joi, 16 octombrie 2014

Seara De Divorţ - Scenetă



SEARA DE DIVORŢ
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Yo-nutz] Strugurel Pritoceanu, 46 de ani, căsătorit cu Virginica, doi copii, o fată Marilena de 18 ani şi un băiat de câteva luni, degustător de băuturi;
[Domniţa] Virginica Pritoceanu, 44 de ani, căsătorită cu Strugurel, casnică;
[Narcisa] Marilena Pritoceanu, 18 ani, elevă în primul an de facultate, foarte simandicoasă;
[Gabi] Luminel Beculeanu, 49 de ani, fratele Virginicăi, divorţat, fără copii, electrician la o corporaţie internaţională;
[Cristina] Lecturina Grozăvescu, 60 de ani, vecina familiei Pritoceanu;
[Laur] Onofrie Limbureanu, 62 de ani, înstărit, soţul Lecturinei;
[Anca] Valeria Ţipătoru, 43 de ani, sora Virginicăi.

(Acţiunea are loc în sufrageria familiei Pritoceanu. În mijlocul camerei se află o canapea confortabilă. În faţa ei o măsuţă joasă, destul de mare, din lemn vechi. În spatele canapelei  înspre partea stângă se află uşa de la intrare, iar în stânga acesteia o uşă ce dă spre bucătărie şi spre restul apartamentului. Pe canapea stau Virginica şi Marilena care fiecare citeşte o carte.)

(Se aud bătăi în uşă.)

Marilena
Mamă, cred că-i Luminel
Deschizi tu sau intră el?

Virginica (ridicându-se şi ducându-se la uşă)
Mă duc eu, mă dezmorţesc
Că era să aţipesc

Luminel (intrând)
Bună! E cam frig afară
Repede se face seară

Virginica
Păi, treci şi te încălzeşte
Ţi-e foame? Am nişte peşte!

Luminel
Nu mersi, căci am mâncat
La localu-alăturat
Am fost c-un coleg de muncă
Şi-am mâncat orez cu şuncă

Marilena
Beah! Sună-aiurea de tot
Sincer, n-aş mânca, nu pot

Virginica
Tu oricum eşti mofturoasă
Mănânci doar la mă-ta-acasă

Luminel
Las-o că la facultate
O să mănânce de toate

Virginica
Cu colegii, de ruşine
O să mănânci şi albine

Marilena
Mamă, mi se face rău

Luminel
Când oi fi cu vreun flăcău

Marilena
Puteţi ca să încetaţi
Nu mai vreau lecţii să-mi daţi

Virginica (către Luminel)
Cu Valeria-ai vorbit
Vine? Sau să nu m-agit

Luminel
Tre s-ajungă, dar a spus
Să stai cu roatele-n sus
Să nu pregăteşti nimic

Virginica
Vreo două o să-i tot zic
Păi nu e deranj defel

Marilena
Ascultă-l pe Luminel

(Se aud bătăi în uşă. Apoi uşa se deschide şi intră Valeria, Lecturina şi Onofrie.)

Valeria
Bună seara, drag popor
(spre Marilena) Fată, mi-e sete de mor

Marilena
N-am apă la frigider

Valeria
Beau orice, că altfel pier

Lecturina
Hai fată, păi bea odată
Că ziceai că eşti secată

(Valeria bea din sticla de pe măsuţă.)

Onofrie
Gata-acum te-ai potolit
De jos ne-ai înnebunit

Valeria
Gata, acum îmi e bine
Dacă n-o să fac pe mine

Lecturina
Deja te copilăreşti!
Eşti cam mare, nu găseşti?

Onofrie
Să luăm loc, să povestim
Să râdem şi să glumim

(Se aşează toţi în jurul măsuţei.)

Lecturina (spre Virginica)
Spune, de ce ne-ai chemat
Că un pic ne-ai cam speriat

Virginica
L-am chemat pe Strugurel
Ca să divorţez de el

Onofrie
Eşti calmă de patru luni
Va fi casă de nebuni

Valeria
Va veni beat, pariez

Virginica
Ştiu, şi o să mă stresez

Valeria
Şi de aia ne-ai chemat
Ca să îl vedem iar beat?

Lecturina
Te susţinem, să n-ai frică
Nu prea are ce să zică

Luminel
El ştie pe unde-a fost!
Ce să-i fac, dac-a fost prost?

Onofrie
Staţi liniştiţi, dragii mei
N-o să ia nici zece lei
Casa va fi toată-a ta
Vorba lui nu va conta

(Se aud bătăi puternice în uşă, aceasta se deschide şi intră Strugurel.)

Strugurel
Vin iar acasă la mine
Sunt vesel şi băut bine

Lecturina
Incredibil, nu se poate
Asta chiar m-a dat pe spate
După patru luni de zile...
Vorbele sunt inutile

Strugurel
Băi băbuţo, ce tot vrei?
Vrei cu mine ca să bei?
Poate-o să mă superi foarte
Şi o s-o dăm parte-n parte

Valeria
Dacă eşti aşa pilit
Sincer... de ce-ai mai venit?

Onofrie
Păi, vrea să facă scandal
Însă azi îi e fatal

Strugurel
Ce fatal băi, Onofrică
Crezi că de tine mi-e frică?

Luminel
Nu de el, de Virginica
Tre să te cuprindă frica
Nu te-a chemat ea degeaba
Vrea să cam încheie treaba

Virginica (serioasă)
Strugurel, ia te rog loc
Ce-o să-ţi spun să nu iei foc
Nu mai văd în viitor
Nimic îmbucurător
Şi aş vrea să divorţăm
Fiecare să plecăm...

Strugurel (o întrerupe)
Să divorţăm? Eşti nebună?
Ce ai mâncat? Mătrăgună?

Lecturina
Ascultă ce-are de spus
Şi n-o mai privi de sus

Valeria
Cu ea suntem toţi de-acord
A bătut orice record
Te-a suportat ani şi ani
Tu stai printre beţivani

Strugurel
Asta-mi este meseria!
(dând a lehamite din mână) Ce-mi consum eu energia?
(spre Virginica) Vrei să divorţezi? Prea bine!
Copiii rămân la mine!

Marilena (pufneşte)
La tine? Cu ce ne creşti?
Mereu a alcool duhneşti
Unde stăm, ai tu vreo casă?
Ai ce să ne pui pe masă?

Strugurel
Detalii. Tu stai cuminte
O să fie ca-nainte

Marilena
Poftim? A, nu, mulţumesc
Aşa nu vreau să trăiesc

Onofrie
Strugurel, hai, înţelege
Busuiocul nu-l poţi drege

Lecturina
E mai uşor să accepţi
Tu oricum n-o să te-ndrepţi

Luminel
O să poţi să-i vizitezi
Nu e că-i abandonezi

Strugurel
Nu vreau! Şi voi câştiga

Onofrie
Gata, hai, nu mai striga

Lecturina
Atunci într-un mod normal
Ne vedem la tribunal

Valeria
Eşti tare-ncăpăţânat
Şi o să fii îmbufnat
Pensie alimentară
De-aici vei fi dat afară

Luminel
Lasă-l dragă! (spre Strugurel) Tu nu vezi
Cât de greşit abordezi
Vii beat şi vrei să câştigi
Ţipi şi urli şi tot strigi

Onofrie
Ia lăsaţi-l toţi în pace
Degeaba! Oricum el face
Tot ce vrea! Aşa e el
Nu-l duce capul defel

Valeria (spre Virginica)
Ştii ce? Nu mai discuta
Şi scuze nu-i căuta
Nu vrea şi n-ai ce să-i faci
Nu te mai umple de draci

Marilena
Da mamă, ne descurcăm
Şi deloc n-o să cedăm
Sunt mare o să te-ajut
El să plece, căi băut

Strugurel
Ia vezi, că sunt al tău tată

Lecturina
Ştii ce? Ia hai, pleacă-odată

Virginica
Am stat şi v-am ascultat
Şi dreptate v-am cam dat
Asta e, nu se mai poate
Mă doare c-aveţi dreptate
Serviciul lui l-a stricat
Că nu era mereu beat
Ocazia nu ratez
Şi v-anunţ că divorţez
Oficial şi serios
Poa să stea cât vrea botos

Luminel
Bravo! Chiar felicitări!
Şi îţi dau asigurări
Că eu sincer te susţin
Şi des pe la tine vin
Să te-ajut şi sfătuiesc
Cu tine chiar mă mândresc

Valeria
Bravo, surioara mea
Eşti prea tare, eşti sadea
Şi am să mă mut cu tine
Să te-ajut cum pot mai bine

Lecturina
După-un secol, în sfârşit
Te-ai gândit şi-ai reuşit
Să faci pasul ăsta mare
Chiar dacă-n suflet te doare

Onofrie
Eu ce să mai zic acum?
Mult succes pe noul drum!

Marilena
Bravo mamă, te iubesc
Te voi ajuta, firesc
Vom trăi bine-mpreună
Vom învinge-orice furtună
Iar de tata să uităm
Ne liniştim şi calmăm

Strugurel
Sunteţi nişte nesimţiţi
Fleoşcăiţi şi obosiţi
Am să mă răzbun pe voi
Vă credeţi cu toţi eroi

Virginica (ridicându-se)
Nu te mai umfla în pene
Ce gură mare, măi nene
Ţi-am spus-o de-atâtea ori
Ai crezut că mă dobori
Ei bine, eu m-am decis
Divorţăm, gata, am zis
De tine mi s-a acrit
Nu mai eşti bine primit

Strugurel (îndreptându-se spre uşă)
Vei vedea c-o să câştig
Şi o să ajungi în frig
Iar eu o să stau aici
Fără tine, cu-ăştia mici

Virginica
Până zici tu că câştigi
În altă parte să strigi
Gata, noi am terminat
Nu-i nimic de-adăugat
Tu crezi că ăsta-i un joc?
Să nu te mai văd deloc! (îl împinge afară pe uşă şi o închide)


Copyright © 22.01.2014 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu