miercuri, 8 august 2012

Moare Bunicu' - Scenetă

După cum spuneam săptămâna trecută, e rândul celei de-a 4-a scenete cu aceleaşi personaje.


MOARE BUNICU’
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Gabi] Alupin Cotonog, şchiop din cauza unui accident din copilărie, în urma căruia a rămas cu ticul de a-şi lovi sacadat piciorul bolnav;
[Domniţa] Araclia Sonăţeanu, nebună cu acte, însă într-o formă nu foarte gravă;
[Laur] Procopie Gângăvilă, bâlbâit, când se enervează, se precipită şi i se accentuează defectul; pentru a-şi impune punctul de vedere îşi ţine umerii traşi pe spate şi capul în faţă, ca în balans, dând impresia că vrea să se răţoiască la interlocutor;
[Cristina] Dumitrana Curăţelu, suferindă de tulburare obsesivo-compulsivă (O.C.D.), principala manifestare fiind să fie curată pe mâini, frica de a fi atinsă şi dorinţa de a face curat încontinuu;
[Yo-nutz] Bolborici Tegumenţeanu, suferind de sindromul Tourette, într-o stare destul de avansată, făcându-l să aibe crize destul de dese;
[Narcisa] Cerasela Urechilă, nu aude cu urechea stângă, vecina celor cinci;
[?] Bunicul.

(Acţiunea are loc în camera bunicului Aracliei, care stă să moară. Acesta stă întins pe pat. Cei şase intră în cameră.)

Bolborici
Haide să trăieşti tataie
Te-ai pişat? Eşti ud la coaie?

Dumitrana
Vorbeşte frumos, cretine
Nu eşti acasă la tine

Cerasela
Bine? Nu îi e deloc!
Nu-l vezi că stă ghemotoc?

Procopie
Ma-ma-mai-mai încetaţi!
Doa-doar nu vreţi să-l speriaţi!

Alupin
Doamne, ce greu am urcat
Mama lui de lift stricat

Araclia
Bunicuţul meu, ce faci?
Ţi-am adus nişte colaci

Bolborici
Mulţumesc! Sunt cu susan?
Lui dă-i să mănânce hrean!

Procopie
Eşti un-eşti un nehhhalit
Şi mai taci, că-i adormit

Dumitrana
Miroase-a aer închis
Geamul nu a fost deschis

Alupin
Păi răceşte bunicuţul
Să nu moară sărăcuţul

Araclia
Ia nu mai vorbi aşa
Vezi... ţi-ai pătat cămaşa

Bolborici
Troglodit! Scapă din gură
Eşti un prost tâmpit! Se jură...

Cerasela (întrerupându-l)
Nu înjură că nu-i voie
Şi nici nu este nevoie

Araclia
Bunicule, te simţi bine?
Uite am venit la tine

Dumitrana
Cu toţi suntem la matale
Zi, mai ai dureri anale?

Procopie
Nu-nu-nu vreau să insult
Însă n-o mai duce mult

Cerasela
Cult? În ce cult vrei să-l bagi?
Că abia are nădragi!

Alupin
De-mi cereţi părerea mie
Trebe eutanasie

Bolborici
Nimenea să nu mă-njure
Îi crăp capul c-o secure

Araclia
Stai, măi boule, puţin
De bunicul meu vorbim

Dumitrana
Ce să ştie el ce-i aia
Suflet, inimă? Potaia!

Procopie
U-uite respiră greu
Şi sughite-instantaneu

Alupin
Noi trebuie să vorbim
Ca să nu-l mai chinuim

Cerasela
Absolvim? Are păcate?
Nu vedeţi că-i bătrân, frate?

Dumitrana
E bolnav, bătrân săracu
Încă puţin şi-l ia dracu

Araclia
Deci îi curmăm suferinţa
Sau continuăm cu credinţa?

Bolborici
Omoară-l că are-avere
Oricum suferă-n tăcere

Cerasela
Bere? Dar nu are voie
Sau... dacă este nevoie...

Procopie
Şi ci-ci-cine-l opreşte?
Vorbim de-aparat, fireşte!

Alupin
Dăm cu banul, dăm cu zarul?
Îl sufocăm cu paharul?

Araclia
Luăm chibrituri... aşa... şi...
Tragem la sorţi, cre că ştii!

Dumitrana
Dacă-l sufocăm... e-o cale
Pe pernă-o să lase bale

Alupin
Crezi că-l va interesa
Că-i se scurge saliva?

Procopie
Nu-i va păsa de confort
Pentru că el va fi mort

Cerasela
Cort? O Doamne-aşa ceva...
Acolo va îngheţa!

Bolborici
(spre Araclia) De-o să fie-asta paiaţa
(spre Cerasela) Îl chinui până-i iei viaţa

(Bunicul ridică o mână şi arată spre o sticla de pe noptiera de la capul patului)

Araclia
Ia uite, ceva ne-arată
Sticla aia colorată

Dumitrana
E murdară, dă s-o şterg
Până la chiuvetă-alerg

Alupin
Bunicule, vrei să bei?
Ăsta nu e ceai de tei?

Procopie
Nu-nu cred că asta vrea
(arătând spre Bolborici) Vrea ca el din ea să bea

Bolborici
Nu beau bă, ce sunt tâmpit
Dă-l dracu de fleoşcăit

Procopie
Cre-cre-cred... vrea toţi să bem
Buzele să le muiem

Araclia
Hai să ne păstrăm credinţa
Şi să-i ascultăm dorinţa

Cerasela
Ha, pe asta-am auzit-o
Dă că beau prima, tâmpito (bea din sticlă)

Alupin
Ce faci fă, alooo, vecină
Dac-acolo-era urină?

Dumitrana
Era toxică, normal
Şi ajungea la spital

Cerasela
Banal, chiar că e aşa
Că doar nu m-oi îngrăşa

Bolborici
Şi-aşa eşti cât o gravidă
Şi la faţă eşti lividă

Procopie
Dă să-ncerc şi eu să beau
Că mi-e sete! Dă-mi, că vreau (bea din sticlă)

Dumitrana
Sticla la gură să ştergi
Să nu te trezeşti cu negi

Araclia
La tine suntem buboşi
Cu toţii. Sau chiar ciumoşi

Alupin
Dă sticluţa şi la mine
Că văd că te simţi cam bine (bea din sticlă)

Cerasela
Ei? Cum e? Nu e frumos?
E un sentiment... (sughite) sticlos

Dumitrana
Aş gusta şi eu niţel
Nu aveţi un păhărel?

Procopie
Ia şi bea, nu te sfii
Că nu te-oi îmbolnăvi (Dumitrana bea din sticlă)

Araclia
Bravo, nemaipomenit
Dă-o-ncoa! Sticla ai golit? (bea din sticlă)

Bolborici
Uşor fă, n-o termina!
Eu ce beau în pula mea?!

Alupin
Încet bă că e de-ajuns
Ce-ai de eşti aşa împuns?

Bolborici
Ia dă-o să o golesc
Că poate te şi cârpesc! (bea din sticlă)

Cerasela
Deja mă simt trotilată
(spre Araclia) Fată, cred că eu sunt beată!

Procopie
Bă să ştii, şi eu oleacă
Îns-aştept ca să îmi treacă

Alupin
Eu am limba dulce rău
Şi vrea să beau mai mult, zău!

Dumitrana
Mie-mi vine să sughit
Scuze dacă m-am băşit

Araclia
Bunicule, tătăiţăă
Eu am fost a ta fetiţăăă

Bolborici
Acum aştepţi ca să moară
Că tot este primăvară

Cerasela
Chioară? Cine nu vede deloc?
O fi în stare de şoc

Dumitrana
Când moare mă, ce tot face
Că pute chiar şi când tace

Bolborici
Vrei? Haide că îl omor
Îi dau-n cap cu un topor

Procopie
Nu că eu acu-l ucid
O să-i dau să bea acid

Alupin
Eu cred că o să leşin
Mă preling pe jos puţin (cade jos)

Araclia
Şi eu sunt cam ameţită
M-a luat-aşa-ntr-o clipită (cade jos)

Cerasela
Picăm ca muştele-n lapte
Ni se face-n faţă noapte (cade jos)

Bolborici
În sticlă era ceva
Moşu-dracu-mi bag pula! (cade jos)

Procopie
Ne-a omorât el pe noi
Prostu nabii, ce gherţoi! (cade jos)

Dumitrana
Pic pe jos şi nu-i curat
Ţoale bune-am îmbrăcat! (cade jos)

Bunicul (se ridică în fund)
Aţi venit să-mi luaţi averea
Nu mi-aţi mâncat destul fierea?
M-aţi lăsat să mor pe masă
Dar v-aţi cam certat pe casă
Că mor voi v-aţi bucurat
Uite că vi s-a-nfundat
V-am otrăvit, nu-s tâmpit
Şi pot să mor liniştit! (cade înapoi pe pat)


© Copyright June 2012 by Yo-nutz.
All rights of the producer and of the owner of the recorded work reserved.
Unauthorized copying, hiring, renting, public performance and broadcasting of this sketch prohibited.
Made in Romania.

2 comentarii: