miercuri, 22 august 2012

Fache, Mache Şi Satâr - Actul II


Actul II

(Acţiunea are loc tot în sufrageria lui Fache. În mijlocul camerei se află o masă mare. În stânga se află uşa de la intrare.)

Helga (intrând pe uşă, în urma ei intră Fache)
Vai ce tămbălău a fost
Aţi ţipat făr’ niciun rost
Ştiţi doar ca să vă certaţi
Greu puteţi fi îmbunaţi

Fache
Bine că s-a potolit
Doamne-Doamne, ce tâmpit
Ce să-i faci, e dobitoc
Nu vrea s-accepte deloc

Helga
Gata! Suntem singurei!
Ce facem acum? Ce vrei? (îl sărută)

Fache
Eu zic să ne relaxăm
Hai în pat să ne băgăm
Că dup-atâta scandal
Iubi, vreau să-ţi fiu vasal

Helga
Aoleo ce hărmălaie
Cred că am să fac o baie
Sper că este apă caldă

Fache
Haide du-te de te scaldă

Helga
Păi nu vii şi tu cu mine

Fache
Stau puţin că nu mi-e bine
La vorbă m-am cam întins
O să stau puţin întins

Helga
Gata, fug, revin acuşi
Să te găsesc în culcuş

Fache
Cu poftă eu te aştept
Şi am să-ţi ţin vajnic piept

(Helga iese din cameră)

Fache
Tare am mai fost şocat
Aseară când am aflat
Băiatul meu, fata lui
Culmea ghinionului
Însă n-am ce să mai fac
Se iubesc şi... gata, tac

Pafta (intrând pe uşă, uitându-se în jos la prag)
Ia uite cât praf pe prag
Fache, pot să mă retrag?
Sunt un pic cam obosită
A fost o zi cam tâmpită

Fache
Da Pafto, poţi să te duci
Dă şi mie ăi papuci
Şi fugi! De mai am vreo treabă
O să te chem eu degrabă!

Pafta
Seară bună şi odihnă
Plec să am parte de tihnă

(zgomote afară, intră Mache)

Mache (strigând către Fache)
Să-i despărţim negreşit
Tu accepţi ca un tâmpit
Ţi se pare că-i normal?

Fache
Ni mă, să te fută-un cal
Ce dracu ai împotrivă?
(către Pafta) Uite faţă agresivă

Pafta
Mda, nu mai doarme niciunul
Iarăşi a venit nebunul

Mache
Pafto, nu-i problema ta
Haide, pleacă, nu mai sta!

Fache
E aici de vreme lungă
Are dreptul să te-mpungă
L-a crescut pe Labian
De când avea doar un an

Pafta
Îl iubesc ca pe al meu
Şi-o să îl iubesc mereu
Dacă ei sunt împreună
Eu le urez casă bună

Mache
Ce casă, te-ai sclerozat
(arătând spre Fache) El trebuie acuzat
El acceptă că e prost
Oare mai are vreun rost?

Fache
Mache eşti oligofren?
Vrei ca să te-arunc din tren?

Helga (intră în cameră şi se opreşte şocată)
Iară tu? Bă tu n-ai casă?
Haide pleacă şi ne lasă

Mache
Nu plec nicăieri, să ştii
Vorbim de-ai noştri copii

Fache
(spre Helga) Lasă-l mă! (spre Mache) Nu fii cretin!
(spre Helga) Nu vezi? E-adolescentin!
Gândeşte ca un copil
Parcă zici că-i un debil!

Helga
Bă ce ai, ai maţe-n cap
De tine cum dracu scap?
Fapta oricum e comisă
Chiar dacă e interzisă

Mache
Nu vreau... nu vreau să accept
Nu consider că e drept

Ţoampa (intrând pe uşă, alături de Labian)
Ba e drept! Noi ne iubim!
Prin viaţă o să răzbim
N-avem nevoie de voi
O să fim numai noi doi

Mache
Ba ai să faci cum zic eu
De unde-atâta tupeu?
(arătând spre Labian) Ţi-a-ndrugat numai prostii
Nu îţi dau fata, să ştii!

Labian
Nici nu vreau ca să mi-o dai!

Mache
O iei tu? (arătând cu pumnul) Hai, ce mai stai!
V-aţi ascuns atâta vreme
Inima de chin îmi geme

Fache
Nu mai fă pe victima

Mache
Ia mai taci! Nu-i treaba ta!

Fache
Păi băiatul e al cui?
Poţi şi mie ca să-mi spui?
Că sunt direct implicat!

Mache
Eşti pe dracu’ de ratat!

Helga
Mache, ia fă cale-ntoarsă
(spre Fache) Furia pe tine-şi varsă!
Dă-l afară, nu mai sta
Ce-aştepţi? Că e casa ta!

Mache (spre Ţoampa)
Am decis! Nu îl accept!
Că e prost, că e deştept
Deloc nu mă-interesează
(spre Labian) Fata mea nu se ratează

Labian
Nene Mache, o iubesc
Îţi repet pân’ te tâmpesc
Vreau să fiu cu ea mereu
Şi la bine şi la greu
Amândoi la casa noastră
Dar cu voia dumneavoastră

Ţoampa
Nu te mai ascult deloc
Şi acum plecăm pe loc
Nu ne vreţi? Atunci nu stăm!

Helga
Lasă, că vă ajutăm

Satâr (intrând fericit pe uşă)
Gata mă, aţi rezolvat
Mai spuneţi că-s vinovat?

Mache
Eşti că ai ascuns idila
Dacă eşti tâmpit cu bila
În cap au doar gărgăuni
Le-ai servit numai minciuni
(spre Ţoampa) Gata-ai terminat cu el
Nu vreau ginere tembel

Satâr
Mache, nu vrei să termini
‘ţi dau în cap până leşini
Chiar eşti prost şi nu pricepi
Adevărul nu-l percepi?
Să-mi moară familia
Că i-a spart cochilia

(Stupoare. Fache şi Helga rămân înmărmuriţi, Ţoampa şi Labian lasă ochii în jos, iar Mache începe să mârâie.)

Mache (spre Labian)
Ce-ai făcut mă? Nu ţi-e bine?
Vrei să sar acum pe tine?
Eşti un prost şi-un dobitoc
Să nu te mai văd deloc!
(îndreptându-se spre Ţoampa) Iar tu proasto ai cedat?
Gata? Te-a şi dezbrăcat?
Te lovesc la carotidă

Satâr
Las-o mă, că e gravidă!

(Ţoampa şi Labian ies în fugă din scenă, Mache începe să urle şi fuge după ei, Fache şi Helga ies şi ei cu pas grăbit, iar Satâr îşi pune mâinile în cap şi se îndreaptă agale spre uşă)


© Copyright November 2011 by Yo-nutz.
All rights of the producer and of the owner of the recorded work reserved.
Unauthorized copying, hiring, renting, public performance and broadcasting of this sketch prohibited.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu