luni, 16 iunie 2014

Vecinii - Scenetă



VECINII
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Yo-nutz] Strepezel Muiancureanu, patron de firmă de gresie şi faianţă;
[Anca] Zambilina Closetescu, cumnata lui Strepezel, casnică;
[Gabi] Lumânărel Cacităreanu, fratele vitreg al lui Strepezel, asociat la firmă;
[Laur] Penisarios Coiotis, vecinul lui Strepezel, patron de firmă de spălat covoare;
[Domniţa] Avortida Lingupulis, fosta soţie a lui Penisarios, secretară la firmă;
[Narcisa] Sodomina Abjectin, sora lui Penisarios, locuieşte cu familia Coiotis.

(Acţiunea are loc în casele celor doi. Scena este împărţită în două.
În stânga se află sufrageria lui Strepezel. În spatele scenei este uşa de la intrare. Pe mijloc se află o masă mare cu patru scaune în jurul ei. În partea dreaptă, perete în perete cu sufrageria lui Penisarios se află o canapea, iar pe peretele opus o oglindă, lângă ea aflându-se o uşă ce duce înspre restul casei.
În dreapta se află sufrageria lui Penisarios. În spatele scenei este uşa de la intrare. În partea stângă, perete în perete cu sufrageria lui Strepezel se află o masă cu trei scaune în jurul ei, pe mijloc este loc liber, în fundul scenei, lângă uşa de la intrare este o oglindă, iar în partea dreaptă este o canapea, lângă ea aflându-se o uşă ce duce înspre restul casei.
În faţa scenei sunt curţile celor doi despărţite de un gard.)

Intră Penisarios în casa lui, oarecum bucuros şi închide uşa de la intrare încet. La câteva secunde intră furios în casa lui şi Strepezel, care trânteşte uşa de la intrare.

Penisarios
Doamne-ajută...

Strepezel
Să te fut!

Penisarios
Ce mai seară!

Strepezel
                     Na, barbut! (trânteşte pe masă câteva bancnote)

Penisarios
Pot spune că-s patriot

Strepezel
Am pierdut aproape tot!

(În partea dreaptă intră Avortida, în partea stângă intră speriată de ţipete Zambilina.)

Avortida
Ce faci dragă-ai reuşit?

Zambilina
Ce urli ca un tâmpit?

Avortida
Haide, spune-mi, hai, stai jos!

Strepezel
Tu nu vezi că sunt nervos?

Zambilina
Calmează-te, dragul meu!

Penisarios
Vom avea contract mereu!

Avortida
Bravo şi felicitări

Zambilina
Nu mai scoate foc pe nări!

Penisarios
Am încheiat contract iar

Strepezel
Să-mi bag pula-n el de zar

Zambilina
Dar ţi-am spus să nu mai joci!

Avortida (arătând spre casa lui Strepezel)
Iar se-aud de-acolo voci

Strepezel
E căcat, las’ c-o să vând

Penisarios
Iar o fi vecinul bând

Lumânărel (intrând pe uşa de la intrare)
Ţin să spun e...

Penisarios
... un lăbar

Lumânărel (spre Zambilina)
E trist că...

Penisarios
... e căcănar

Zambilina
Lasă-l că e abătut

Avortida
Tâmpitul o fi pierdut

Lumânărel
Frăţioare, nu fii trist

Avortida
Dacă e un egoist

Strepezel
Lasă-mă dracu’ în pace

Sodomina (intrând pe uşă)
Aici chiar nimeni nu tace?

Lumânărel
Zi mersi că ai contracte

Avortida (arătând spre casa vecină)
Strepezel e pus pe fapte

Zambilina
Ai contractul cu-acel tir

Avortida (spre Penisarios)
Doamne, cât pot să te-admir

Lumânărel
Asta e! Joci... câştigi, pierzi

Sodomina
Ce spui? Ne-am umplut de verzi?

Zambilina
Gata, hai, te-ai liniştit?

Penisarios
Trei contracte-am prelungit

Strepezel (izbind cu pumnii de masă)
Dar-de-ce-să-pierd-non-stop?

Sodomina
Bravo, eşti sus, iar în top!

Lumânărel
Du-te să ceri ajutor

Avortida (arătând spre casa vecină)
De mai urlă, îl omor!

Zambilina
Este o idee bună

Sodomina
Nu mai rezist!

Strepezel
                      Eşti nebună?

Avortida (către Penisarios)
Bate-i dragă în perete

Lumânărel
(către Strepezel) Hai să uiţi! (către Zambilina) Dă-i să se-mbete!

Penisarios
Sunt prea vesel, nu mă-ncurc!

Strepezel (făcând un gest de lehamite către vecin)
Fără... am să mă descurc

Sodomina
Haideţi să sărbătorim!

Lumânărel
Haide să ne potolim!

Avortida
Hai să bem un coniac

Zambilina (către Lumânărel)
Aduc vinul din cerdac

Sodomina
Ar fi bine să te duci

Lumânărel (către Strepezel)
Bem până facem clăbuci

Penisarios
Să-l ajut pe Strepezel?

Strepezel (arătând către Penisarios)
Îl urăsc! Mă piş pe el!

Sodomina
E totuşi vecinul tău

Lumânărel
Haide, nu fii aşa rău

Avortida
Oferă-te să-l ajuţi

Zambilina
Sunteţi vecini, fiţi drăguţi

Penisarios
Ăla nu-i afacerist

Lumânărel
Nu fii aşa pesimist

Avortida
Auzi... gresie... faianţă

Zambilina (dând din mână a dispreţ)
Avortida-are-o clanţă...

Sodomina (arătând cu degetul la tâmplă)
Zambilina e cam zob

Lumânărel (ironic)
Să speli covoare ca job...

Sodomina
Totuşi, du-te şi-l ajută

Strepezel (îndreptându-se spre curte)
Ce situaţie neplăcută

Penisarios (îndreptându-se spre curte)
Iar ajung ca să mă cert

Zambilina (spre Lumânărel)
E turbat, ca un rac fiert

Sodomina
Poate-ajung să se împace

Lumânărel
Mamă, ce-o să iasă, drace

(Atât Zambilina şi Lumânărel, cât şi Avortida şi Sodomina se apropie să tragă cu urechea.)

Strepezel
Bună vecine, ce faci?

Penisarios
Aud că eşti plin de draci

Strepezel
Sunt cam trist, căci am un hop
Şi prin casă fac galop

Penisarios
Am auzit! Înjurai!
Dar ia spune, ce bai ai?

Strepezel
Păi... îmi place să cam joc
Multe jocuri de noroc
Şi cam pierd şi-am datorii
Şi vine scadenţa, ştii?

Penisarios
Tu cu-afacere prosperă
Şi-o viaţă aşa lejeră
Să te pretezi la barbut?
Nu vezi că ai tot pierdut?

Zambilina
Îi e ruşine, se codeşte
Crede că ăla ghiceşte!

Sodomina
Hai, oferă-i, fii galant
Doamne, ce moment jenant!

Lumânărel
O să-i ceară, stai cuminte
Sper să se înveţe minte!

Avortida
Îl aşteaptă ca să-l roage
Nu vrea pe gât ca să-i bage!

Strepezel
Ştii ce voiam...

Penisarios
                     ... Vreau să-ţi spun...

Strepezel (uşurat)
Da, te-ascult!

Penisarios
                     Vreau să-ţi propun...

Zambilina
Ăştia cred că-s amândoi

Avortida (spre Sodomina)
Tu auzi? Sunt nişte boi

Lumânărel
Ce jenant! Chiar mă distrez!

Sodomina
Eu nu mai pot, explodez!

Penisarios
Dacă tot ai un impas

Strepezel
Mă scufund, sunt ca un vas

Penisarios
Pot să-ncerc să te ajut?

Strepezel
Vreau să-ţi cer un împrumut

Sodomina
În sfârşit! Ce tevatură!

Lumânărel
Pe-ăştia să-i baţi doar în gură!

Avortida
Stai să îi mai urmărim

Zambilina
Ce ne place să bârfim

Strepezel
Doar o lună, maxim două
S-am bani de pâine şi ouă

Penisarios
Cum să nu, dar vreau să-mi juri
Că nu mai joci, să ţi-o furi

Sodomina
Aha, taci că-i face bine

Zambilina
Ce condiţii! Nu se-abţine

Avortida
Cere-i şi dobândă, dragă

Lumânărel
Chiar de joacă, clar că neagă

Penisarios
Avem afaceri frumoase
Ale mele-s mai bănoase
Uite, azi am reuşit
Un contract am prelungit
Trei firme străine mari
Le-am răpus! Nişte circari!
Şi uite că şi tu ai
O afacere ditai
Nu-i păcat să arunci tot!
Încetează! Eşti netot?

Strepezel
Ai dreptate, nu-i uşor
Ştiu că sunt un jucător
Barbut, table, rummy, cărţi
Împrumut din zeci de părţi
Acum am făcut-o lată
Şi nu mai vreau înc-o dată
Cu banii luaţi de la tine
Vreau să scap, să mă fac bine
Dă-mi banii, rămân dator
Acum fac cinste, să mor!

Zambilina (iese afară)
Mulţumesc că ne ajuţi
Şi c-o să ne împrumuţi

Sodomina (iese afară)
Frati-miu-i mărinimos
Ajută c-aşa-i frumos!

Lumânărel (iese afară)
Şi să-i spui să nu mai facă
Şi din gură el să tacă

Avortida (iese afară)
Să fii recunoscător
Ţi-a sărit în ajutor

Strepezel
Uite-acum aduc să bem

Penisarios
E, aduci tu...

Strepezel
                     Pariem?

Penisarios
Iar începi? Ce ai promis?

Zambilina
Ăsta nu-i normal!

Sodomina (spre Avortida)
                     Ţi-am zis!

Lumânărel
Frăţioare, tu n-ai minte

Avortida
Clar nu se face cuminte

Lumânărel
Deja mă umpli de draci

Sodomina
Una zici şi alta faci

Zambilina
Dacă te prind că mai joci

Avortida
Banii noştri să îi toci

Strepezel
Ia tăceţi, aduc coniac
Să-i mulţumesc, tre’ s-o fac
Mă ajută, am nevoie
Şi-o face de bunăvoie

Penisarios
Are dreptate, vă spun
Sper că coniacu-i bun
Eu mă duc s-aduc pahare
Şi o să bem din picioare

(Atât Strepezel, cât şi Penisarios intră fiecare în casa lui.)

Zambilina (spre Avortida)
Mulţumim că ne-ajutaţi
Şi nu ne abandonaţi

Avortida
Cum să nu, e-un gest normal
O s-ajungeţi voi la mal

Lumânărel
Vom sta cu gura pe el
Că trebe trezit niţel

Sodomina
Aveţi grijă, să-l treziţi
Ca să nu mai suferiţi

Strepezel
Să-l fut în cur!

Penisarios
                     Idiot!

Strepezel
Să-i dau să bea...

Penisarios
                     (gesticulează) Cap în bot!

Strepezel
Poate-i torn...

Penisarios
                     O palmă-n faţă

Strepezel
Paharul...

Penisarios
                     De el mi-e greaţă

Strepezel
Căcăcios! (ieşind în curte cu sticla de coniac) Gata vecine!

Penisarios
Ce dobitoc! (ieşind în curte cu paharele) Foarte bine!

Zambilina
Bem în semn de mulţumire

Sodomina (întorcându-se cu spatele la grup)
Ne luaţi banii! Nesimţire!

Lumânărel
Ce-ai spus? Că n-am auzit!

Avortida
A, nimic, doar a tuşit!

Lumânărel
Nu cumva s-a înecat?

Sodomina
A, nu, nu, stai...

Zambilina
                     Ce păcat!

Avortida (ridicând paharul)
Haideţi să le ridicăm!

Zambilina (spre Lumânărel)
Bem şi repede plecăm!

Sodomina
Vai ce bun e! O minune!

Lumânărel
(spre Zambilina) Dacă-i moca! (spre Sodomina) Nu mai spune!

Penisarios (spre Strepezel)
Pe brazdă tu să te dai
Să faci sute de parai

Strepezel
Mulţumescu-ţi de urare
Să am bani în buzunare

Sodomina
Eu m-am ameţit oleacă
Plec să mă-ntind ca să-mi treacă (intră-n casă)

Zambilina
Mă duc şi eu să spăl rufe
(intră-n casă bombănind) Ale dracului de fufe

Avortida
Plec şi eu, vă las pe voi
(la urechea lui Penisarios) Am să te las cu doi boi (intră-n casă)

Lumânărel
Să ştiţi şi eu mă retrag
(spre Penisarios) Seara bună, vecin drag (intră-n casă)

Penisarios
(spre Lumânărel) Să trăieşti! (spre Strepezel) Mâine îţi dau
Banii! (râzând) Ce dobândă-ţi iau?

Strepezel
Ce dobândă, eşti tâmpit?
Nu te ştiam nehalit!

Penisarios
Nu mă jigni, te pocnesc
(uitându-se la pahar) Încep să mă ameţesc

Strepezel
Păi aşa vecin eşti tu?
Mai bine refuz! Spun nu!

Penisarios
Ce faci acum, te suceşti?
Doamne, ce fraier mai eşti!

Strepezel
Păi... dar nu aşa se face
Ia lasă-mă tu în pace!

Penisarios
Bine-atunci, chiar asta fac
Şi... mersi de coniac!

Strepezel
Să-ţi stea-n gât, să-ţi fie rău
Ia uite ce nătărău!

Penisarios
Gata, asta-a fost de-ajuns
M-am săturat de împuns
Să dai dracu faliment
Şi cu capul de ciment

Strepezel
S-ai covoare scămoşate
Şi să se destrame toate
Să le speli doar cu clăbuci
Şi-acum pupă-mă la buci

Penisarios
Hai, gata, am terminat
Du-te dracu de ratat! (se îndreaptă spre uşă)

Strepezel
Marş în casă! Dobitoc!
Şi... nu mai am bani deloc! (intră amândoi în casă în acelaşi timp trântind uşile)


Copyright © 19.11.2013 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu