele le-aţi luat
Fugiţi în bucătărie
Şi ne punem pe beţie

Aurora
Vreau un anume lichior
Gustul ăla îl ador
(arătând spre Gelu) El tequila, (arătând spre Dora) ea vrea rom
(arătând spre Lazăr) Iar el whiskey fără brom (râde)

Gelu (către Lazăr)
Hai pe el să ne urcăm
Şi să-l imobilizăm
Şi ca să nu stea degeaba
Fetele să-şi facă treaba

(Sar pe el şi-l imobilizează pe pat. Fetele deschid uşa şifonierului.)

Ilarie
Nu, vă rog eu, chiar vă rog
Mă predau, mă fac milog
Şi fiin’că-s la suflet bun
Altceva eu vă propun

Gelu
S-auzim! Ce ne propui?
Să ne punem pofta-n cui?
Vreau să beau, să mă fac muci
Băutură să-mi aduci (îi dă drumul lui Ilarie)

Aurora
Şi eu vreau să mă pilesc
Să dansez în ritm drăcesc
Până dimineaţa vine
Eu nu mai plec de la tine

Lazăr
Spune ce idee ai
Că doar n-o să ne dai ceai
Am venit în casa ta
Dă-ne să bem, nu mai sta (îi dă drumul lui Ilarie)

Dora
Haide în bucătărie
Ca să bem numai tărie
În pahare tu mi-oi pune
Şi ce idee ai? Spune!

Ilarie
Astăzi tot sunt mucenicii
Trei vinuri am, sunt delicii
Să bem zic într-o suflare
Patruş patru de pahare

– VA URMA –

Copyright © 28.01.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu