joi, 16 ianuarie 2014

La Cort - Scenetă



LA CORT
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Yo-nutz] Aliodor, bulibaşa;
[Laur] Pompilie, fratele lui Aliodor;
[?] Panseluţa, soţia lui Aliodor;
[?] Rozalia, soţia lui Pompilie.

(Acţiunea are loc în faţa cortului.)

Pompilie (iese din cort)
Dă-te fă, mă deranjezi
Şi începi să mă stresezi

Rozalia (iese din cort)
Păi dacă nu faci nimic
Stai degeaba, eşti mojic

Panseluţa (iese din cort)
Haoleu, ce ţipi ca prostu’
Doarme bulibaşa nostru

Aliodor (iese din cort)
Doarme pe dracu’. Păi... poate?
Că vă ciomăgesc pe spate!

Rozalia
Stai bre’, că asta-i de vină
Mi-e foame! Ce-avem la cină?

Panseluţa
Ai pe mă-ta! Ai muncit?
Ai fost astăzi la ciordit?

Rozalia
Io? Păi, am făcut curat

Pompilie (ironic)
Totul e purificat
Preşurile-ai scurs de praf
(ridicând mâna) Dacă-ţi dau... te fac pilaf

Panseluţa
Dă-i că e leneşă tare
Dă-i bine, altfel n-o doare

Aliodor
Voi toţi trei sunteţi tâmpiţi?
Vă certaţi şi m-ameţiţi

Pompilie
Ele e cu gura mare
Le dau vreo două topoare

Aliodor
Nu dai nimic, stai cuminte
Eşti cretin? Tu chiar n-ai minte?

Rozalia
Aşa, mersi bulibaşă
Şi-aşa stă ca o gogoaşă
Nu face nimic şi noi
Mâncăm zilnic din gunoi

Pompilie
Dacă nu mergi să cerşeşti
Toată ziua leneveşti

Panseluţa
N-ai mai fost plecat din ţară
Îţi spun pentru-a treia oară

Rozalia
Un BMW sau un Merţan
Nu ai mai adus de-un an

Aliodor
Proastelor, e vremuri grele
(spre Pompilie) Dă-le dracu’ de femele

Panseluţa
Da de ce ne tot înjuri
Ai grijă să nu ţi-o furi

Aliodor (râzând)
De la tine, haladito?
Proasto, cretino, tâmpito

Panseluţa
Dar de ce o-njuri cu foc?
Că nu ţi-a făcut nimic! Deloc!

Pompilie
Păi asta-i, nimic nu face
Doar că gura nu-i mai tace

Rozalia
Voi cu ce vă lăudaţi?
Toată ziua staţi şi staţi!

Pompilie
Ca să nu mai stau, te bat
Îţi dau cu vârf şi-ndesat

Aliodor
Las-o, că te doare mâna
Şi-o să plângă ca nebuna

Panseluţa
Bine că vă daţi voi tari
Dar sunteţi doi cocălari

Pompilie
Ce vrei fa, viaţa e dură
Vrei să-ţi sparg dinţii din gură?

Aliodor
Ai grijă pe cine baţi
C-acuşi ne trezim certaţi

Rozalia
Spune-i să se potolească
Să nu mai stea gură-cască
Să plece şi să producă
Bani acasă să aducă

Pompilie
Du-te tu, că e mai bine
Poate scap dracu de tine
Te prinde şi te-arestează
La bulău te sechestrează

Panseluţa
Asta-i doreşti la pirandă
Poate-ţi dau acum o bleandă
Să-ţi joace ochii în cap
Şi să behăi ca un ţap

Aliodor
Ia linişte, că vă toc
Nu mai pot gândi deloc
Ideile nu-mi aud
Două proaste şi-un zălud

Panseluţa
Vai de mine, chiar gândeşte
Spuneţi toţi Doamne fereşte

Rozalia
Dumnezeu să ne ferească
Nu cumva să aţipească

Aliodor (ridică mâna)
Rozalio, vrei cafteală?
Îţi dau până pici în boală!

Panseluţa
De ce dai? Ce ţi-a făcut?

Aliodor
Ho fă, nici n-am început!

Pompilie
Bate-o ca să n-o bat eu
O trimit în copârşeu

Rozalia
Ce v-am făcut, de ce daţi?
Sunteţi cu toţi sclerozaţi

Pompilie
Stai că nu am început
Acuşi te luăm la bătut

Rozalia (fuge în cort urlând)
Săriţi, săriţi oameni buni
Mă omoară cu cărbuni
Mă ard şi mă perpelesc
Şi apoi mă schingiuiesc
Mă lasă fără suflare
Mă bate tare şi doare

Pompilie (intră în cort)
Ho, nebuno, ce răcneşti
De ce? De ce te fereşti?
Vino, că meriţi să-ţi dau
Până nu mai zici nici „miau”

Panseluţa (intră în cort)
Opreşte-te, o omori
Doar n-o s-o baţi până-n zori
Las-o, nu scoate cureaua
C-o omori! Săriţi! Licheaua...

Aliodor (intră în cort)
Ce-i cu astă debandadă?
Vă omor pe toţi grămadă!
Tu palmă, tu ia picior
Mucles! Pe toţi vă omor!
Linişte! Vă căsăpesc!
Acum vreau să m-odihnesc! (se lasă liniştea în cort)


Copyright © 22.07.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu