luni, 16 decembrie 2013

Seara De Aniversare - Scenetă

După cum am spus-o de mai multe ori şi o voi tot repeta, din păcate, scenetele pe care le voi posta, atât cea de azi, cât şi cele de săptămâna viitoare, unele nu mai pot fi jucate, datorită lipsei de interes din partea unor persoane, a lenei, a tărăgănelii de care dau dovada şi mă văd nevoit să le postez una câte una pentru că şansele de a se mai juca ceva sunt practic nule.
Puţin cât a fost, a fost frumos, ne-am distrat, dar ca orice lucru, trebuie să aibă un sfârşit, mai ales când vezi că persoanele pentru care te zbaţi, nu mai merită de mult să faci ceva frumos pentru ele.

Aceasta este a treia parte din scenetele cu beţivul de Strugurel, trebuia cumva un fel de finalizare!

SEARA DE ANIVERSARE
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Yo-nutz] Strugurel Pritoceanu, 45 de ani, căsătorit cu Virginica, o fată Marilena de 17 ani, degustător de băuturi;
[Domniţa] Virginica Pritoceanu, 43 de ani, căsătorită cu Strugurel, casnică;
[Narcisa] Marilena Pritoceanu, 17 ani, elevă, foarte simandicoasă;
[Gabi] Luminel Beculeanu, 48 de ani, fratele Virginicăi, divorţat, fără copii, electrician la o corporaţie internaţională;
[Cristina] Lecturina Grozăvescu, 59 de ani, vecina familiei Pritoceanu;
[Laur] Onofrie Limbureanu, 61 de ani, înstărit, logodnicul Lecturinei;
[Anca] Valeria Ţipătoru, 42 de ani, „amanta” lui Strugurel.

(Acţiunea are loc în sufrageria familiei Pritoceanu. În mijlocul camerei se află o canapea confortabilă. În faţa ei o măsuţă joasă, destul de mare, din lemn vechi. În spatele canapelei  înspre partea stângă se află uşa de la intrare, iar în stânga acesteia o uşă ce dă spre bucătărie şi spre restul apartamentului. Pe canapea stau Marilena şi Virginica şi îl aşteaptă pe Strugurel. Este seară de aniversare, Strugurel şi Virginica sărbătoresc 20 de ani de căsnicie.)

Marilena
Mamă, nu te mai stresa
Lasă-l naibii-n plata sa

Virginica
Da, fata mea, ce să fac
N-am ce zice, o să tac
Ştiu că nu e deloc breaz
Măcar azi să fie treaz

Marilena
Ar fi culmea să nu fie
O să-i fac o gălăgie
Ar fi chiar un nesimţit

(Se aude o bătaie în uşă.)

Virginica
Uite, gata, a venit (se ridică şi se duce la uşă şi o deschide)
A vecină, tu erai...

Lecturina
Eu! Dar tu cine credeai?


Virginica
Credeam că e Strugurel
Un cretin şi un mişel
De ce oare-am acceptat?
De ce nu am divorţat?

Lecturina
Aţi făcut-o pentru fată
V-aţi mai dat şansă odată

Marilena
Ţi-am spus că nu-i necesar
Şi-o să-ţi repet iar şi iar
Divorţează, ne mutăm
Singure ne descurcăm

Lecturina
Haide, să nu ai vreo criză
Poate-ţi face o surpriză
Faceţi douăzeci de ani

Marilena
El n-are nici zece bani
Doar nu te aştepţi să-i dea
Vreun cadou? Nu! Vei vedea!

Virginica
Nu vreau cadou, nu vreau, lasă
Vreau să vină el acasă

(Se aude o bătaie în uşă.)

Marilena
Nu te zbate, nu e el
Sigur este Luminel

(Lecturina se duce să deschidă. Intră Luminel şi Onofrie.)

Luminel
Bună seara! Curios
(arătând spre Onofrie) M-am întâlnit cu el jos

Onofrie
La mulţi ani şi bună seara
(către Lecturina) Ce îmi face căprioara?

Lecturina
Bună seara, foarte bine
Te aşteptam şi pe tine

Virginica
Frăţioare, nu mai pot
Strugurel e idiot
Nici acum, în ziua asta
Nu-i aici lângă nevasta
Lui.

Onofrie
       Doamnă, cu mult respect
V-aş prezenta un aspect
Un coleg de la serviciu
Ce are acelaşi viciu
Mi-a spus o fază şocantă...
Strugurel are amantă

Marilena
Tata? N-are... nu se poate
Cin’ se uită la el frate?

Virginica
Îl omor, chiar îl omor
Fato, adu un topor
Eu i-am fost mereu fidelă
Iar el vrea altă femelă?

Lecturina
Virginica, stai un pic
Doamne, nu ştiu ce să zic
Acum pricep... ce tupeu
De ce-ntârzia mereu!

Luminel
Soro, ţi-am spus de N ori
Divorţează, pleacă, zbori
Nu merită, nu mai sta
Vezi-ţi tu de viaţa ta

Onofrie
Nu e chiar aşa uşor
Au aici un cuibuşor
Au o fată minunată
Chiar nu poţi pleca deodată

Luminel
Ba da, că am mai trecut
Prin chinu-ăsta absolut
Nu se va-ndrepta pe veci
De mâine gata, să pleci!

Lecturina
Chiar! Împachetezi şi gata
Pleci mâine şi iei şi fata
Eu aşa om n-am văzut
Un prost şi un balamut

Onofrie
Să ştii, eu sunt c-o maşină
Şi doar ce am pus benzină
Facem un drum astă seară
Şi mâine a doua oară

Luminel
Chem cu remorca pe Gică

Onofrie
Iar eu îmi chem o amică

Lecturina
Fără multă istoveală

Marilena
O să lăsăm casa goală

Virginica
Vă rog, vă rog, încetaţi
Şi nu vă mai agitaţi
Nu pot să îl părăsesc
Căci foarte mult îl iubesc

Luminel
Şi ce faci? Iar o să plângi?
Unde oare o s-ajungi?

Marilena
Mamă, hai să ne mutăm
Şi pe tata să-l lăsăm
A uitat de-aniversare

Luminel
Amantă aud că are
Sufletul tare mă doare

Lecturina
Te chinui şi n-ai scăpare
(spre Onofrie) Nu-i aşa că am dreptate?

Onofrie
Absolut. Eu l-aş şi bate

Luminel
Nu se merită, pe bune
(spre Virginica) Părăseşte-l, pleacă-n lume

Virginica
Să vedem acum cum vine
Dacă măcar azi se-abţine
Dacă nu, de mâine plec

Luminel (aplaudând şi schimbând vorba)
Am venit ca să petrec
Să mâncăm, burta mă doare
Doar e zi de-aniversare

Onofrie
Mare lucru douăzeci
Mult timp şi prin multe treci

Virginica
Haideţi vă rog, loc să luaţi
Şi începeţi să mâncaţi

(Se aşează toţi în jurul mesei şi mănâncă.)

Onofrie
De felul meu sunt gurmand
Deşi nu o recomand
Ochii îmi sticlesc la toate
Multe sunt, multe bucate

Luminel
Să sorbim şi-un vinişor
Încet... şi nu multişor

Lecturina
Slavă Domnului (arătând spre Virginica) şi ţie
N-ai intrat în cârdăşie
Începusei să cam bei
Aşa, fără vreun temei

Marilena
Chiar asta îmi mai lipsea
Şi unchiul să... la măsea

Lecturina
Bună-i asta, măi vecină
Ai pus unt sau margarină?

Virginica
A făcut-o Marilena

Marilena
Cu unt într-un vas de yena

Onofrie (spre Luminel)
Ia te rog, să-mi pui şi mie
Olecuţă de tărie

Luminel
Cum să nu, paharul plin?
Sau jumate? Sau puţin?

Onofrie
Un piculeţ că e tare
De beau mult, burta mă doare

(Se lasă liniştea, mănâncă toţi. La un moment dat se aude zgomot la uşă. Intră Strugurel, beat de mort, sprijinit de gâtul Valeriei. În cealaltă mână are o sticlă, iar în gură dopul sticlei.)

Strugurel (scuipă dopul pe jos şi chiuie)
Vine... (bea din sticlă) eu şi-s tare beat
Am jucat şi am cântat
Azi e mare-aniversare
Şi abia stau pe picioare

(Valeria nu-l mai poate ţine şi Strugurel se prăbuşeşte. Toţi rămân blocaţi.)

Valeria (cherchelită şi ea)
Aoleu, te-am cam scăpat
Pe jos te-ai împrăştiat

Strugurel (ridicându-se)
Nu mă doare, stai cuminte
Sunt din azbest, ţine minte

Valeria
Da, iubire! Te ador!

Virginica (ridicându-se de la masă şi venind către cei doi)
Cine-i asta c-o omor?!

Strugurel (apărând-o pe Valeria)
Cine e? Este amanta
Hai, nu fă pe agasanta

Valeria
Valeria mă numesc
Pe soţul tău îl iubesc

Marilena (ridicându-se de la masă şi venind spre Valeria)
Ce cauţi la noi acasă
N-avem loc, noi stăm la masă

Lecturina
Strugurel, m-ai lăsat mască
Stăm toţi precum gură-cască

Luminel
Cumnate, e mai înaltă
(Lecturina îi dă un pumn în umăr) Chiar ai dat cu bâta-n baltă

Strugurel
Hai să îţi dau un indiciu
E colegă de serviciu

Valeria
Şi lucrăm la un proiect

Onofrie
Am văzut! Unul infect

Strugurel
Logoditule, să taci
Acuşi mă umplu de draci

Lecturina
Nu-ţi lua nasul la purtare
Nu-i motiv de amuzare

Onofrie
Draga mea, este beat muci
Lasă-l, n-ai cum să-l educi

Valeria
Ba e foarte educat
Şi e şi manierat

(Pauză. Toţi încep să râdă.)

Luminel
Strugurel politicos?
Ăsta e un puturos
Şi un...

Virginica
            ... fraier, asta eşti
De mâine singur trăieşti
O să plec...

Marilena
                 ... şi plec şi eu
Să văd, cui te mai dai zmeu?

Lecturina
Amantei, stai liniştită

Valeria
Babo, tu chiar vrei pocnită?

Strugurel
Las-o iubi, e virgină
Ce-i pe masă pentru cină?

Virginica
Cină? Nu meriţi nimic!

Strugurel
Din contră, te contrazic
Ne e foame...

Marilena
                     ... ce ai spus?
„Ne e?” Tu chiar eşti distrus!

Onofrie
Tu astăzi aniversezi
Douăzeci şi aberezi

Luminel
Douăzeci de ani de chin

Lecturina
Aşa e şi-am să susţin
Pleacă, nu mai sta cu el

Valeria
Ai auzit, iubiţel?
De mâine mă mut la tine

Virginica
Asta-a vrut, asta obţine
Cu ea să mi te însori
Şi să bei pân-o să mori

Strugurel
Mulţumesc! Asta-mi urezi?
Gata, mă abandonezi?

Marilena
De-atâtea ori ţi-am luat partea
Ştiu, nu le-ai avut cu cartea

Onofrie (zeflemitor)
Ba da, să le vândă poate
Să-şi ia vin pe-ndestulate

Strugurel
V-ameninţ a mia oară
Că vă dau pe toţi afară

Valeria
Nu ameninţa, hai, lasă
Dă-o încolo de casă

Luminel (zeflemitor)
I-auzi, avem şi putere
Să luăm decizii, vere

Valeria
Normal! Pentru că...

Virginica
                               ... Adică?
Ia ţine-ţi tu gura mică

Lecturina
Stai calmă, drăguţa mea
Nu s-a prins! (către Valeria) E zeflemea

Onofrie
Lectu, lasă, nu te-nfige
Las-o pe ea ca să strige

Strugurel
Chiar vă rog ca să strigaţi
Faceţi-o până crăpaţi

Valeria
Haide, spune ce-ai de spus
Şi gata, plecăm, ne-am dus

Marilena
Ia s-auzim, cine ştie
Ce mai zice? O prostie!

Luminel
Evident! Am să m-amuz
Şi-apoi clar că îl acuz

Strugurel
Dragii mei, v-atenţionez
Că eu vreau să divorţez

Valeria
Aşa, zi-le, le zici bine
Şi o să te-nsori cu mine

Strugurel
Nu mai pot. Punct. Ce să zic?
De mult nu mai pup nimic
Toţi staţi cu gura pe mine
Nu mai bea că faci pe tine
Aţi mai avut o-ncercare
Soldată c-o eşuare
(către Virginica) Acum eu spun pa de tot
Şi nu face-astfel de bot
Ce-a fost pân-acum a fost
De-acum nu mai are rost

Virginica
Foarte bine, mă ajuţi
Hai să nu stăm abătuţi
Dar acum am fost convinsă
Spre divorţ eu sunt împinsă

Marilena
Tată, să nu ai pretenţii
O spun cu bune intenţii
Eu cu mama am să stau
Şi am să ţi-o spun pe şleau
Că noi rămânem aici
Nu plecăm nici să ne pici

Luminel
Aoleu, ce nebunie
Asta e o blasfemie
Nu mai eşti cumnatul meu
Eşti un jeg, un derbedeu

Valeria
Ia te rog să încetezi
Deja-ncepi să m-enervezi

Lecturina
Ia uite la ea ce clonţ
Ia ieşi tu de-aicea glonţ
Să nu sar în părul tău
C-o să-ţi pară foarte rău

Onofrie
În loc să ciocnim pahare
Logodnă, aniversare
Ne-a făcut-o gogomanul
Că ne-a tăiat tot elanul

Valeria
Asta simte, asta spune
Nu este o ficţiune

Strugurel
Şi... cum îs la mine-n casă
Să ne aşezăm la masă

Lecturina
Eşti de-a dreptul nesimţit
Tu chiar vrei să fii pocnit?

Luminel
Lasă-mă te rog pe mine
Că abia mă pot abţine

Marilena
Ieşi afară, ieşi la trap
Că-ţi dau cu farfuria-n cap

Onofrie (depăşit de situaţie)
Doamne, toţi sunt violenţi
Numai eu din cei prezenţi...

Virginica
Tu nu poţi, eşti invitat
Şi eşti şi manierat

Strugurel
Dar bun simţ şi eu a-am
(arătând spre masă) Ce-ai acolo? Ce salam?

Valeria
Aveţi şi ceva doar fiert?
Sau... mai bine vreau desert

Strugurel (spre Valeria)
Lasă-i să ţipe cât vor
Se vor linişti uşor

Valeria (spre Strugurel)
Abia aştept să le văd
Meclele! Va fi prăpăd

Virginica (spre Valeria)
Prăpăd? Haide să te-ajut
Nasul din loc să ţi-l mut!

Strugurel
Nevastă... alooo... frumoaso
Eşti naivă şi ţi-am tras-o

(Pauză. Cu toţii fac ochii mari.)

Valeria
Uite, gata-au încetat
Ce bine că s-au calmat

Luminel
Ce calmat? De ce? Păi cum?
Ce ai să ne spui acum?

Marilena
Nu mai înţeleg nimic
(ia un şerveţel de pe masă) Trebe să-mi fac vânt un pic

Lecturina (către Onofrie)
Tu ceva mai înţelegi?
Sau nu suntem noi întregi?

Onofrie (ridicându-se de la masă)
Strugurel nu-i vinovat
Ştiţi... şi eu l-am ajutat

Strugurel
Pentru asta-ţi mulţumesc
Virginico, te iubesc

Virginica
Ce spui? Ce zici? Ce tot spui?

Marilena
Te-a ajutat dumnealui?

Valeria
Foarte amabil a fost
A ţinut la adăpost
Secretul...

Luminel
               ... ce, ce secret?
Cu ce a fost el discret?

Lecturina
Tu-ai ştiut ceva? Şi taci?
Deja mă umplu de draci!

Onofrie
Virginico-am auzit
Că de mică ai trăit
Fără sora ta mai mică
Ce-a plecat cu-a ta mamică

Virginica
Da, ai mei s-au despărţit
Durere mare-am simţit
Eu cu tata am rămas
Eram mică-am plâns un ceas

Marilena
De-atunci nu s-au mai văzut
Nu-i un final prea plăcut

Luminel
Acum de ce ne-ntristăm
Şi ne demoralizăm?

Strugurel
Dar nu ne-ntristăm deloc
Ne vom bucura şi joc

Lecturina
Tu să taci! (spre Onofrie) Iar tu să-mi zici
Ce treabă ai tu aici?
Cu ce...

Valeria
            ... tu vorbeşti cam mult
Şi obosesc să te-ascult

Onofrie
Am avut puţin noroc
Nu m-am chinuit deloc
Ţi-am găsit sora pierdută
Când i-am spus a rămas mută

Strugurel
M-a ajutat, ne-am văzut
I-am spus tot de la-nceput

Valeria
Şi-am zis un pic să glumim
Apoi să ne veselim

Luminel
Vrei să spui că tu... tu eşti
Sora ei? Chiar nu glumeşti?

Marilena
Ce tare, am o mătuşă
Era s-o gonesc pe uşă!

Lecturina
Iubitule, sunt surprinsă
Chiar eram total convinsă
Ştiam că nu faci tu rele

Virginica
Nici nu-mi mai încap în piele
Sunt extrem de fericită
Sora mea a fost găsită
Strugurel, iubitul meu
Cred că ţi-a fost foarte greu

Strugurel
Am făcut-o pentru tine
Azi e zi mare, ştii bine
Facem douăzeci de ani
Nu suntem nişte profani
Trăim de o-ntreagă viaţă
Cu bune, cu rele, ... cu greaţă (Virginica dă din mâini să-l oprească din vorbit)

Virginica (spre Valeria)
Tu eşti a mea surioară?
Ia vino să te văd iară
Cum Doamne ai acceptat
Jocul ăsta necurat?

Valeria
Mi-a plăcut, că sunt glumeaţă
Şi tu eşti mare dulceaţă
Bine că ne-am regăsit
După ce ne-am depărţit
Am fost tare supărată
Pe zi mâncam doar odată

Marilena (vine şi-o îmbrăţişează)
Pot să te îmbrăţişez?
Şi-apoi pe scaun m-aşez
Sunt tare emoţionată
Ai făcut ceva bun, tată

Lecturina
E foarte emoţionant
Totu-n aer e vibrant
După-asemenea moment

Luminel
Haideţi să bem abundent
Acum chiar nu mai contează
(arătând spre Strugurel) Că-i pilit sau (arătând spre Valeria) că e trează

Onofrie (ridicând paharul)
Un toast acum vă propun
Vă urez tot ce-i mai bun
Viaţă lungă, sănătate

Strugurel (sughite)
Cu asta m-ai dat pe spate
Nu-mi daţi şi mie-un pahar?

Valeria
Păi ce faci, vrei să bei iar?
Ai promis că te opreşti
Ai spus că mult o iubeşti

Onofrie
Îţi dăm, dar guşti doar un pic
Că ne supărăm îţi zic

Valeria
Cumnăţelul meu e bun
Şi mai vreau ca să mai spun
Că sunt tare-emoţionată
Nu mă mai simt vinovată
(spre Virginica) Că eu nu te-am căutat
Nici măcar nu am sperat
Sora eu să-mi regăsesc
Virginico, te iubesc

Marilena
Vai, ce monolog frumos
(spre Strugurel) Nu mai fi morocănos
Ai făcut o faptă bună
Uite-aici ţuică de prună
Că o meriţi, n-am ce zice

Onofrie
Hai nu mai sta, bea, dă-i bice
Până nu se răzgândesc
Că robinetu-ţi opresc
Ce să mai spun, eşti erou

Luminel
Hai, nu privi ca un bou
Eşti acum cel lăudat
Şi priveşti ca un drogat
Fii vesel, ai reuşit
Familia-ai reunit

Lecturina
După-atâţia ani şi ani
Pe tine n-am dat doi bani
Şi acuma ai ajuns
Să ţii un lucru ascuns
Şi ce lucru... şi ce faptă
Mă gândesc c-am fost nedreaptă
Părerea tu mi-ai schimbat
Eşti un soţ adevărat

Virginica
Am rămas fără cuvinte
Îmi umblă-atâtea prin minte
Sora eu mi-am regăsit
Şi-acum am un apetit
E zi de aniversare
Şi mă bucur foarte tare
Hai să tragem un chiolhan
Să băgăm la burdihan
Bărbăţele, ia şi bea

Strugurel
Văleleu! Ia stai aşa!
Tu nevastă, vrei să beau?
Atunci, hai să-ţi spun pe şleau
Am vrut să te ţin în priză
Să-ţi fac o mare surpriză
Mă bucur c-am reuşit
Şi nu mai par un tâmpit
Îţi urez să-ţi fie bine
Să trăieşti doar lângă mine
Eşti iubită de ei toţi
Îţi urez s-avem nepoţi
Şi vom trăi liniştiţi
Căci suntem îndrăgostiţi
De astăzi nu mă mai joc
Nu am să mai beau deloc! (sparge paharul)


Copyright © 18.02.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu