miercuri, 16 ianuarie 2013

Se Cacă Vasile - Scenetă

Pentru că iar s-au adunat câteva scenete, m-am gândit să le pun mai rar şi dacă tot sunt născut pe data de 16, am să pun câte o scenetă în fiecare zi de 16 a lunilor, cu condiţia ca ziua de 16 să nu pice în weekend. Aşadar, voi posta scenete în zilele de 16 ale lunilor: ianuarie [miercuri], aprilie [marţi], mai [joi], iulie [marţi], august [vineri], septembrie [luni], octombrie [miercuri] şi decembrie [luni]. În total 8 scenete. 

Dacă între timp va exista şi vreo scenetă pe care s-o jucăm cu vreo ocazie, o voi posta a doua zi după premieră.

Încep astăzi cu prima mea scenetă în... proză, e singura în proză, am făcut-o de curiozitate, să văd dacă merge să fac şi aşa ceva.

SE CACĂ VASILE
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Yo-nutz] Vasile, comandantul poliţiei;
[Narcisa] Ariana, soţia lui Vasile;
[Laur] Isidor, preotul satului;
[Cristina] Letiţia, sora lui Isidor;
[Domniţa] Vetuţa, femeie la conacul lui Vasile;
[Gabi] Tudorel, majordom la conacul lui Vasile, soţul Vetuţei;
[Anca] Ofelia, fata Arianei din prima căsătorie.

(Acţiunea are loc în sufrageria din conacul lui Vasile. În partea dreaptă a sufrageriei se află o masă rotundă, situată lângă uşă ce dă în curte. În partea stângă a sufrageriei se află o canapea. În planul din fund, pe partea stângă se află uşa de la intrare, pe centru uşa ce duce la toaletă, iar pe dreapta uşa ce duce spre restul conacului.)

Vasile (intră grăbit ţinându-se cu mâna de turul pantalonilor)
Vai de mine, nu se poate aşa ceva! Nu-mi vine să cred! Cine dracului m-a pus să mănânc căcaturile alea de prune că nu mai pot. Abia mă mai pot ţine! (Dă să intre la baie, dar e ocupat. Bate cu putere în usă.) Care eşti acolo, că fac pe mine? Nevastăăăă!

Tudorel (iese din baie)
Mă scuzi conaşule, lumina ochilor mei şi trufandaua vieţii mele, mă pişam şi eu şi matale vii aşa în amiaza mare. Păi de unde păcatele mele pe care nu le am să ştiu că vii să te caci?

Ariana (intră valvârtej)
Ce-i, ce s-a întâmplat, arde ceva? Ce cauţi acasă? Iar eşti deranjat la stomac? N-ai W.C. la secţie? Mereu vii să-ţi faci nevoile aici!

Vasile
Mă caaaaaac! Lasă-mă în pace nevastăăăă, tu eşti de vină cu prunele tale de dimineaţă! Îmi explodează stomacul!

Ariana
Iar îmi împuţi baia!

Tudorel
Gata conaşule, intră dacă tot faci pe matale!

Ariana
Vetuţoooo, pregăteşte spray-urile c-o să pută!

Vetuţa (intră în fugă pe uşă cu 2 spray-uri în mână)
Da, coniţă, uite-le, aici sunt!

Vasile
Am intrat fraţilor că explodez!

Isidor (intră pe uşă vesel)
Domnul fie cu voi, păcătoşilor! Vasile, ce cauţi acasă? Şi de ce te ţii cu mâna de fund? Te-ai lovit?

Tudorel şi Vetuţa
Se cacă!

Isidor
Ce obscen, ce diavolesc puteţi vorbi! Nu... cum aţi spus voi, el doar elimină surplusul din organism, ceea ce a rămas nedigerat!

Ariana
Nu, nu, chiar se cacă!

Isidor
Vasile, auzişi că mi s-au furat azi-noapte nişte prune din livadă? Găsim vinovatul sau nu?

Vasile
Prune? Nişte prune? Ce culoare?

Isidor
Sunt nişte prune la... Doamne iartă-mă, că păcătos mai sunt, păcătoşi suntem cu toţii, câte culori au prunele coapte? Vasile, nu eşti în toate minţile?

Vasile
Nu, că mă scoate din minte durerea asta de burtă şi da o să găsim vinovatul şi acum mă duc să mă cac! (Intră în grabă în toaletă)

Tudorel
Săracu conaşu, cât de schimonosit e, poate e bolnav cu stomacul!

Vetuţa
Bărbate, nu mai vorbi aşa!

Ariana
N-are nimic, are un stomac sensibil şi mănâncă alandala!

Isidor
Da, fata mea, da Ariano, nişte golani, astă-noapte au intrat, au călcat bunătate de iarbă în picioare, au lăsat urme peste tot şi mi-au furat prunele. Din ce mai face Letiţia gem de prune?

Letiţia (intrând pe uşă)
Bună, dragă Ariano, aşa e cum spune şi frati-miu, e dezastru în livadă, mai bine furau prunele dintr-un singur pom, aşa... s-au căţărat în 4-5 pomi şi i-au chelit, au furat numai prunele bune!

Tudorel
Dar ce voiai Letiţio, să le ia pe alea storcoşite? Stai liniştită, intră conaşul pe fir şi găseşte imediat vinovaţii. Nu-i aşa conaşule?

Vasile
Mă caaaac, lăsaţi-mă dracului cu prunele voastre că şi mie tot de la prune mi se trage!

Isidor
De la prune? Să-mi fie cu iertare, că şi a gândi este un păcat, dar de unde aveţi prunele? Ariano, de unde le ai?

Ariana
Le-a adus Ofelia!

Letiţia
Păi de unde le-a luat? Fata ta e cam răzgâiată şi needucată, ia să-mi spui imediat de unde le-a luat!

Ariana
Da întreabo tu, ce sari aşa la mine ca ardeiul pe plită?

Isidor
Ofeliooo! Ofeliooo!

Vasile
Nu mai ţipa că mă deranjezi, mă cac!

Ofelia (intră ţopăind)
Da, nene Isidor, ce este, de ce mă strigi?

Letiţia
Unde-ai fost aseară, ce-ai făcut? Iar ai fost cu bagabonţii ăia de Ilie, Agripina şi Marcel? Pe unde aţi hoinărit?

Vetuţa
Ia lăsaţi copilul în pace, repede v-aţi asmuţit la gâtul ei! Ia spune draga mea, unde ai fost aseară? Vedeţi... aşa se pune întrebarea! Nemernicilor!

Isidor
Vetuţo, nu vorbi urât că te pedepseşte Dumnezeu!

Tudorel
Lasă că Dumnezeu nu e atent la o mică jignire. Pe conaşul nu-l vede că înjură mereu din baie?

Vasile
Tudorele, să vezi ce-ţi fac când ies de aici! Acum sunt ocupat, mă cac!

Ofelia
În primul rând nu sunt bagabonţi şi în al doilea rând am fost să ne scăldăm la gârlă!

Vetuţa
Vedeţi? Imediat aţi acuzat fata, de parcă ea ar fi singura care ar fi putut să fure prunele lu popa!

Isidor
Preot, Vetuţo, preot, nu popă! Popă este un termen urât, învechit, poate chiar şi jignitor! Funcţia mea se intitulează preot!

Ariana
Da, dar tot popă rămâi pentru noi! Te cunosc de când eram mici, n-o să ai pretenţia să plec capul în faţa ta, chiar la mine în casă!

Letiţia
Nu, dar oleacă de respect n-ar strica. La urma urmei bărbată-tu şi cu Isidor sunt cele mai importante persoane din sat!

Ariana
Important, neimportant, aici în casa mea este Isidor, nu preot, nu popă, nu nimic. Să fie clar!

Isidor (către Letiţia)
Soro, las-o, e supărată, i-am acuzat fata că a şterpelit prunele din livadă! Poate să fie aşa, poate să nu fie aşa... nu avem de unde şti!

Tudorel
Adică... părinte, na, e mai bine, nu eşti popă, nu eşti preot, încă mai ai gânduri samavolnice de a o acuza pe Ofelia?

Letiţia
Tudorele, fii cuviincios, e părintele care te-a cununat, nu vorbi urât!

Vetuţa
Păi şi acum ce să facă, să stea sluj, să ia de bună tot ce spune părintele?

Ofelia
Mamă, pot să mă duc să mă joc?

Letiţia
Nu pleci nicăieri, aşteptăm să iasă tac-tu din W.C., să te scuture niţel!

Ariana
Nu-i dai tu ordine fetei mele că acuşica te dau afară din casa mea şi Vasile nu e tatăl ei bun, e tatăl vitreg. O iubeşte ca pe propriul copil, dar nu dă în ea, nu o ciufuleşte, nu o bate, nu nimic!

Vasile
Ooooo, daaaaaa, da, da, o iubesc, dar plecaţi în curte să vă certaţi şi lăsaţi-mă dracului să mă cac!

Ofelia
Bine tată, ieşim, plecăm, te lăsăm, că urli ca din gură de şarpe!

Vetuţa
Tare supărat e azi conaşul, te cred şi eu, toată ziua bună ziua cu infractorii şi nemernicii ăia la secţie, e şi normal să devii recalcitrant.

Ofelia
Lasă Vetuţo, aşa e el morocănos, n-ai ce-i face, e meteahna lui!

(Ies toţi din scenă.)

Vasile (iese din toaletă)
Aoleu, aoleu, nu mai pot, mamă ce bine o fost, uuh, uuh, să stau pe scaun, că de pe scaun am venit, dar nu mi-a plăcut acolo. Toate maţele mi le-am borfăit şi dat din mine! Şi încă îmi zvâcneşte burta. Vai, ce senzaţie de relaxare!

Ofelia (intră pe uşă)
Te simţi mai bine? Putem vorbi puţin?

Vasile
Da, cum să nu, fata mea, cu ce te pot ajuta? Stai aşa, e adevărat ce a spus Isidor, tu ai fost aceea care i-a şterpelit prunele aseară?

Ofelia
Păi, ştii, cum să-ţi spun eu, nu a fost chiar aşa...

Tudorel (intră pe uşă)
Conaşule, e mai bine? Gata? Ai dat tot ce-ai putut din matale?

(Vasile îi face semn cu mâna să iasă, iar Tudorel iese.)

Ofelia
Noi nu am vrut să se întâmple aşa, adică...

Vetuţa (intră pe uşă)
Ia uite ce vesel şi relaxat e conaşul... aşa da, ai un zâmbet aşa larg pe faţăăă...

(Vasile îi face semn cu mâna să iasă, iar Vetuţa iese.)

Ofelia
Deci, după cum spuneam, am fost în livadă la nenea Isidor, dar...

Letiţia (intră pe uşă)
Deranjez? Mă scuzaţi! Iau niţică apă şi plec!

(Vasile aşteaptă ca Letiţia să ia apa şi să iasă, urmărind-o cu privirea.)

Ofelia
Am observat acolo două siluete, stăteau ascunse şi atunci noi...

Isidor (intră pe uşă)
Ia spune, cum rezolvăm problema, cum mă ajuţi să prind făptaşii?

Vasile (nemaiputându-se abţine)
Da ieşiţi dracului cu toţii şi staţi în curte, ce mama dracului vă tot fâţâiţi pe uşă de parcă vă arde soarele? Afară!

Ariana (intrând grăbită pe uşă)
Ce zbieri mă tembelule aşa, eşti dereglat? Ţi-ai aruncat creierul în W.C.?

Isidor (care abia îşi revine din mirare)
Vasile, ce se întâmplă, niciodată nu ai avut o ieşire de genul ăsta?!

Vasile
Afară, afară, aaaa-oleu, iar mă apucă, iar mă duc, tu-i gura mamii ei de burtă, mă duc să mă cac! (Intră în fugă în toaletă)

Tudorel (intră în fugă)
Ce e, de ce se urlă?

Vasile
Nu mă lasă ăştia să mă cac!

Vetuţa (intrând agale, către Letiţia care intră şi ea)
Ce-ţi spuneam... când i se pune pata, nu ai ce-i face, tună şi fulgeră, aşa e conaşul!

Letiţia
Da, Vetuţo, dar chiar aşa să ne dea pe toţi afară? Duceţi-vă afară, intraţi în casă, păi ce Doamne iartă-mă suntem noi, marionete?

Tudorel
Cam da, ne cam freacă cum vrea conaşul! Dar e şi bun la suflet! Plus că dacă ştii cum să-l iei face tot ce vrei tu!

Vetuţa
Daaa, are dreptate bărbată-miu, bun e conaşul, de câte ori am avut nevoie ne-a ajutat!

Isidor
Vă ajută că sunteţi ai lui, că trebuie să funcţionaţi la capacitate maximă, că altfel...

Ofelia
Ia nu mai vorbi aşa de tata, crezi că dacă eşti popă ai dreptul să-l jigneşti? Tatăl meu este cel mai important om din sat!

Letiţia
Ia uite, ia uite, ce-l mai apără! Să vedem ce-o să spune taică-tu când o să se dovedească că tu ai fost aseară şi-ai furat prunele.

Tudorel
Îl apără că-l iubeşte.

Vasile (ieşind din W.C.)
Sper c-am scăpat că nu mai pot, mă dor toţi rărunchii de cât m-am scremut. Ia căraţi-vă afară că vorbeam cu Ofelia.

(Ies cu toţii.)

Ofelia
Da tată, după cum îţi spuneam, eram acolo în grădina lui nenea Isidor şi voiam să furăm prunele când cele două siluete au început să vorbească în şoaptă. Şi din câte am auzit era vorba de un ceva, să-i facă rău lui nenea Isidor.

Vasile
Şi n-ai recunoscut cine erau? După voce, după mers? Aoleu, iar îmi vine să mă cac! M-a blestemat Isidor că i-am mâncat prunele!

Ofelia
Da tată, recunosc, după ce cele două siluete au dispărut, noi trei am furat prunele. Ne era poftă şi... Dar de unde să ştiu eu că o să-ţi fie rău, iartă-mă, tată! Şi de fapt nu le-am furat, Marcel care e mai înalt le-a cules pe cele de mai sus, cele mai coapte!

Vasile
E nu, nu e asta, lasă, nu aveai de unde să ştii. Nu trebuie să afle Isidor că tu le-ai furat, însă trebuie să îi găsim pe cei doi care vor să-i facă rău!

Ofelia
Spuneau ceva de mâine seară, adică în seara asta şi o nucă şi un ciocan şi nişte lemne.

Vasile
Gata, iar mă duc, poţi să-i chemi înapoi în casă. (Intră în W.C.)

Ofelia (ducându-se la uşă)
Puteţi veni cu toţii în casă!

Letiţia (intră bodogănind)
Slavă Cerului, ne ţine afară ca pe nişte câini! Vasile, ai înnebunit!

Ariana (intrând pe uşă)
Lasă-l Letiţio, nu vezi că nu e pe treaba lui?

Isidor (intrând şi el)
Vasile, Vasile, unde eşti? Iar în baie, Doamne-Doamne, ce ai păţit, du-te la un doctor?!

Vetuţa (intrând odată cu Tudorel)
Ar trebui să-i spunem conaşului că a dispărut ciocanul!

Tudorel
Acum? Nu-l vezi că stă numai prin W.C.? Lasă-l să se liniştească!

Vetuţa
Păi şi dacă are nevoie de el, dacă îl cere?

Letiţia
Ce tot şuşotiţi acolo?

Vetuţa
Ceva între noi pentru conaşul!

Isidor
Dragii mei, nu e frumos să aveţi secrete, suntem ca şi o familie aici.

Tudorel
Nu e vorba de secrete, asta e între noi şi conaşul.

Ariana
Ia spuneţi repede, eu sunt soţia lui şi trebuie să ştiu. Despre ce vreţi să vorbiţi?

Vasile
Aoleeeeeeeeu! Ieseeeeeeee!

Vetuţa
Nu e foarte important, poate ne-am înşelat noi, însă azi dimineaţă lipsea ceva din şopron!

Letiţia
Lipsea? Cum adică lipsea? Ce lipsea? Aţi fost şi voi prăduiţi?

Tudorel
Nu e foarte grav, o unealtă! Un ciocan!

Ofelia
Un ciocan? Aoleu!

Isidor
Ce e, de ce ţipi, tu ştii ceva şi nu spui! Ce e cu ciocanul?

Ofelia
Nu, nimic, aşa m-am răţoit şi eu, ai naibii hoţi, amărâţi, au ajuns să fure un ciocan!

Letiţia
Nu e adevărat, minte! Minţi! Uitaţi-o cum minte! Se vede pe faţa ei!

Ariana
Ofelia mamă, dacă ştii ceva spune, nu e păcat? A fura e un păcat şi dacă azi a furat ciocanul, un hoţ poate reveni şi mâine cine ştie ce mai poate fura!

Vetuţa (spre Tudorel)
Tu cu gura ta mare, nu puteai să taci? Uite ce-ai iscat!

Tudorel
De ce e vina mea? A dispărut ceva, conaşul trebuie să ştie!

Letiţia
Şi ce era aşa mare secret încât să îi spuneţi doar conaşului! (întorcându-se spre Ofelia) Spune ce ştii!

Ariana
Ia n-o mai repezi aşa!

Letiţia
Poate e legat de prunele de aseară, poate e acelaşi hoţ, nu avem de unde ştii! Vasile, iesşi din baie odată, poate reuşim să aflăm cine fură nopţile de prin ogrăzi!

Vasile
Nu pot că mă cac! Eşti tâmpită? Dacă vrei să vorbim vino dracului aici în duhoarea asta şi vorbim!

Letiţia
Vasile, nu fii nesimţit!

Ariana
Vasile, ieşi de-acolo să vorbim! Ce tot ascunzi?

Vetuţa
Coniţo, nu mai ţin minte dacă am pus lacătul la şopron aseară!

Ofelia (smerită)
Nene Isidor, vreau să-ţi spun ceva!

Isidor
Ahaaa, ştiam eu, deci tu ai fost! Vasile, ţi-am zis că ea a fost! Cum ai putut să furi Ofelio? Şi pe cele mai bune! De ce n-ai venit să ceri, că-ţi dădeam cu mare drag!

Letiţia
Da, bineînţeles că îţi dădeam, doar te cunoaştem de mică, eşti ca şi copilul nostru!

Tudorel
Dădeai! Dădeai pe naiba, că sunteţi amândoi zgârciţi!

Ariana
Tudorele, ai grijă cum vorbeşti! E preotul satului!

Isidor
Ce e cu prunele? Ce e cu ciocanul?

Ofelia
Eram aseară în livadă şi două siluete spuneau că vor să-i facă rău lui nenea Isidor în seara asta. Şi spuneau ceva de o nucă, un ciocan şi nişte lemne. Şi... a dispărut ciocanul nostru!

Vetuţa
O nucă şi ciocanul. Vor să fure nucile din nuci. Şi vor să le spargă şi să le mănânce miejii!

Tudorel
Eşti proastă? Şi lemnele? Cu lemnele ce e?

Letiţia
Şi tu ai furat prunele sau nu?

(Ofelia încuviinţează din cap.)

Ariana
Ofelia, Ofelia, cum ai putut să faci aşa ceva? Ofelia! Te-am învăţat eu să furi? Ofelia! Nu ţi-am dat eu tot ce voiai? Ofelia! (pune mâinile la ochi)

Vetuţa
La asta chiar că nu mă aşteptam. Ofelia, tu, fată binecrescută, să faci aşa ceva?

Isidor
Şi ce-ai auzit, cine vrea să-mi facă rău? De ce? Cum? Când?

Ofelia
Nu ştiu, nene Isidor, nu ştiu, spuneau de în seara asta, atât am auzit că m-a chemat Marcel să mergem să luăm prunele.

Ariana
Bine că nu v-au auzit, cine ştie ce se mai întâmpla!

Letiţia
Isidor, trebuie să vorbeşti cu Vasile, să trimită doi oameni să stea toată noaptea în faţa casei noastre! Vasileeee!

Vasile
Acuma ies, stai oleacă, am terminat de căcat!

Tudorel
Vin şi eu să păzesc sau staţi amândoi aici peste noapte!

Vasile
Ce vreţi mă, ce atâta agitaţie? Nu lăsaţi omu să se cace! Da, am auzit, la noaptea i-au pus gând rău unii lui Isidor! Mare pagubă!

Ariana
Vasile, cum poţi să vorbeşti aşa Vasile?

Isidor
Vasile, nu te credeam în stare de asemenea grozăvie, cum să nu îţi pese ţie de mine? Dacă e aşa atunci fac plângere că Ofelia a furat prunele din livada mea!

Vasile
Fă!

Letiţia
Haide Isidor, să mergem acasă, mila lui Dumnezeu este mare şi vom fi feriţi la noapte, nu merită să stăm unde nu suntem bineveniţi!

Vetuţa
Haide nu vă mai daţi loviţi aşa, nu plecaţi nicăieri!

Vasile
Ce e aşa greu mă să gândiţi, mare scofală, din moment ce erau doi care şuşoteau, e clar că nu pot fi decât Arsene şi Vanghelie, pe care i-a dat Isidor duminica trecută afară din biserică pentru că s-au purtat necuviincios. O să trimit să-i ridice!

Tudorel
Aşa conaşule, organizăm poteră şi-i prindem!

Vetuţa
Ia stai tu în banca ta şi lasă-l pe conaşul să decidă!

Ariana
Păi şi atunci lemnele şi nucile şi ciocanul?

Letiţia
Da, chiar! Ce-i cu nucile, ciocanul şi lemnele?

Ofelia
Mă întreb şi eu tată, ce-ar putea face cu ciocanul, lemnele şi nucile!

Tudorel
Luăm ciocanul şi le dăm în cap cu el până îi băgăm între patru lemne!

Isidor
Taci, păcătosule! Numai Dumnezeu decide când ne îndreptăm spre El!

Letiţia
Ferească-ne Dumnezeu de asemenea pacoste şi să trăim cât mai mult!

Ariana
Şi să-i plătim lui Isidor prunele!

Vasile
Prunele! Aoleu, prunele! Cred că... (fuge înapoi în W.C.)

Letiţia
Căcăcios mai eşti, Vasile!

Vetuţa
Clar!

Ariana
Ce-ai zis, Vetuţo?

Tudorel
Nimic coniţo, ţi se păru!

Ofelia
Şi totuşi... cum îi prindem pe cei doi?

Isidor
Vai ce interesată pari acum, doar-doar de n-oi depune plângere!

Vasile
Las-o în pace!

Letiţia
Gata, ştiu! Ba nu! Ba da! Vor să spargă nucile cu ciocanul şi să facă un coşuleţ din lemne să pună miejii!

Tudorel
(către Vetuţa) Ce tâmpită! (către toţi) N-aş crede! Mai degrabă cu ciocanul construiesc ceva din lemne şi dacă li se face foame mănâncă nucile.

Vetuţa
(zeflemitor) Nici cu tine nu mi-e ruşine! Păi şi cuie de unde? Eu zic mai degrabă că cu lemnele construiesc o scăriţă cu care se urcă în copac şi culeg nucile pe care le sparg cu ciocanul!

Ariana
Şi sfoară pentru scăriţă de unde? Pun lemnele unul peste altul şi ajung la nuci pe care le sparg cu ciocanul!

Vasile
Sunteţi nişte dobitoci cu toţii!

Ofelia
Eu spun că ei cu lemnele dau în copac să cadă nucile pe care le sparg cu ciocanul!

Isidor
Ahaaa, cred că Ofelia are dreptate, e cea mai plauzibilă variantă!

Vasile
Nu e bine nici aşa! Păi dacă dau cu lemnele în copac şi în crengi nu fac zgomot?

Vetuţa
Are dreptate conaşul!

Tudorel
Chiar că are dreptate!

Letiţia
Dacă are dreptate, are dreptate! Dar când nu are cum a fost cu prunele să recunoască!

Vasile
Taci din gură cu prunele tale că ţi le plătesc!

Isidor
Şi până la urmă ce facem? Care e varianta bună? Ce fac ei cu lucrurile alea?

Letiţia
Hai să sunăm la Prefectură în oraş că Vasile nu se descurcă!

Ariana
Cum să sunaţi în oraş? Cum adică Vasile nu se descurcă?

Tudorel
Cum adică conaşul nu se descurcă?

Vetuţa
Dar de ce să nu se descurce conaşul?

Ofelia
Ia nu mai vorbi aşa de tata, că se descurcă!

Isidor
Păi... să se descurce, ce fac eu la noapte?

Ofelia
Staţi la noi!

Vetuţa
Da, staţi aici!

Tudorel
Bineînţeles, staţi aici!

Isidor
Nu stau niciun aici! Mă duc acasă la mine, iar Vasile să rezolve problema!


Vasile
Momentan mă cac!

Letiţia
Nesimţitule şi bădăranule care eşti!

Ariana
Ai grijă să nu zbori afară!

Vasile (ieşind din W.C.)
Sunteţi nişte inculţi cu toţii! E la mintea cocoşului, dar voi nici atât nu gândiţi! Cei doi sunt cele două otrepe din comunitatea noastră rustică, care, vrând să se răsbune pe Isidor, nu caută să fure nimic, doar să facă rău. Cu lemnele vor da în orice vor nimeri: geamuri, crengi şi vor scutura fructele, băncuţa de pe prispa lui Isidor ca s-o strice, nucile le vor sparge cu ciocanul, le vor curăţa şi le vor presăra la ieşirea din casă ca atunci când Isidor sau Letiţia vor ieşi din casă, să alunece pe ele şi să cadă şi să se lovească! Însă le vom zădărnici planurile!

Isidor
Nu m-am gândit la asta!

Ariana
De ce să te fi gândit la asta, tu te gândeai s-o pedepseşti pe Ofelia!

Letiţia
Şi n-avea dreptate? Da Vasile, cred că ai dreptate!

Tudorel
Conaşul are întotdeauna dreptate!

Vasile
Normal!

Vetuţa
Are pe dracu!

Vasile
Tudorele, ia du-te cu Isidor la secţie şi adu-i pe Gherghiţă şi Vanea să mergeţi să-i ridicaţi pe ăia doi!

Tudorel
Gata, conaşule, acum plecăm!

Isidor
Bună idee, îi luăm din plapumă! Dar cu prunele cum rămâne?

Vasile
Ieşi afară cu prunele tale, ţi-am zis că ţi le plătesc, am să ţi le plătesc!

Ariana
Mă duc să-i aduc banii!

Vasile
Stai aşa! Dacă nu era Ofelia cu prunele, nu aveai de unde să afli că ţi se pregăteşte ceva şi la noapte te trezeai cu hoţii în casă! Nu-ţi mai dau nimic, ar trebui să-i mulţumeşti Ofeliei că a venit să-ţi fure prunele!

Letiţia
Auzi ce neobrăzare! Nu mulţumim nimănui, să ne plăteşti prunele!

Vasile
Nu-ţi dau nimic! Şi-aşa n-au fost bune, m-am căcat toată ziua!

Isidor
Lasă că mai discutăm noi pe tema asta! Hai, Tudorele!

(Ies amândoi.)

Letiţia
Păi dacă e vorba aşa, stricăm prietenia!

Ariana
Ia strică tu prietenia afară din casa mea! Vetuţo, condu-o pe Letiţia la poartă! Dincolo de poartă!

Vetuţa
Cu mare plăcere, coniţo!

(O ia de braţ pe Letiţia şi o scoate pe uşă.)

Ofelia
Vai ce aiureală şi agitaţie! Suntem singuri!

Vasile
Marş în camera ta, ce mamă de bătaie îţi trag eu ţie, să mă faci tu de ruşine pe mine!

Ariana
Lasă fata, că datorită ei oprim o fărădelege!

Vasile
Ia du-te şi tu cu ea şi lăsaţi-mă în pace!

Ariana
Morocănos mai eşti, să nu te-aud că te doare burta!

Ofelia
Hai mamă, că tata e ursuz!

(Vasile ridică pumnul la ele. Ariana şi Ofelia ies din cameră).

Vasile
Toate azi, azi trebuiau să se întâmple! Pe mine mă doare burta de mor şi casa era plină! Bine c-am scăpat de toţi! La naiba şi cu imbecilii ăia de Arsene şi Vanghelie s-au lăsat văzuţi de fiică-mea. Ce să le fac acum? Să se descurce! Mă duc iar să mă cac!


© Copyright October 2012 by Yo-nutz.
All rights of the producer and of the owner of the recorded work reserved.
Unauthorized copying, hiring, renting, public performance and broadcasting of this sketch prohibited.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu