marți, 16 septembrie 2014

La Nuntă - Scenetă



LA NUNTĂ
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

Mirele;
Mireasa;
Naşul;
Naşa;
Soacra Mare;
Socrul Mare;
Soacra Mică;
Socrul Mic.

(Acţiunea are loc la masa rotundă în timpul nunţii. Mirele şi Mireasa stau unul lângă altul. În dreapta Mirelui stau în ordine Naşa, Soacra Mare şi Socrul Mare, în stânga Miresei stau în ordine Naşul, Soacra Mică şi Socrul Mic.)

Socrul Mare (se ridică de pe scaun cu paharul ridicat)
Mirii ambii să trăiască
Pe veci să convieţuiască

(Toată lumea ridică paharele. Socrul Mare se aşează.)

Socrul Mic (ca să nu se lase mai prejos se ridică şi el)
Ambii fie fericiţi
Şi de noi patru iubiţi

(Toată lumea ridică paharele. Socrul Mic se aşează.)

Soacra Mică (la urechea Socrului Mic)
Ăştia nu se potrivesc
Uită-te să-nnebunesc

Soacra Mare (curioasă)
Ce tot şuşotiţi voi doi?
Hai, nu-mpărtăşiţi cu noi?

Soacra Mică
Îi aminteam ce îl doare
Şi să nu stea în picioare

Socrul Mare
Scuzaţi-mă că mă bag!
Ce te doare, socru drag?

Socrul Mic
Piciorul, problemă veche
(schimbând vorba) Uite-i dragă... ce pereche!

Naşul
Suntem mândri neîncetat
Că pe ei i-am cununat

Naşa
Aşa ca ei doi mai rar
Să mai bem încă-un pahar (ridică toţi paharele)

Mirele (ridicându-se)
Mulţumim mame şi taţi
Că de bine ne uraţi
Eu şi cu a mea mireasă

Mireasa (îl trage de mânecă)
Nu, nu încă, nu, nu, lasă
Poate puţin mai târziu
Mai lasă un pic! (Mirele încearcă să spună ceva) Da, ştiu! (Mirele se aşează)

Naşul
Dar ce ascundeţi voi doi?
Că vrem să aflăm şi noi!

Soacra Mare
Măi, mămică, nu ne spui?
Că o să mă indispui!

Soacra Mică
Lasă, soacră, că ne-or spune
Mai bine hai şi ţi-oi pune...

Socrul Mare
Nu-i mai pune, a băut
Destul! (spre Mireasă) Spuneţi, ce-aţi făcut?

Mireasa
Aveţi puţină răbdare
Nu e foc şi nici nu doare!

Naşa
Ne ţineţi aşa pe jar
Şi noi nu avem habar

Mirele
Nu vă impacientaţi
Un picuţ! Nu ne blamaţi!

Soacra Mare (la urechea Socrului Mare)
L-a păcălit ea abil
Şi-or să aibă un copil

Soacra Mică
Spune-ne te rog şi nouă
Nu te mai face că plouă

Socrul Mare
Îmi zicea de nişte veri
(spre Soacra Mare) Ţi-am spus deloc să nu speri
Că nu au ei cum să vină

Socrul Mic
Minţi, uită-te, ai o mină
Faţa ta îmi spune tot
Nu mă crede idiot

Naşa
Vă rog, nu vă ciondăniţi
Şi să nu fiţi nesimţiţi

Naşul
Da, naşa are dreptate
Nu e frumos! Păi, se poate...?

Mirele
Încolo, spre dimineaţă
Gata! Nu suntem în piaţă
Să ne târguim! Să bem

Mireasa
Noi nu vrem să vă speriem
Nu este nimica grav

Soacra Mare (la urechea Socrului Mare)
Vrea să-mi facă fiul sclav

Naşa
Iar şuşoteşti soacră mare
Ia ridică-te-n picioare
Şi fă draga mea un toast
Că doar e nuntă cu fast

Socrul Mare
Ce atâtea ridicări
De pahare? Foc pe nări
Scot de la acest alcool
O să mă îmbăt nasol

Naşul
Beţi încet, nu vă grăbiţi
Cu aceşti miri fericiţi
Petrecem până în zori
(către Mire) Aşa e când te însori

Socrul Mic
Lasă că şi noi am fost
Tineri. N-aveam niciun rost
Erau vremuri mai uşoare
Acum divorţul e-n floare

Mireasa
Hai tată, fără poveşti
Te-ai pilit şi ştii cum eşti

Naşa
Lasă-l fată să ne spună
Poate spune-o glumă bună

Soacra Mică
Nu sunt şanse, aberează
Şi pe toţi ne şi stresează

Soacra Mare
De ce soacră, îţi e frică
De ce poate el să zică?

Mirele
Mamă, nu mai comenta
Şi nu te mai frământa

Socrul Mic
Vă e teamă că aflăm
Ce-aţi făcut? Păi, speculăm
Nimeni nu a fost cuminte
Când eşti tânăr, nu ai minte

Mireasa
Suntem tineri, nu gândim
Dar încet o să clădim
O frumoasă căsnicie
Ce să ţină pe vecie

Naşul
Îmi place cum ai vorbit
E-un băiat deosebit
Să aveţi parte de toate
Fericire, sănătate

Mirele
Vai, câte dulcegării
Mă îngreţoşez, să ştii

Soacra Mare
Haide, nu mai fii greţos
Şi nu te mai da băţos
Ai văzut ce-ai pătimit
Când ai mai fost logodit!

Soacra Mică
Adică nu-i prima oară?
Situaţia-mi e neclară
(către Mireasă) Tu ştiai c-al tău iubit
Odată-a fost logodit?

Mireasa (stânjenită)
Nu ştiam, el nu mi-a spus
Asta chiar capac a pus
Dragul meu, de ce n-ai zis?
Să nu spui că ai omis!

Socrul Mare
O fi ascuns de ruşine
Şi asta nu-i foarte bine

Socrul Mic
Lasă socrule, oricine
Ascunde lucruri, ştii bine

Soacra Mare
Dac-ai da tot în vileag
Te-aş bate, rămâi beteag

Naşa
Soacră, de ce ameninţi?
Că ne scoţi pe toţi din minţi!

Mirele
N-am crezut că-i necesar
Să-mi prezint al meu dosar
Să spun ce-am fost, ce-am făcut
Totul este în trecut

Mireasa
Cu stângul ai început
M-ai minţit! Ai priceput?
Aşa lucru nu se-ascunde
Ia spune-mi cine, cum, unde?

Naşul
Haide, nu fii-acum călău
Şi nu face tămbălău

Soacra Mică (spre Socrul Mic)
Nu-i în regulă, ţi-am spus
Uite, fata mi-a distrus

Socrul Mic
Nu-i în regulă deloc
Să căutăm un mijloc...

Soacra Mare
Să ce? Parcă fata voastră
A fost ghiveci în fereastră
Ce să zic, tare cuminte
Asta e, mergem-nainte

Socrul Mare
Nimeni nu-i nevinovat
E păcat că a „uitat”
Mai bine zis, a minţit
Fata-mi suferă cumplit

Naşul
Aşa e! O căsnicie
Nu-ncepe c-o mojicie!
Acuma ce-i de făcut?
Că doar nu-l luăm la bătut!

Naşa
Păi... încrederea s-a dus
Şi nimic nu-i mai presus
De-acum se vor suspecta
Şi mereu vor obiecta

Mireasa
Văd că ai fost mare crai
Şi m-ai lăsat fără grai
Aşa nu pot să trăiesc
Mi se pare chiar grotesc

Soacra Mică
Bănuiam că nu-i un sfânt
Dar chiar nu mai am cuvânt
Fata mea, dacă tu crezi...
Faci cum ştii, ai grijă, vezi...

Soacra Mare
Adică ce vrei să spui?

Socrul Mic
Ştii ce? Cu noi nu te pui
Fata mea este de soi
Nu te compari tu cu noi

Mireasa
Mamă, tată, încetaţi
Numai săgeţi aruncaţi

Soacra Mică
Păi, fetiţa mea iubită
Nu vezi c-ai fost păcălită?

Socrul Mare
Nu vă convine, plecăm
Şi de-ndată divorţăm!

Mirele
Linişte! Ia taceţi toţi!
Sunteţi nişte idioţi!

Naşa
Cum îţi permiţi să vorbeşti
Aşa? Pe ce lume eşti?

Naşul
Cred c-am făcut o prostie
Să năşim! Ţi-am zis eu ţie!

Mirele
Eu nu credeam că contează
Aşa ceva! Eşti de groază
De credeţi că nu se poate
Asta e, cedez, măi frate

Socrul Mare
Eu la masă nu mai stau
Jigniri şi certuri nu vreau
Mă ridic şi am plecat
Şi pe toţi v-am salutat (se ridică şi pleacă)

Socrul Mic
Păi atuncea şi eu plec
Mi-era frică de-un eşec
Asta e, n-avem ce face
Rămâneţi cu toţi în pace

Naşa
Ia treceţi voi înapoi

Naşul
Ba nu! Ştii ce? Hai şi noi! (se ridică amândoi şi pleacă)

Soacra Mică
Nu credeam, sunteţi meschini
Deşi păreţi toţi blajini (se ridică şi pleacă)

Soacra Mare
Gata, nunta s-a sfârşit
Plec şi eu, gata-am ieşit (se ridică şi pleacă)

Mirele
Trebuie să recunosc
Mi-a plăcut să te cunosc
Nu putem să locuim
Noi doi să convieţuim

Mireasa
Puţin a fost, dar frumos
N-ai putut fi serios
Şi gata, să încheiem
La divorţ ne mai vedem! (se ridică şi pleacă, în timp ce Mirele pune capul pe masă)


Copyright © 17.01.2014 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu