marți, 24 decembrie 2013

Moşu Roşu - Scenetă

Sceneta de astăzi ar fi trebuit jucată acum o săptămână, pe 16, când am avut petrecerea cu copiii la sală, însă degeaba unii promit că fac multe şi sfârşesc prin a nu face nimic şi a le scădea entuziasmul în progresie geometrică, până acesta intră de tot sub pământ. 

O altă scenetă pentru copii, ca şi cea de 1 iunie, promisă şi aceea, care sfârşeşte pe blog şi atât!

MOŞU ROŞU
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[] Leoaica;
[] Lupul;
[] Ursuleţul;
[] Vulpiţa;
[] Moş Crăciun Albastru;
[] Moşu Roşu.

(Acţiunea are loc în căsuţa animalelor. În mijlocul scenei este o masă şi un scaun.)

Lupul (intrând în scenă)
Bună seara! Şi ce seară...
Moş Crăciun trebe s-apară
Şi dacă aţi fost cuminţi
Şi-aţi ascultat de părinţi
Multe daruri va aduce
Abia le mai poate duce
Însă...

Vulpiţa (intrând în scenă speriată)
... să ştii... n-a ajuns
L-am sunat şi n-a răspuns
Are telefonu-închis
S-a pierdut pe drum! Precis!

Ursuleţul (intrând în scenă)
Ce ne facem? Ce mă fac?
N-avem Moş! N-avem nici sac!
Uite câţi copii aşteaptă
Şi deja vorbesc în şoaptă

Leoaica (intrând în scenă)
Eu propun să-l căutăm
Să nu stăm să aşteptăm
Neapărat să-l găsim
Sau... cadouri nu primim

Vulpiţa
Hai să dăm sfoară în ţară
Poate-poate o s-apară
(spre Leoaica) Sună-i pe cerb şi arici
(spre Lup) Tu pe iepure! Ce zici?

Ursuleţul (verificându-şi telefonul)
Încotro s-o mai apuc?
Nu este nici pe Facebook
I-am scris până şi pe mess
Nu mai avem de ales

Lupul
Doamne, ce s-a întâmplat?
Mi-e teamă c-a fost prădat
Să ne-ajute cine poate

Leoaica
Unde-i Moş Crăciun, măi frate?
Copii, unde-i Moş Crăciun?
O să-nnebunesc, vă spun!

Vulpiţa
E păcat şi nu-i frumos
Nu ne lăsăm mai prejos
Trebuie să facem rost
De un Moş cu orice cost

Ursuleţul
Taci! Zgomot am auzit!
Oare chiar să fi venit?

Lupul
Se-aude de-aici din spate
O fi-adus cadourile-toate?

Leoaica (se îndreaptă spre spatele scenei)
Staţi că mă duc să-l ajut
Că are sacul umplut

Vulpiţa
Copiii-s nerăbdători
Au fost foarte-ascultători

(Moş Crăciun Albastru intră în scenă.)

Lupul (uitându-se mirat)
Ce-i asta? Tu cine eşti?
Şi, mă rog, de ce zâmbeşti?

Moş Crăciun Albastru
Dacă Moşu-adevărat
Văd că e puţin... plecat
Şi umblă aşa... haihui
Am venit în locul lui

Leoaica
Nu te vrem! Îl vrem pe Moşu
Acela-mbrăcat în roşu

Ursuleţul
Blând şi bun! Cu voce calmă
Şi mănuşi albe în palmă

Moş Crăciun Albastru
Dar nu e! Eu sunt aici!
Vreau să-mpart daruri! (spre Vulpiţă) Ce zici?

Vulpiţa
Nu eşti roşu, n-ai nici sac
Mie nu îmi eşti pe plac
Eu spun să strigăm în cor

Lupul
Ca Moşu în ajutor
Să ne vină, să apară
Merg să-l caut pe afară

Moş Crăciun Albastru
Nu este, pun şi pariu
Nici roşu, nici argintiu
Sau de vreo altă culoare
E pe plajă, stă la soare

Leoaica
Să pleci, că ne deranjezi
Şi nelinişte creezi

Ursuleţul
Copii, haideţi să strigăm
Şi pe Moşu să-l chemăm

Lupul
Iar acest albastru moş
Să îi facem vânt pe coş

Moş Crăciun Albastru
Nu o să puteţi deloc
Mă lupt şi rămân pe loc

Ursuleţul
Sincer, am o bănuială
Moşu e ascuns prin sală
Aşteaptă să te-alungăm
Şi pe el să îl chemăm

Leoaica (punând mâinile la gură sub formă de pâlnie)
Şi eu spun că a ajuns
Şi stă printre noi ascuns

Vulpiţa
Şi pe toţi ne-a urmărit
Dacă el (arătând spre Moş Crăciun Albastru) ne-a păcălit

Lupul (către Moş Crăciun Albastru)
Pleacă! Îţi ordon să pleci
Să nu te întorci în veci

(Ursuleţul îl împinge pe Moş Crăciun Albastru înspre spatele scenei.)

Ursuleţul
Gata, vom scăpa de el
Moş Crăciun fals şi mişel

Moş Crăciun Albastru
Nu mă dau deloc bătut
Moşu Roşu-i dispărut

Vulpiţa
Eu zic ca să-l pui pe fugă
(arătând în public) Uitaţi-l pe cel cu glugă

(Moşu Roşu cu glugă pe cap înaintează înspre scenă.)

Leoaica
El e! Deghizat a fost
Vă rog să nu-l luaţi la rost

Ursuleţul
Vino! Cadouri să dai
Hai, repede, ce mai stai?

(Moşu Roşu vine pe scenă din mulţime.)

Lupul
Ia un loc, eşti obosit
De departe ai venit

(Moşu Roşu ia loc pe scaun.)

Moş Crăciun Albastru
Cine a mai pomenit
Moş Crăciun să stea pitit
Este clar un impostor
Am să-l bat! E un farsor!

Moşu Roşu (dându-şi gluga jos)
Ba tu eşti un mincinos
Eşti albastru, urâcios
Copiii nu cred în tine
Să îţi intre în cap bine
Te lauzi c-ai să mă baţi
(către public) Eu vă rog să mă scuzaţi
Trebuie acestui Moş
Care se dă cam... cocoş
O lecţie să îi dau
Să nu mai spună nici „miau”
Cele patru-animăluţe
Le rog să fie drăguţe
Să-l scoată frumos din scenă
Să nu-l fac de râs, mi-e jenă

(Moş Crăciun Albastru se îndreaptă spre Moşu Roşu, dar cei patru se aşează în faţa Moşului Roşu. Urmează câte două tehnici făcute de fiecare din cei patru pe Moş Crăciun Albastru, până ce acesta se ridică şi dă să fugă din scenă.)

Moş Crăciun Albastru
M-aţi învins, aţi câştigat
Vă pup, pa-pa, am plecat! (iese din scenă)

Vulpiţa
Hai frumos să-i aranjăm
Şi cadouri să le dăm

Leoaica
Hai copii, voi ce mai staţi
Nu mai staţi, vă ridicaţi!

Moşu Roşu
Mulţumesc de ajutor
Vă iubesc şi vă ador
Vă rog să v-aliniaţi
Şi cadouri să luaţi
Şi vă urez negreşit
S-aveţi Crăciun fericit!

(Toţi cinci se iau de mână şi fac o plecăciune.)


Copyright © 11.07.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu