miercuri, 4 iulie 2012

Mafioţii - Scenetă


MAFIOŢII
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Laur] Ignazio Giornini, 50 de ani, noul cap al Mafiei, poreclit Don Rabbia, pentru că de fiecare dată când execută pe cineva pentru a da o lecţie, o face cu o furie ieşită din comun;
[Narcisa] Donatella Giornini, 47 de ani, soţia lui Don Rabbia, foarte mândră şi cu nasul pe sus pentru că soţul ei a ajuns capul Mafiei;
[Gabi] Septimiu Popescone, 42 de ani, fugit din România unde e căutat pentru diverse infracţiuni, poreclit Don Pastore, pentru că în România avea o fermă mare de animale, preponderent oi;
[Domniţa] Didina Popescone, 38 de ani, soţia lui Don Pastore, uşurată că a scăpat din România de închisoare, dornică a-şi ajuta soţul să avanseze în cadrul Mafiei;
[Yo-nutz] Vespasiano Mascalzone, 55 de ani, fostul cap al Mafiei, poreclit Don Puparo, pentru că pe vremea când conducea era precum un păpuşar, trăgea toate sforile posibile pentru a-şi atinge scopul. Chiar dacă a intrat în dizgraţie pentru o greşeală comisă, încă i se poartă respect, ştiindu-se că şi-a păstrat anumite legături din trecut şi dacă vrea, poate face mult rău;
[Cristina] Benedetta Mascalzone, 40 de ani, soţia lui Don Puparo, chiar dacă suferă că soţul ei nu mai este capul Mafiei, nu o arată, însă afişează un aer de superioritate pentru a nu-i lăsa pe ceilalţi să uite cine a fost ea.

(Acţiunea se petrece în Sicilia, mai precis în oraşul Bagheria din provincia Palermo. Suntem la Don Rabbia acasă. Familiile Popescone şi Mascalzone vin să prezinte omagiile noului şef al Mafiei şi să-l asigure de toată susţinerea lor. Pe canapea stau şi discută Don Rabbia şi Donatella, în faţa canapelei se află o măsuţă joasă pe care sunt aşezate câteva pahare şi o scrumieră. În jurul măsuţei sunt 4 scaune.)

(Se aude soneria)

Don Rabbia (fumând trabuc, spre Donatella, continuând o idee)
Nu vezi că prostii îndrugi?
Dona, azi nu avem slugi?

Donatella (ridicându-se, lăsând jos trabucul şi ducându-se să deschidă)
Azi nu, fiindcă este joi
Vezi că-ţi stă părul vâlvoi!
Să fim singuri, doar perechi
Că pereţii au urechi

Don Rabbia
Ce frumos tu mă educi
Cred că tu tre să conduci
Ai o mână mai de fier

Donatella
Şi pistol în şifonier

(Deschide uşa şi îi pofteşte înăuntru pe Don Pastore şi Didina)

Don Pastore
Sărut-mâna şeful meu!

Don Rabbia
Pupă mâna că vreau eu!

Don Pastore
Stai puţin să mă descalţ!

Don Rabbia
Vezi să nu sară vreun smalţ!
Că e gresie Mirage
Peste tot... fără garaj
Hai mai repede, nu sta
Că stau întins cu mâna
Sau ai uitat cum se face?
Ştiu că ştii a te preface

Don Pastore
Cum să uit? Doamne fereşte!

Don Rabbia (stând cu mâna întinsă)
Haide-hai, că-mi oboseşte

Don Pastore (sărutându-i mâna)
Mulţumim că ne-aţi chemat
Eu sunt foarte încântat

Didina
Dar de ce eşti egoist?
Să se simtă capul trist?
Lăsaţi-l, minte nu are
Pentru NOI e o onoare

Don Rabbia
Cred şi eu! Acum sunt cap!
Şi... oricum de voi nu scap!

Donatella
Hai bărbate, ia mai taci
Că iarăşi o să-mi faci draci
Ai uitat unde erai?
Mâncai biscuiţi cu ceai
Sau ai devenit uituc?
(spre cei doi) Vă servesc cu un trabuc?

Didina
Ar fi minunat, să ştii
Vreu să-ncep a pufăi

(Donatella înmânează fiecăruia câte un trabuc. Don Pastore trage cu poftă)

Don Pastore
Aoleu, ce uşurare
Aroma e ca o boare

Didina
Uşor că iar te îneci
Ai venit ca să petreci
Nu te grăbi să-l fumezi
Că pe urmă iar turbezi
(spre Donatella) Da fată, că se grăbeşte
Şi pe urmă ameţeşte

Donatella (către Don Pastore)
Ia-o-ncet, că nu e grabă
Oricum avem multă treabă

Don Rabbia
Şi-am începe treaba-ndată
Dacă gloata ar fi toată

Don Pastore
Puparo nu-i punctual

Didina
Însă e intelectual

Don Rabbia
Da, îns-acum a greşit
Şi uite că a plătit

(Se aude soneria. Donatella se duce la uşă să deschidă)

Donatella
Bine-aţi venit! Bună seara!
(spre Benedetta) Ce frumoasă e brăţara

Benedetta
Uite am şi colier
Luat de la bijutier

Donatella
Meriţi şi îţi stă şi bine
Hai! Vă rog, poftiţi cu mine!

Don Puparo
Bună seara! Mulţumim!
(înclinându-se spre Don Rabbia) Respectele îmi exprim!

Don Rabbia
Mulţumesc! Poftiţi, luaţi loc!
Am trabucuri, vreţi un foc?

Benedetta
Nu suport! Eu am ţigară!
E adusă de afară!

Don Puparo
Eu ştii că-s colecţionar
l am pe-al meu în buzunar (bagă mâna şi îşi scoate un trabuc mai mare)

Didina (ironică)
Bine c-ai venit la timp!
Te crezi Zeus din Olimp?

Benedetta
Am mers regulamentar
Să nu-mi zici... te grăbeşti iar?

Donatella
Haideţi, gata, terminaţi
N-aţi venit să vă certaţi!

Don Rabbia
Să-ncepem a discuta
Că acuşi vine ziua

Don Pastore
Să punem totul la punct
Şi să fiu făcut adjunct

Benedetta
Dar de ce te bagi în faţă?
Crezi că poţi? Chiar îmi faci greaţă!

Didina
Lasă-l că e competent
Şi este foarte atent
Onest şi cinstit va fi
Nicidecum nu va greşi

Benedetta
Ce vrei tu să spui cu asta?
Hai, vorbeşte, că-ţi crăp ţeasta

Donatella
Aoleu, doamnele mele
Nu spuneţi cuvinte grele

Don Rabbia (plictisit)
Linişte că am decis
Şi am să vă spun concis
Puparo a dat-o-n bară
Bine că-l mai ţin în ţară
Şi dăm cărţile pe faţă
E bine că e în viaţă
Ştim cu toţi că mai ai slugi

Don Puparo (ridicându-se)
Nu vezi ce prostii îndrugi?
Nu mai-s sus în ierarhie
Însă e oligarhie
Şi-ncă sunt bine văzut
Doar un semn de am făcut
Şi subordonaţii mei
Vă taie ca pe cinci miei

Benedetta (pălmuindu-l)
Oi fi fost tu cap de clan
Dar să nu fii ţopârlan
Cum să dai ordin aşa?
Te bat de dracu te ia!
Am stat şi am suportat
Poliţie şi Senat
Mi-au cotrobăit prin casă
Şi-am fost foarte curajoasă
Şi-acum mă dai la o parte?
Îţi crăp capul cu o carte!

Didina
Vă rog să vă potoliţi
Vă certaţi ca doi tâmpiţi
Bun! Aşa s-a întâmplat!
Asta e, s-a încheiat!
Altcineva-acum conduce
Şi chiar suntem la răscruce
Un plan tresă stabilim
Ca pe toţi să-i biruim

Don Pastore
Vreau să nu mai fim obscuri
Puparo-are legături
Îl rog să se-intereseze
Cum spaimă poa să creeze
Şi pe toţi să îi subjuge
Să încercăm a-i distruge

Don Rabbia
Însă vreau să ştiu şi eu
Că acum nu mai eşti zmeu
Orice plan îţi vei crea
Să nu-l poată dejuca
Rivalii sunt furioşi
Şi foarte ambiţioşi

Benedetta
Lasă că ştie ce face
Că de zece ani încoace
Soţul meu a reuşit
Să se facă auzit
Miniştri a cumpărat
Şi-a ţinut totu-nchegat
Respectat a devenit
Şi pe toţi i-a pedepsit
Cine-mpotrivă a fost
S-a dovedit a fi prost
Şi a fost înlăturat
În cavou a fost băgat
De-aia i s-a zis Puparo!
(către Donatella) Ce te uiţi aşa, măi chioaro?

Donatella
Ce să zic, mare scofală
Că pentru orice urzeală
Pac-pac, două gloanţe-n cap
Sau strangulat c-un ciorap
Al meu s-a făcut temut
A zbierat cât a putut
Şi la orişice greşeală
Scos frumos în pielea goală
Să-l vadă toţi pedepsit
Şi să ştie c-a greşit
Omorât în văzul lumii
Şi-ngropat unde sunt ulmii

Don Rabbia
Ştiu, poate-s un pic cam dur
Însă-a fost de bun augur
După nişte execuţii
Toţi au venit cu soluţii
Traficul a fost lejer
Ici şi colo-aşa... stingher
Ni s-au mai creat probleme
Însă e OK! E vreme!
Stăm în città, nu la templu
Lunar dăm câte-un exemplu
Şi executăm frumos
Câte unul mai mucos

Didina
Vă rog, fără supărare
Soţul meu e cel mai tare
La înşelat şi trişat
Şi cred că ar fi păcat
S-omitem să profităm
Pe el în faţă-l băgăm

Don Rabbia
Asta o decid doar eu
Că sunt cap, ce Dumnezeu

Donatella
Hai dragă, că bine zice
Şi nu o poţi contrazice
Pe-ăi cu jocuri de noroc
Îi are la cozoroc
Şi-i are în buzunar
Te-a făcut milionar

Benedetta
Aici n-am ce comenta
E bun, mai dă-l în mă-sa
Să rămână el aşa
Să le rupă cocoaşa
Cazinouri şi bodegi
Să-i răspundă, înţelegi?
Donatella... cum toţi ştim
Bere, whiskey, chiar şi vin
Tot ce ţine de alcool
Ea să aibă monopol
Să îi taxeze la sânge
Nimeni să nu-ncerce-a plânge

Didina
Eu mă bag la mituit
Din zori pân la asfinţit
Doctori, politicieni
Avocaţi italieni
Tot ce e-n Sicilia
Va fi sub comanda mea
Nimeni nu îmi va crâcni
Că altfel îi voi răni
La vamă nu plătim bir
O să treacă orice tir
Toţi vor fi la mâna noastră
Că de nu mă fac albastră

Don Rabbia
Chiar îmi place cum gândiţi
Şi treburile-mpărţiţi
(adresându-se Benedettei) Dar voi doi ce-aduceţi nou?
Cam ce îmi faceţi cadou?
Că tu Benedetto dragă
Poţi să-nşeli o lume-ntreagă
Iar Puparo-are resurse
Poa să-ntindă mii de curse

Benedetta
Păi eu... cum ştii şi matale
Trafic de fetiţe goale
Le aduc frumos din est
Le trec graniţa pe şest
Cu asta chiar mă ajută
Pastore c-are valută
Şi frumos le păcălim
Că aici este sublim
Şi le trimitem pe stradă
Să ne facă bani grămadă

Don Rabbia
Da, frumos ne-am aranjat
(spre Don Puparo) Dar tu, dragă angajat?

Don Puparo (ridicându-se)
Păi, în primul rând bastarde
De tu crezi că nişte coarde
Tiruri cu-alcool şi tutun
ţi vor aduce ceva bun
Te înşeli foarte amarnic
Nu trebuie să fii darnic
Şi-n al doilea rând de tot
Încă eşti un idiot
Am fost demis c-am greşit
Şi greşeala mi-am plătit
Însă să nu crezi defel
Că sunt subaltern fidel

Don Rabbia
Însă roata s-a întors
Şi-acum eu m-am pus la stors
Am comada, voi fi dur

Don Puparo (ironic)
Vai, ce tare mă bucur!

Don Rabbia
Să ai grijă ce vorbeşti
Ştiu că nevasta-ţi iubeşti

Don Puparo (ameninţător)
Nu-ndrăzni să m-ameninţi
C-acuşi te las fără dinţi!
Încă sunt bine-ancorat
Şi mai am electorat
Nu-i cazul să ne certăm
Ca duşmani să ne purtăm

Benedetta
Decât să vă-ncrâncenaţi
Mai bine vă împăcaţi
Cei din nord vor să vă ia
Chiar toată Sicilia

Didina
Se zvoneşte că sosesc
Din Milano, nu greşesc
Nişte soli cu carabine
Ca să vă dea noi ordine

Donatella
Dragule, tu mă iubeşti?
Eu nu te vreau dat la peşti
Fă pace sau fă ceva

Don Rabbia
Ia nu mă mai enerva!
Am să îi omor brutal
Şi îi îngrop în canal
Cu Puparo m-aliez
Şi la toţii le retez
Avântul lor nesimţit
Îi iau la măcelărit

Don Puparo
Or să îţi aducă ţie
Mare, mare nebunie
Străzile însângerate
Nu vom mai avea de toate
Dar îmi pun în slujba ta
Toată-nvăţătura mea
Să îi dăm dracu pe toţi
Să ajungă în chiloţi

Don Pastore
Sicilia să învingă
Să-i ţinem pe toţi în chingă
Să fie toţi plini de pizmă
Vom conduce-o-ntreagă cizmă
Din insulă de aici
O să facem totul brici

Donatella
Linişte! Am auzit
Un zgomot nedesluşit

Don Puparo
Te-a cam luat cu totul valul
(făcând semn că e nebună) Cred că îţi nechează calul!

Didina
Ia tăceţi! Ce se aude?

Don Rabbia
Bă, ce-aveţi? Sunteţi zălude?

Benedetta
Io n-aud nimic, fetiţă
Nu e nimeni pe uliţă

Didina
Zgomote se-aud afară
Tu n-auzi? Ce dracu-eşti chioară?

Donatella
Eu cred că ne-au dibuit
Să ne-mpuşte au venit

Don Rabbia
Hai să nu ne panicăm
Că în nebuneală-o dăm

Don Pastore
Parc-aud şi eu ceva!

Don Puparo
Să nu-ncerci a mă speria!

Donatella
Se aud voci şuşotite

Don Rabbia
Voi sunteţi chiar nesimţite!

Didina
Clar! Hai luaţi tot ce puteţi
Că sunteţi cu toţi isteţi!

Benedetta
Bani şi-apoi bijuterii
(către Don Rabbia) Ieşim pe din dos, să ştii!

Donatella
Băgaţi totul în poşetă
Iar banii toţi în borsetă

Don Pastore
Paşapoarte nu uitaţi
Că nu vom fi ajutaţi

Don Puparo
Cum nu mai sunt eu în frunte
Iar ajung să stau pe munte
De la vin şi caviar
Mănânc scoarţă de stejar

Benedetta
Ia taci şi nu te mai plânge
Că inima nu îmi frânge
Eu chiar zic să te grăbeşti
Să nu mai stai la poveşti

Didina
Zgomotele se-nteţesc
Ce mă fac? Înnebunesc!

Donatella
Haide, mai avem puţin

Don Pastore (ţinând o sacoşă în care Donatella îndeasă ceva)
Haide dragă, că o ţin!

Benedetta
Gata, am adunat tot
Nu le lăsăm niciun ciot

Donatella
Sigur n-am uitat nimic?
Ce-i important vreau să zic!

Didina
Nu fată, hai să ieşim
Trebuie să reuşim

(se îndreaptă toate trei spre uşa din dos)

Don Puparo (urmându-le)
Nici n-am pus ţara la cale
Că tresă fugim agale

Don Pastore
Nu poţi să fii mafiot
Repede ţi-o iei în bot

Don Rabbia (împingându-i pe cei doi pe uşă)
Haideţi să fugim cu toţii
Vin ai dracu mafioţii!


© Copyright December 2011 by Yo-nutz.
All rights of the producer and of the owner of the recorded work reserved.
Unauthorized copying, hiring, renting, public performance and broadcasting of this sketch prohibited.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu