vineri, 16 ianuarie 2015

Bolborici Şi Strugurel - Scenetă



BOLBORICI ŞI STRUGUREL
(scenetă într-un act)


PERSONAJELE:

Bolborici Tegumenţeanu, suferind de sindromul Tourette;
Strugurel Pritoceanu, degustător de băuturi;
Procopie Gângăvilă, bâlbâit;
Luminel Beculeanu, cumnatul lui Strugurel;
Clarisa, chelneriţă;
Paula, chelneriţă.

(Acţiunea are loc într-un local.)

(Bolborici intră nervos în local, urmat de Procopie. Se aşează amândoi la o masă.)

Bolborici
Mamă, de nu-i fut o labă
Futu-i morţii ei de treabă!

Procopie
Sta-stai mă, stai mă puţin
Ca-calmează-te, bea vin!

Bolborici (spre Clarisa)
Păpuşico, vino-aici
Hai, cât ai pocni din bici!
Adu vin, două fiole
(spre Procopie) Mâncăm ceva? (spre Clarisa) Ai fasole?

Clarisa
Mogâldane, nu-s păpuşă
Poate vrei să ieşi pe uşă!
Am fasole, am orice
Vin de care? Aligoté?

Procopie
Nu te supăra pe el
E-e-eu vreau ostropel!

Clarisa
Imediat! Vreţi şi pahare?

Bolborici
Adu-n pula mea! Te doare?
(spre Procopie) Parcă i le sparg să mor!
Îi fut în cap un topor!

Clarisa (plecând dezgustată)
Doamne, ce handicapat
Parcă-l şi văd, va fi beat!

(Strugurel şi Luminel intră în local. Se aşează la masa alăturată celor doi.)

Strugurel
Vine vremea să cam bem
Să vedem cam cât putem!

Luminel
Bem, însă doar vin să fie
(spre Paula) Adu-mi aici de-o beţie

Paula
O sticlă pentru-nceput!
Alune? (Luminel încuviinţează din cap) Am priceput!

Strugurel
Am luat bani, nu-i dau nimica
Poa’ să plângă Virginica

Luminel
Păi şi vrei să-i bei pe toţi?
Bine, tu chiar ştiu că poţi

Paula (revine la masă)
Uite, v-am adus, poftiţi!
Ce altceva mai doriţi?

Luminel
Pregăteşte mult-mult vin
Că plătim cu bani peşin

Bolborici
Decizia-i temporară
Dar să ştii că-l dau afară

Procopie
Pe-Alupin? De ce, mă rog?
E-e doar un biet olog!

Bolborici (uitându-se împrejur)
Unde-i aia ce-avea fiţă
Alo, băi, tu, chelneriţă?

Clarisa (ironică)
Nu poţi să fii mai măgar?
C-aşa la vocabular...

Procopie
Iartă-l dragă, e bolnav
De Tourette suferă grav

Bolborici
Ce-i tot explici ce şi cum?
(spre Clarisa) Ia adu haleala-acum!

Clarisa (ironică)
Da domnule, să trăiţi!
Altceva nu mai doriţi? (pleacă)

Strugurel
Cumnăţele, mai comandă
Că am o sete la glandă...

Luminel (ridică mâna)
Dragă, să nu fac vreo gafă
Ai cumva vin la carafă?

Paula (de la tejghea)
Cum să nu, vin imediat

Luminel
Gata, comanda am dat!

Clarisa
Fată, lângă ăia-ai tăi
Ceilalţi doi sunt nătărăi
De fapt unul e tâmpit

Paula
Şi de ce nu l-ai cârpit?
Ăştia cred că suntem slugi
Sunt proşti de-ţi vine să fugi

Clarisa
Fată, m-am cam săturat
Nu mă mărit, m-am jurat
Decât cu-aşa specimen
Mai bine m-arunc din tren

Paula
Hai nu mai fii supărată!
(arătând cu degetul) Vezi că te mai cheamă-odată!

Clarisa
Mă duc să văd ce mai vor
De mă ating, îi omor

(Clarisa se îndreaptă spre masa lui Bolborici, dar e interceptată de Strugurel.)

Strugurel
Măi fetiţă, vino-ncoace

Luminel
Strugurele, las-o-n pace
Nu-i fata ce ne-a servit
Gata, te-ai abţiguit?

Bolborici (care vede scena)
Ea mă serveşte pe mine
Caut-o pe-a ta! E bine?

Strugurel
Ai cumpărat-o sau cum?
Vezi să nu te-azvârl în drum!

Bolborici
Tu cine pula mea eşti?
Vorbesc urât? Mă cârpeşti?

Procopie
Te-termină-te, stai lin!
Potoleşte-te puţin!

Strugurel
Muie-n cur şi pula-n gură!
Vrei să-ţi dau să bei sulfură?

Luminel
Stai măi prostule oleacă
Nu te agita, să-ţi treacă!

Bolborici
Ia uite-l, ştie să-njure
Hai, poate-ţi fut o secure!

Strugurel
Bă căcatule, eşti beat?
Du-te dracu’ de ratat!

Procopie
Ce-ce-ce-ce pula mea
A înnebunit lumea!

Luminel
Şi ce dacă suntem beţi!
Vă credeţi voi tari, băieţi?

Paula (de la tejghea către Clarisa care venise şi ea la tejghea)
Ăştia clar că se caftesc
Acuşi vezi că se lovesc!

Procopie
Nu-nu-nu mai bine voi
Veniţi aici lângă noi?

Luminel (spre Strugurel)
Hai să bem cu ei, te rog
Să nu faci vreun pocinog!

Strugurel (ridicându-se de la masa lui)
Dacă faci cinste c-un rând...
Că vreau ca să te văd bând

Bolborici
Cum să nu, bem tot de-aici
Apropo... sunt Bolborici

Procopie
Procopie mă numesc
Şi un sfat prietenesc...

Luminel (îl întrerupe cu mâna, aşezându-se la masa lui Bolborici)
Nu îmi spune, stai niţel
Voi beţi mult! (întinde mâna) Sunt Luminel

Strugurel (aşezându-se la masa lui Bolborici)
E cumnatul meu cel drag.
Sunt Strugurel. Doar vin bag!

Procopie (spre Strugurel)
A-aveai un chef de harţă
Hai să bem din scoarţă-n scoarţă

Luminel
E şi el trist. Soaţa lui
Vrea să îl dea dracului
Este sora mea. Dar el
E de gaşcă şi-i tembel

Strugurel (făcând semn spre bar)
Să vină vin demisec
Că de nu, mă scol şi plec
(către Bolborici) Coaie, dar tu ştii să-njuri
Vezi însă să nu ţi-o furi

Paula (vine cu două carafe)
Uitaţi aici demiseci

Bolborici
Bine, gata, poţi să pleci
Cin’ să mă bată pe mine
Îi fut una... stă pe vine

Procopie
Hai să vă spun un secret
El suferă de Tourette

Strugurel
Şi ce e aşa nervos?
Că e foarte arţăgos!

Luminel
Înjură, gesticulează
Şi pe toţi îi enervează

Procopie
Nu-i pasă-ascultă-mă bine
Că nu se poate abţine

Bolborici
Îi fut pe toţi doar în cur
Nu îmi pasă că înjur

Strugurel
Coaie, să ne potolim
Şi carafa s-o golim

Procopie
Că-că-că-că bine zici
(îi întinde paharul) Ia paharu’! Toarnă-aici!

Luminel
Strugurele, iar te-mbeţi
Şi o să dormi în nămeţi

Bolborici
Ce mă, nevasta te bate?
Fute-i una, dă-i trei coate!

Strugurel
Păi cam vrea să divorţeze
Ca să nu se mai streseze
Nu-nţeleg de ce-i păcat
Dac-ajung acasă beat?!

Procopie
Du-după cum văd că bei
Tu ajungi acasă clei

Bolborici
Lasă-l mă, ce pula mea
Să vedem cât poa’ să bea

Luminel
Crede-mă, bea tot ce prinde
Şi acasă se aprinde

Procopie
Vă-vă-văd că a golit
Paharul şi n-a clipit

Strugurel (spre bar, ridicând carafa)
Fetelor, aduceţi două
Că ne e sete şi nouă

(Paula vine cu două carafe.)

Bolborici (o trage pe genunchi)
Fă, vino-n pula mea-aici
Nu-mi stai pe genunchi? Ce zici?
Unde e mâncarea noastră?
Că te azvârl pe fereastră!

Clarisa (care vine repede)
Ia las-o, c-o să ţi-o furi
Poţi să te-apuci să înjuri!

Paula (reuşind să se ridice de pe genunchiul lui Bolborici)
Eşti un prost şi-un imbecil
Şi înjuri ca un debil

Procopie (căutând să liniştească apele)
Ga-ga-gata, gata zău
Lasă-l că s-a-mbătat rău

Paula
Nu sunt proprietatea lui
Să-şi mai pună pofta-n cui

Clarisa
Mâncarea trebe să vină

Bolborici
Dă-te-n pulă de cretină!

Paula (trăgând-o pe Clarisa de mână)
Hai să mergem că sunt praf
Nu-i vezi că sunt toţi pilaf?

Strugurel
Duceţi-vă, marş la bar
C-acuşi mă enervez iar

Procopie (către Luminel)
Şi ce face, se desparte?
Că văd că-i supărat foarte!

Luminel
Cred că da! Problema lor!
Dar voi de ce beţi cu spor?

Procopie
S-a certat cu un amic
Stăm cu toţii! Ce să zic?
Şi-acum vrea să-l dea afară
Amicu-i şchiop! O să moară!

Bolborici
Să moară, să-l fut în gură
Să ţopăie pe bordură
Şi-aia ce face curat
Şi pe ea o... la căcat!

Strugurel
Dă-i pe toţi, că faci ce vrei
Nu te mai gândi la ei!

Luminel
Ce faci băi, îi laşi în frig?
Să doarmă prin scări covrig?

(Clarisa şi Paula vin cu mâncarea.)

Procopie
Ce bine, îmi era foame!
(uitându-se spre Clarisa şi Paula care pleacă spre bar) Mamă-mamă, ce mai poame!

Strugurel
Poftă bună să aveţi
Mâncaţi pân’ nu mai puteţi!

Bolborici (înfulecând)
Maţele îmi chiorăiau
Abia puteam să mai stau!

Procopie
Foarte-foarte-foarte bun
Mă satură, ce să spun!?

Luminel
Cumnăţele, spune-acum
Ce-ai de gând, o dai în drum?

Strugurel
O trimit şi divorţez
Nu mai stau, o desfiinţez!

Luminel
Eu cu ea voi ţine clar
Chiar dacă stau la pahar
Cu tine. Aşa să ştii
Să nu-njuri, să te abţii

Strugurel
Da măi, nu-i bai, înţeleg
Ce naiba, că nu sunt bleg

Bolborici (terminând de mâncat)
Să-mi bag pula, tare bun
Chiar nu mai am ce să spun

Procopie (terminând şi el de mâncat)
Excelent, fenomenal
Cred că ajung la spital

Strugurel
Atunci să vă fie bine
Eu o să torn vin în mine

Luminel
Nu cred că mai văd eu clar
Însă mai beau un pahar

Bolborici
Dacă tot ne-am hotărât
Şi pe toţi i-am doborât
Acum şi cu burta plină
Hai să bem cât să ne ţină

Luminel
Că bine rosteşti, amice
Atunci haide să-i dăm bice
Paharul să ridicăm
Şi să bem până picăm

Procopie
Să-să bem, să-să bem tot
Pâ-până picăm în bot
Bine că ne-am cunoscut (uitându-se la pahar)
Paharul trebe umplut

Strugurel
Băutura să trăiască
De rele să ne ferească
Nu mai pot să mai exult
Cred că am băut cam mult

(Toţi patru pică cu capul pe masă.)


Copyright © 03.03.2014 by Yo-nutz.
All rights reserved. No part of this sketch may be reproduced, displayed, copied, modified, adapted, distributed or transmitted in any form or by any means, including photocopying, recording, public performance, broadcasting or other electronic or mechanical methods or by any information storage and retrieval system without the prior written consent of the author.
Made in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu