vineri, 16 august 2013

Încurcături - Scenetă



ÎNCURCĂTURI
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Gabi] Gavrilius, regele;
[Anca] Leontina, regina;
[Miki] Renata, prinţesa, fata Leontinei şi a lui Gavrilius;
[Yo-nutz] Rufus, prinţul venit în peţit;
[Domniţa] Filomena, ducesă, amanta regelui;
[Laur] Marcelius, fratele Filomenei, căpitan de oşti.

(Acţiunea are loc în sala tronului.)

Gavrilius şi Leontina stau pe tron, Renata e aşezată în dreapta reginei, Filomena lângă Renata, iar Marcelius în stânga regelui. Intră Rufus care a venit s-o peţească pe Renata.

Rufus
O, rege prealuminat
Sunt atât de încântat
Eu am venit în peţit
Sunt foarte îndrăgostit

Gavrilius
Prinţe, bine ai sosit
Însă ştii... am auzit
Că pe fata mea iubeşti
Dar cu alta tu trăieşti

Leontina
De ce oare îl acuzi
Peste tot sunt oameni cruzi
Care sunt invidioşi
Pentru că ei sunt frumoşi (arată spre Renata şi Rufus)

Renata
Mamă, mă faci de ruşine
Şi nu mă simt foarte bine
Lumea rea oricum bârfeşte
Ce spun ei... Doamne fereşte

Filomena
Da, regină, aşa este
Când prin târg apare-o veste
Toţi se-agită, şuşotesc
Asta dacă îndrăznesc

Marcelius
Regele meu, e firesc
Şi eu ador să bârfesc
N-am ce zice, e frumos
Să întorci un om pe dos

Rufus
Mâna fetei eu v-o cer
Da’ chiar... are cazier?

Gavrilius
Cum se poate... îndrăzneşti?
Vrei să te arunc la peşti?

Leontina
Nu, te rog eu, nu faci asta
C-apoi ţi-ai găsit năpasta

Filomena
Dar lasă-l, regina mea
(către Gavrilius) Dă cu el de duşumea

Marcelius
Surioară, hai, stai calmă
N-o să-ţi mănânce din palmă

Renata
Căpitane, las-o-n pace
Şi-aşa-i place să se joace

Filomena
Ia uite cine vorbeşte!
Cine oare se fereşte?

Leontina
Cum adică? Cum adică?
Ce spui tu de-a mea fetică?

Gavrilius
Doamnelor, să încetaţi
Vă rog să vă adunaţi

Rufus
Drept să spun, am auzit
Multe lucruri şi-s uimit

Renata
Ia taci şi nu mai rosti
Că oricum vorbeşti prostii

Marcelius
Nu pot, nu pot să accept
Trebuie să îi ţin piept

Gavrilius
Căpitane, ce tot spui?
Ce prostie mai făcui?

Renata
Una mare a făcut
Încă de la început

Leontina
De când în slujbă tu eşti?
Cum naiba să nu-l deteşti!

Rufus
Regină, stai liniştită
Tu chiar ştii că eşti iubită

Gavrilius
Asta ce vrea să însemne?
Vrei să-ţi tai capul pesemne!

Filomena
Cum? Nu ştii? Ştie palatul!
Ce spun eu, chiar tot regatul!

Leontina
Tu să taci, eşti nesimţită
Hoaţo, eşti nesuferită

Marcelius
Lasă că n-ai plâns deloc
Ai găsit altul pe loc

Gavrilius
Ce se-ntâmplă? Mi se spune?
Mai am puţin şi fac spume

Marcelius
Rege dragă, lumea ştie
Că ai altă companie

Leontina
Poftim? Mai spune odată!
Că deja sunt alarmată

Filomena
A găsit ce-a meritat
O fată bună la pat

Renata
De mama să nu te iei
Că poate îmi vin idei

Filomena
Păi regina cică are
Un armăsar în dotare

Gavrilius
Păi... nu eşti satisfăcută
Am fost eu cumva o brută?

Leontina
Dar tu? Ce, eu sunt o bleagă?
Cu... Filomena ta dragă!

Marcelius
Surioară, cum se poate?
Asta chiar m-a dat pe spate!

Filomena
Dar tu? Dar tu cu prinţesa?
(arătând spre ea însăşi) Că ştie ea tot, ducesa

Rufus (către Renata)
Ruşine! M-ai înşelat!
Eu cu sufletul curat

Renata
Tu cinstit? M-apucă teama
Tu eşti aici pentru mama

Marcelius
Tu tinere? Cu regina?
Asta-i culmea! Bat-o vina!

Rufus
Dacă e foarte focoasă
Şi e atât de frumoasă

Gavrilius
Eşti nemernic şi perfid
Ţi-aş turna pe gât acid

Renata
Tată, dar tu, tu ce zici?
Cred că-i timpul să abdici

Rufus
Nu e un capăt de ţară
Nimeni nu trebe să moară

Filomena
Pot să fiu cu al meu rege
Şi nu încalc nicio lege

Gavrilius (către Filomena)
Da, pisica mea scumpică
De-acum nu-mi mai este frică

Leontina
Cu prinţul meu eu voi fi
Şi o viaţă vom trăi

Rufus (către Leontina)
Regina mea, te ador
Lângă tine vreau să mor

Marcelius (către Renata)
Împreună vom conduce
Mă faci şi pe mine duce

Renata
Cupluri rele şi ciudate
Acum iert şi uit de toate
De-o mai fi şi-a doua oară
Vă dau afară din ţară


Copyright © 22.01.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu