luni, 16 februarie 2015

Operaţia - Scenetă



OPERAŢIA
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

[Laur] Pătimaşu, doctor;
[Domniţa] Injectina, asistentă;
[Yo-nutz] Nazulin, pacientul, a venit să îşi facă operaţie de deviaţie de sept;
[Gabi] Humerin, fratele lui Nazulin;
[Cristina] Fricoşica, prietena lui Nazulin.

(Acţiunea are loc în cabinetul medical. Scena este împărţită în două. În partea stângă se află cabinetul medicului, la mijloc este un perete despărţitor, iar în dreapta se află sala de aşteptare.)

(În sala de aşteptare intră Nazulin, Fricoşica şi Humerin.)

Fricoşica
Doamne, cât îmi e de frică
Tensiunea se ridică

Humerin
De acasă te tot plângi
Taci! Şi frica să ţi-o-nfrângi

Fricoşica
Nu prea pot a mă abţine
Dacă n-o să iasă bine?

Nazulin
Dacă eşti prăpăstioasă
Vezi că te trimit acasă

Fricoşica
Lasă, nu te mai da breaz
Că de la două eşti treaz

Injectina (deschide uşa cabinetului)
Bună ziua! Aţi sosit?
Văd că tare v-aţi grăbit

Humerin
Este cam emoţionat
Că nu s-a mai operat
Se învârte, se foieşte
Şi pe toţi bodogăneşte

Injectina
O să treacă, e uşoară
Nimic nu o să vă doară

Nazulin
Dacă văd că ai tupeu
Fă-o tu în locul meu
Aşază-te tu pe pat
Dacă eşti neînfricat

Injectina
Haideţi, vă rog să poftiţi
Înăuntru să păşiţi
Încet să vă pregătesc
Aşa cum e şi firesc

Nazulin (intră în cabinet)
Picioarele s-au tăiat
Abia merg. Zici că sunt beat

Pătimaşu (intră pe uşă)
Bună-bună dimineaţa!
Am venit să vă iau viaţa! (râde)

Fricoşica
Domnu’ doctor, nu-i frumos
Mai-mai să leşin pe jos

Pătimaşu
Leşinaţi, nu mă opun
Însă eu nu vă adun

Injectina
Pacientul a intrat
E bun de-anesteziat

Pătimaşu (râzând, intră în cabinet)
Am uitat ciocanu-acasă
Nu te mai adorm, îţi pasă?

Humerin
Doctoru-i binedispus
Da-mi pare un pic cam dus

Fricoşica
Mi se pare cam trăznit
Sper că nu-i vreun aiurit

Pătimaşu
Pacientule, ce faci?

Nazulin
Îmi tremură ambii craci!

Injectina
Stai pe pat, fără efort

Pătimaşu
Întinde-te ca un mort

Nazulin
Dom’ doctor, mă panichez
Încep să mă alarmez

Pătimaşu
Nu te mai văita atât
Hai să te sculptez în rât

Injectina
Îţi dau cu un spray nazal
Te-amorţeşte, nu-i fatal

Pătimaşu
Ascultă-mă ce îţi zic
Sigur n-o să simţi nimic

Nazulin (se întinde pe pat)
Dom’ doctor, staţi un pic, staţi
Mai bine-i să mă legaţi

Injectina
Păi ce eşti tu, armăsar?
Chiar nu este necesar!

Pătimaşu (se apropie de pat)
Gata, fii atent, începe
Pe nări vezi c-o să te-nţepe

(În acest timp, în sala de aşteptare Humerin şi Fricoşica nu-şi găsesc locul.)

Humerin
Nu se-aude mai nimic
O fi bine, ce să zic?

Fricoşica
Caut să nu mă gândesc
Altfel o să-nnebunesc

Humerin
Oare cât o să dureze?

Fricoşica
Nu mai face ipoteze!

Humerin
Mai mult de juma de oră...

Fricoşica
Creierul meu te ignoră

Pătimaşu
Gata? Simţi c-a amorţit?
Şi să ştii că de-nghiţit...

Nazulin
Nu mai pot! Nu simt nimic

Pătimaşu
Injecţia s-o aplic!
Una-n fiecare nară
Stai calm, nu o să te doară

Injectina
Pansamentu-l pregătesc
Numai vată să găsesc

Pătimaşu
Cum? N-ai vată? Şi-eu ce fac?
Ăsta e deja buimac

Nazulin
Gata? Începem odată?
Hai dă-o dracu’ de vată!

Injectina
Am găsit! Am şi tifon
Fac un pansament beton!

Pătimaşu
Acum pun despărţitor
Să te crăcănez uşor

Nazulin
Puneţi ce vreţi, mă simt bine
Mi-e doar să nu fac pe mine

Pătimaşu
Eu fac asta de ani buni
Şi nu o să-ţi spun minciuni
Chiar o fac cu patimă

Nazulin
Deja-mi curge-o lacrimă

Injectina
Simţi ceva? Hai că nu simţi
Nu îţi mai ieşi din minţi

Nazulin
Aşa e, nu simt deloc
Simt că-mi umblă şi am şoc

Pătimaşu
Păi scobesc să-ţi rup din nas
Nu o să dureze-un ceas

Injectina
Termină şi te pansăm
Tifon în nări îţi băgăm
Şi o să respiri pe gură
Cu greu vei bea-o băutură

Nazulin
Nici nu pot ca să zâmbesc
Mă voi duce să bolesc

Pătimaşu
Mai am de tăiat o dată
Şi treaba e terminată

Humerin
Se-aud voci, dar el nu geme
Nu plânge şi nu se screme

Fricoşica
E bine, să nu îl doară
Şi să ias mai rep’de-afară

Pătimaşu
Gata am prins, acum tai
Îţi fac nasul evantai

Injectina
Domnu doctor îl speriaţi
Nu mai glumiţi şi tăiaţi

Nazulin
Aoleu cum îmi apasă
A pârâit! Vreau acasă!

Injectina
Gata, gata-a terminat
Acum haide la pansat

Pătimaşu
Băgăm tifonul încet
Ca să nu curgă cu jet

Nazulin
Cât băgaţi? O-ntreagă rolă?

Injectina
Să îţi dau şi o fiolă
S-o iei cu apă diseară
Asta ca să nu te doară

Pătimaşu
Gata-ai supravieţuit
Operaţia-a reuşit!

Nazulin
Mulţumesc. Şi la control?
Aoleu, mă simt nasol

Injectina
E de la anestezie
Aşa trebuie să fie

Pătimaşu
La control mâine la două
Chiar dacă ninge sau plouă

Nazulin
Uitaţi banii, am plecat
Mă duc ca să zac în pat

Pătimaşu
Hai că am şi altă treabă
Cară-te de-aici degrabă! (îl împinge pe uşă şi trânteşte uşa în urma sa)


Copyright © 30.04.2014 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu