miercuri, 15 august 2012

Fache, Mache Şi Satâr - Actul I

A venit şi vremea singurei piese făcută de mine până acum, e o piesă în trei acte şi, după cum vă veţi da seama, m-am inspirat după celebra "Tache, Ianche şi Cadâr".

În următoarele 3 săptămâni, voi posta câte un act în fiecare zi de miercuri.


FACHE, MACHE ŞI SATÂR
(piesă în trei acte)


PERSONAJELE:

[Gabi] Borislav Brizduleanu, de origine română, 48 de ani, separat de nevastă, un fiu, Labian. Este poreclit Fache datorită faptului că nu ştie prea bine limba engleză şi unul din primele cuvinte învăţate în această limbă a fost „fake”, pe care el îl pronunţa după cum i-a rămas şi porecla;
[Laur] Voromir Vărsăţeanu, de origine macedo-română, 47 de ani, divorţat, o fată, Farfira. Este poreclit Mache datorită originii sale;
[Yo-nutz] Gaspar Gyülerin, de origine rromă, 42 de ani, burlac, măcelar. Este poreclit Satâr datorită faptului că unealta preferată pentru dezosat este... satârul;
[?] Măgurel Brizduleanu, 25 de ani, fiul lui Fache. Este poreclit Labian, deoarece este afemeiat, deşi în ultima perioadă a fost fidel fiicei lui Mache;
[Cristina] Farfira Vărsăţeanu, 23 de ani, fiica lui Mache. Este poreclită Ţoampa care înseamnă „piatră mare” datorită faptului că atunci când era mică, aduna tot felul de pietricele şi spunea că fiind mică adună pietre mici, când se va face mare va aduna pietre mari;
[Domniţa] Sidonia Grossenheim, de origine germană. Este porelictă Helga deoarece este unul din cele mai comune nume de fete în Germania, făcându-se mişto pe seama ei pentru că Sidonia este nume de origine latină şi nu germanică. Este amanta lui Fache;
[Narcisa] Zina Rotopercuteanu, de origine română, 61 de ani, femeie în casă, îl ajută pe Fache să-şi menţină casa curată. Este poreclită Pafta deoarece are mereu o cataramă la cingătoare.

(Acţiunea are loc în sufrageria lui Fache. În mijlocul camerei se află o masă mare. În stânga se află uşa de la intrare.)

Actul I

(Se aude un ţipăt de furie)

Satâr (intrând nervos pe uşă, gesticulând)
Haoleu, te fut în cur

Fache (intrând calm pe uşă, învârtind elegant umbrela)
Eu sunt calm! Mă vezi că-njur?
Fii şi tu mai potolit!

Satâr
Du-te bă că eşti tâmpit
Cum mă... cum mă să se ducă?
Să vezi ce draci îl apucă!

Fache
Ştiam că se va-ntâmpla
Suntem oameni, nu-i aşa?

Satâr
Păi şi singur l-ai trimis?
Eşti nebun, eu ţi-am mai zis!

Pafta (intrând pe uşă)
Doreşte domnul un ceai?

Satâr
Du-te fă, c-acuşi te tai!
Şterge praful, fă ceva
Nu te mai holba aşa!

Pafta
Conaşule, fii mai calm
Nu vrei un distonocalm?

Satâr (repezindu-se la ea)
Familia să îmi moară
Că acuma te las chioară

Fache
Potoleşte-te odată
(spre Pafta) Adu-ne o vişinată

Pafta
Cum doriţi, conaşul meu
(îndreptându-se spre ieşire) Doamne, ce mai derbedeu!

Satâr
Vezi că aud foarte bine
Şi-ţi iei palme de la mine

Fache (arătând spre masă)
Ia un loc şi stai şi jos
Nu mai fii aşa ţâfnos

Satâr (aşezându-se şi aproape instantaneu ridicându-se)
Băă, eu ştiu de patru luni
Şi-amândoi sunteţi nebuni
Te-ai găsit să faci morală!
(strigând spre Pafta) Adu vişinata-n oală!

Fache
Lasă mă că rezolvăm
Şi cumva o să-i salvăm

Pafta (intrând cu o oală)
După cum aţi poruncit
Aduc oala de gătit
Însă să nu o beţi toată

Satâr
Hai marş, eşti o idioată!

Helga (intrând pe uşă)
Bună, iubi! (adresându-se lui Satâr) Să trăieşti!
Ţigane, de ce răcneşti?

Pafta
Domniţo, te rog, nu-ncepe
Cu satâru-o să te-nţepe

Fache (adresându-se Helgăi)
Ce cauţi aşa devreme?
Nu mă supăr, nu te teme!

Helga
N-aveam ce face acasă
(face o piruetă) Uite vezi... sunt graţioasă

Satâr
Avem lucruri importante
Nu bălării aberante

Helga
Spuneţi... ce s-a întâmplat?
(adresându-se către Satâr) Ce intrigi ai mai băgat?

Fache
Nu că el a fost părtaş
La un lucru pătimaş
Şi a ţinut un secret
De-astă dată-a fost discret

Satâr
Ia linişte, vai de mine
I-auzi cum bufneşte! Vine!

Mache (extraordinar de nervos)
Băă, v-omor pe amândoi
Prieteni îmi sunteţi voi?

Fache
Stai mă, nu te enerva
Stai jos, putem discuta

Mache
Ce să discut şi cu cine?
Că v-aţi bătut joc de mine!
Cum s-ascundeţi mă de tot?
Să mor, vă cârpesc în bot!

Ţoampa (intrând sfioasă pe uşă)
Tată, nu fii supărat
Îl iubesc, e-al meu băiat
Fără el nu pot trăi

Mache
Te duci în pizda mă-tii
M-ai minţit şi mi-ai ascuns
Doamne, unde am ajuns?

Ţoampa
Ştiu că vrei să mă fereşti!

Mache
Cum poţi să spui că-l iubeşti?
E-un tâmpit, un retardat
Şi e foarte-afemeiat

Fache
Mache, ai grijă ce zici
Acuşi te azvârl de-aici

Ţoampa
De patru luni e fidel
Nu m-a înşelat defel

Mache (isteric)
Patru luni? Ce neplăcut!
(arătându-i cu degetul pe Fache şi Satâr) Voi aţi ştiut şi-aţi tăcut!

Fache
Uită-te că eşti isteric
Te-a ţinut în întuneric
Eu aseară am aflat
Vezi că eşti un cap pătrat?

Satâr (arătând spre Fache)
Dobitocul ăsta-a zis
Să afli şi i-a trimis
Să-ţi spună că se iubesc
(ameninţându-l) Te omor să-nnebunesc!

Mache
Fetiţa mea mult-iubită
Cum să fie ea vrăjită
De-un puţoi cu muci la nas

Pafta
Prânzul este peste-un ceas!
Domnii rămân presupun?
Să ştiu ce tacâmuri pun!

Mache
Pafto, fă pe magiciana
Şi dispari că-ţi umflu geana

Pafta
Ce-aveţi astăzi bre cu toţi
Cumva sunteţi idioţi?
Azi sărbătorim, vă spui
(arătând spre Mache şi Satâr) Ziua idiotului!

Satâr
Marş fă şi-ncălzeşte supa
Că îţi dau un şut în pupa!

Helga
La masă să ne-aşezăm
Ne liniştim şi mâncăm
Şi apoi cu burta plină
O să facem noi lumină!

Satâr (panicat)
Lasă burta şi mâncarea
Ia du-te scrutează zarea
Vezi când vine Labian...
Mama lui de mitocan

Labian (intrând spăşit)
Sunt aici, mă căutaţi?
Vreţi pumni în gură să-mi daţi?

Mache
Da, îţi dau la nesfârşit
Că fata mi-ai pângărit

Labian
Nene Mache, jur pe viaţă
N-am atins-o nici c-o aţă

Satâr (şi mai disperat)
Ce aţă, ce-atingere?
(către Labian) Spune-o cu convingere!

Labian
Nea Satâr, ne-ai ajutat
Ne-ai ascuns şi apărat
Matale vei fi blamat
Eu... văd că sunt un ratat

Mache
Ai corupt-o şi-ai sedus-o
Nu cumva tu i-ai şi pus-o?

Helga
Doamne, cât eşti de pervers
Cel mai prost din univers
Chiar dacă eşti supărat
Nu mai fii un încuiat

Fache
Acum totul e tardiv
Nu tre’ să fii agresiv
Şi eu am fost furios
Au ascuns, n-a fost frumos

Labian
Nene Mache, o iubesc
Dacă mint, să-nnebunesc
E perfectă pentru mine

Satâr
Să vă fie măi de bine

Mache
Nu! Eu tot nu-s de acord!
Vrei să fac atac de cord?
Ce viitor vreţi s-aveţi?
O să mâncaţi doar bureţi!

Fache
Nu mai fii prăpăstios
Zici că sunt piele şi os
O să-i ajutăm şi noi
Doar nu suntem ţărănoi

Ţoampa
O să îmi caut un job
(arătând spre Labian) Iar el nu e un neghiob
Avem aici cămăruţă
Nu rămânem de căruţă

Mache (izbucnind)
Cum adică? Staţi aici?
Asta vrei ca să îmi zici?
(arătând spre Fache) La mojicul ăsta prost
Ăsta numiţi adăpost?

Fache
De ce mă jigneşti mereu?
Eşti un mare derbedeu
Vrei să-i iei la tine? Ia-i!
Şi-o să le dai numai ceai!
Ai pantaloni rupţi în cur
Te cârpesc, pe bune, jur!

Helga
Mache, fii de înţeles
Că nicicum nu ai de-ales
De asta vom discuta
Fache-i poate ajuta

Mache
Tu de ce dracu te bagi?
Vă luaţi şi de-ai mei nădragi!
Şi ţi-o mai şi spun în faţă
(arătând spre Fache) Pe-ăsta îl cunosc de-o viaţă
Tu te bagi ca musca-n ciorbă
Şi ca o proastă în vorbă

Satâr
Tu ce căcat tot jigneşti?
Pe toţi ne-nvinovăţeşti
Stai dracu’ în banca ta
Că te cârpesc cu palma

Labian
Tată, nu ar trebui
S-alegem noi doi ce-om ştii?

Mache
Tu să taci, eşti un incult
Nici n-ai faţă de adult

Labian (supărat)
Mă jigneşti de parc-am râie
Din cap şi pân’ la călcâie

Ţoampa
Lasă, că aşa e tata
Noi decidem oricum! Gata!

Mache
Faci pe dracu’ să te ia
O să faci cum ţi-oi dicta

Pafta
Vă rog să poftiţi la masă
Că e foarte copioasă

Fache
Hai, vă rog, poftiţi cu toţi
(către Pafta) Te rog castraveţi să scoţi

(Fache, Mache, Helga şi Pafta ies din scenă)

Labian
Aoleu, ce-am pătimit
Nea Mache ne-a terfelit

Ţoampa
Am ajuns cu ochi plecaţi
Ne-a tratat ca pe rataţi

Labian
Tu ai fost de partea noastră
El cred că de la fereastră
Ne-ar fi aruncat afară
A şi spart o farfurioară

Ţoampa
Că suntem doi trădători
Suntem amândoi datori
La matale, c-ai fost bun
Şi ne-ai ascuns pân-acum

Satâr
Bine, bine, lasă asta
Că acum vine năpasta
Aşa furios cum este
Încercăm să-i dăm de veste
O să iasă balamuc
Şi-o să intrăm în bucluc

Labian
Eu spun să tăcem de tot
O să devină despot
Oricum fapta s-a comis
Nu mai e nimic de zis

Ţoampa
Nu e nimic de făcut
Va spune că-i neplăcut
Şi ne va urî de moarte
Are el un fel aparte

Satâr
Măi copii, staţi liniştiţi
Cu concluzii vă grăbiţi
Toate sunt la timpul lor
De vă bate, îl omor

Labian
Aş dori să fie-uşor
Dar mi-e o frică de mor

Ţoampa
N-are cum să mă omoare

Satâr
Chestia-o să ia amploare
Hai să mergem să mâncăm
Pe urmă mai discutăm

Helga (din bucătărie)
Haideţi bă că se răceşte!

Satâr
Ce ţipi fă? (spre Ţoampa) Ce m-asurzeşte!
Hai că venim acuşica
Ca să ne umplem burtica!


© Copyright November 2011 by Yo-nutz.
All rights of the producer and of the owner of the recorded work reserved.
Unauthorized copying, hiring, renting, public performance and broadcasting of this sketch prohibited.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu