miercuri, 16 aprilie 2014

Găştile - Scenetă



GĂŞTILE
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Yo-nutz] Gâscanu, şeful găştii de est, cel care are papagal şi vorbeşte vrute şi nevrute;
[?] Torpilă, bătăuşul găştii de est, poreclit aşa datorită faptului că dă tare cu pumnul;
[?] Miţi, prietena lui Torpilă, pisicoasă, dar „zgârie” de câte ori are ocazia;
[Laur] Cioară, şeful găştii de vest, foarte ranchiunos, nu stă la discuţii, imediat sare la bătaie;
[?] Buzata, prietena lui Cioară, mereu se preface a fi supărată;
[?] Adeziv, bătăuşul găştii de vest, poreclit aşa datorită faptului că se lipeşte pumnul de faţa celui pe care-l loveşte.

(Acţiunea are loc în faţa blocului.)

Torpilă (intrând în scenă furios)
Băi ce mi-a făcut, văleu
Îl caftesc, să n-am tupeu!

Miţi (intrând după el în scenă)
Linişteşte-te, hai, gata
Îi spargi capul cu lopata

Torpilă
Uite-l pe Gâscanu! Vine!
O să vezi, ţine cu mine

Gâscanu (intrând în scenă)
Ce-i mă, ce s-a întâmplat?
Cine te-a mai provocat?

Miţi
N-auzişi? L-a tras pe sfoară
Tâmpitul ăla de Cioară

Gâscanu
Dar cu ce l-a păcălit?
(spre Torpilă) Nici tu nu stai potolit

Torpilă
Mergeam pe la ei prin vest
Şi m-a acostat acest...
Derbedeu... n-am cum să-i zic
M-a ironizat un pic

Miţi
Şi el cum e belicos
Şi îl ştii că e drăcos
S-a-nfoiat să se dea mare
Şi l-au izgonit. Păi oare...

Gâscanu (o întrerupe)
Nu mai, că nu vreau să ştiu
(spre Torpilă) Şi tu? Tu eşti chiar diliu?
Acolo ce-ai căutat?
Ai poftă de ochi umflat?

(În scenă intră Adeziv furios.)

Adeziv
Torpilă? Te-am torpilat!
O să zaci pe-aici jos lat

Torpilă
Să te văd cât eşti de tare
(ridică pumnul) Să nu plângi dacă te doare

Cioară (intră în scenă)
Hai măi, de ce te-ai oprit?
Eu degeaba mă agit?

Buzata (intră în scenă)
Dă-i ca să se-nveţe minte
Şi-apoi să fie cuminte

Adeziv
Esticule, care-i treaba
Te culeg ăştia cu roaba

Gâscanu
Adeziv, nu fii acid
Acuşi te lipeşti de zid

Cioară
Băi tupeu, ia clonţu-nchis
Ascultă ce-avem de zis
Ce căuta ăsta-n vest
Vrei ca să-i crap al său ţest?

Miţi
Ce să crapi c-o să te bată
O s-ai falca toată-umflată!
Şi-o să plângi ca un copil
Cu lacrimi de crocodil

Buzata
Ia nu te umfla în pene
Să nu plângi pe lângă gene
Stai acolo liniştită
Că o să sfârşeşti boţită

Cioară
Fetelor, nu vă prostiţi
Că bătute-o să sfârşiţi
Avem treburi de bărbaţi
Aşa că... mucles, ce staţi?

Adeziv
Ce-ai căutat pe la noi
Vrei să îţi dau pumni vreo doi?

Torpilă
Că o fi oraşul tău
Locul tău e la bulău

Gâscanu
De ce-a venit? Vrea bătaie?
Că îi dăm până se-ndoaie

Adeziv
Cui îi dai mă? Şi ce-i dai?
Tu tupeu deloc nu ai

Cioară
De vă prind prin cartier
Vă bat c-o bară de fier

Buzata
Staţi la voi în zona voastră
Nu mai veniţi într-a noastră

Miţi
Bine, gata, hai... plecaţi
De aici să vă căraţi

Adeziv
Ce faci mă? Tu ne goneşti?
Poate palme tu pofteşti

Torpilă
Auzi mă, ia marş de-aici
Că începi să mă oftici

(Adeziv se repede la Torpilă. Torpilă face o tehnică şi-l proiectează pe ciment.)

Gâscanu (ironic)
Ce faci, te-ai împiedicat?
(spre Miţi) E bebeluş, nu bărbat

(Adeziv se ridică nervos. Cioară îl apucă de gât pe Gâscanu.)

Cioară
Gâscane, ia pliscu mic
C-o să-ţi umflu ochiu-un pic

(Gâscanu îi face o tehnică lui Cioară şi-l fixează jos.)

Buzata
Aoleu, săriţi i-omoară
Pe Adeziv şi pe Cioară (Cioară de ridică de jos)

Miţi (încearcă să-i dea o palmă Buzatei)
Nu mai ţipa ca o toantă
Că eşti tare enervantă

(Buzata îi suceşte mâna lui Miţi şi o fixează jos.)

Adeziv
Aşa fato, bravo ţie
Fă-i ce mi-a făcut el mie (Miţi se ridică de jos)

Buzata
Să nu creadă ei că-s tari
Şi să nu se mai dea mari

Torpilă
Dacă o dăm parte-n parte
Ne luptăm până la moarte

(Adeziv se repede la Torpilă din nou, iar Cioară la Gâscanu, fac fiecare câte 2-3 tehnici pe celălalt, apoi se opresc obosiţi.)

Cioară (gâfâind)
Chiar nu este de mirare
Că nu te dobor. Eşti tare!

Adeziv
Ia-l pe celălalt, dă-i bine
Dă-i până nu-şi mai revine

(Cioară se repede la Torpilă, iar Adeziv la Gâscanu, fac fiecare câte 2-3 tehnici pe celălalt, apoi se opresc obosiţi.)

Buzata
Băăăi, vă rog să vă opriţi

Miţi
Şi să nu vă mai caftiţi

Cioară
Sunt buni... ce mai... sunteţi buni
Chiar nu pot să fac minuni

Gâscanu
Nici n-ai cum, suntem agili!
Şi voi... sunteţi dificili!

Torpilă
Tare am mai obosit
Toţi patru ne-am tăvălit

Adeziv
Şi voi ne-aţi contracarat
Dar şi noi v-am arătat

Buzata
Chiar dacă sunteţi rivali
Sunteţi toţi fenomenali

Miţi
Noi două ne-am delectat
Cât timp voi v-aţi încărcat

Cioară
Eu propun un... exerciţiu
Hai să facem armistiţiu

Adeziv
Pe stradă de ne-ntâlnim
Să nu ne mai ciomăgim

Gâscanu
De acord. Nu e frumos
Să ne tăvălim pe jos

Torpilă
Nu ne mai luăm la bătaie
Pe foc nu mai punem paie

Buzata
De vin eu la voi în zonă
Nu îmi mai iau pumni o tonă

Miţi
Şi nici eu de vin în vest

Gâscanu
Păi şi ce facem în rest?

Cioară
Zic securea s-o-ngropăm
Unii de-alţii nu ne luăm

Buzata
De azi nu ne mai certăm
Şi bătaie nu mai luăm

Adeziv
Nu e frumos să te baţi
Fiţi calmi şi civilizaţi

Miţi
La provocări nu răspunde
Nicicând, nicicum şi niciunde

Cioară
Şi chiar dacă eşti jignit
Fii cu minte, nu tâmpit

Gâscanu
Fereşte-te de golani
Nesimţiţi şi bădărani

Buzata
Trăieşte-ţi viaţa frumos
Nu să zaci mereu pe jos

Torpilă
Să te baţi nu-i o soluţie
Este semn de involuţie

Toţi
Fiţi oameni, nu animale
Altfel de voi va fi jale
Lăsaţi loc de ziua bună
Şi nu trăiţi în minciună
Şi cu asta-am încheiat
Ne plecăm, v-am salutat

Copyright © 01.08.2013-1 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu